Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Nej du har helt fel. Jag tycker tvärtom att västra Ukraina bör närma sig EU/Väst. Utan sin östra ballast. Dock bör vi påverka dem så att de går bort från etnonationalistisk extremism.
Det är inget konstigt med att analysera kriget från Putins synvinkel som är primärt (men inte enbart) Nato-antipati. Och att samtidigt ur humanistisk synvinkel vara orolig för etnisk rensning, framför allt att vi stöttar etnisk rensning. Mänskliga konflikter är motiverade av flera saker, och det finns flera aktörer. Du glömde även risken för kärnvapenkrig. Som tur är så är den minskande, men det är fortfarande mitt största bekymmer med kriget.
Jag har aldrig haft något kapital i Ryssland. Jag ägde Black Earth Farming för några hundra tusen runt 2015-16 (Ukraina) men sålde av igen, har även haft en del investeringar som gjort kliniska försök i östeuropa men inget skin in the game nu, nej. Jag känner lite folk på bägge sidor i konflikten men inga nära relationer. Jag är bara intresserad av samhällsvetenskap och mänsklig utvecklingspolitik. Själv då?
Är du ryss? Eller är du påverkade av deras propaganda.
Du skriver exakt som alla andra rysstidningar.
Sedan 2013 har jag hört samma skit, de västra oblasten får gå ur Ukraina eller ingå i Polen.
Är det för erat samvete eller för att blidka Väst som de västra oblasten inte behöver ingå i Ryssland.