Citat:
Ursprungligen postat av
tradera
Enligt tidigt förhör med Lisbeth hade Olof önskemål om att gå förbi Dekorima.
Rent logiskt så är det ingen affär som kan kopplas till OP. Han var inte direkt praktiskt händig eller målade tavlor under ledig tid vad jag vet!
Är det någon form av möte som gick snett?
Har aldrig trott på den teorin men med det här förhöret med LP är det ganska troligt.
Intressant förhör att läsa då det är gjort precis efter händelsen.
Mötesteorin, Vem hade OP möte med i så fall?
Det jag har funderat på är Harward affären. Den verkade vara till förtret för OP och som han ville ha ett slut på. Just detta ämne gjorde honom sårbar!
Ett möte om att garantier om att det är avslutat. Hatar slumpen ,att tidigare på kvällen raderas allt om denna affär, jag tror på något samband.
Men skjuter man någon för det?
Blir för övrigt illa berörd när samtalet till Joakim redovisas. "Nu har det hänt det som vi fruktade"
Olof själv fruktade ingen rädsla...spontant tror jag han fick en del hot mot sig som han aldrig redovisade. Han viste då att livvaktsskyddet skulle utökas ,det skydde han som pesten.
Hon har minne av att de möter en man , är det GM i så fall kommer han söder ifrån.
Eller är det Italienaren?
Intressant, det förklarar en hel del.
Om SC ville sälja dokumenten till OP, vem skulle han då ha skickat?
Fanns det ens någon vinst för OP att köpa dom?
Decorima är ett lämpligt ställe för möten då Tunnelbanenedgången var stängd just då.
Från SCs lägenhet är det raka vägen via Luntmakaregatan till korsningen Tunnelgatan/Sveavägen.
Vem brukade göra upp drogaffärer i just det området?
Ni vet vem.