2023-04-16, 22:09
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Levererar?

Fulaste tifot i ett derby på väldigt länge, samt en läktarinsats som var katastrofal.

Satt på långsida i mitten och Bajen blev totalt utskåpade - hade två minuter strax efter en airbomb när spelarna var i tunneln, som dog ut så fort spelarna kom in igen.

Nog den svagaste bortainsatsen i ett derby sen arenaskiftena i Stockholm

Tifot är klass, det vet du också. Att snyggare korrar gjorts är sant, men på bortaplan är det här klass!

Bajen sjöng ut Aik stora delar av matchen. Men Aik var också grymma idag ska tilläggas.
Citera
2023-04-16, 22:45
Medlem
baggebo1s avatar
Det viktiga för att få ultimat stämning över en hel arena är att så många som möjligt sjunger. Bara rent allmänt. Sjung ut, var du än är. Det är därför jag tycker det blir lite konstiga budskap när jag ser massa AIK:are nu gnälla över att folk måste "titta och lyssna mer på norra". Nej, det som gjorde det så bra idag var att så många vågade sjunga! Det är viktigare. Det här taktmässiga kontrollbehovet förstör den större atmosfären. Om man verkligen vill skapa bra stämning så ska man inte gnälla på osynk eller sätta upp stenhårda regler för hur man ska sjunga rätt. Man ska uppmana alla att sjunga! En bra grej vore nog att placera ut personer som vågar ta ton över delar av arenan som är tystare. Ofta är det så att du står i en bubbla av de närmaste på läktaren. Det är svårt att vara den ende som sjunger om du tittar raderna åt vänster, höger, ner och upp. Inte många vågar det. Att placera ut folk från norra över hela arenan som vågar ta i från tårna ensamma i ett område där ingen sjunger skulle få med en eller två andra, dessa skulle få med några till, och sen till slut sjunger hela den sektionen också! Det tror jag är ett bättre medel att nå den ultimata stämningen, snarare än att gnälla över synk eller "lyssna på trumman".
Citera
2023-04-16, 22:48
Medlem
Utsiktens tränare kallar GAIS Tifo för pissluffare efter att de attackerat hans målvakt

Citat:
– Det är under all kritik. Under all kritik! Det är de här pissluffarna vi ska ha bort från svensk fotboll, för alltid. Då pratar jag om personerna som kastar in saker - inga andra. Det är pissluffare. Det kan du skriva! Det är så dåliga, sjuka, jävla människor, säger Orovic till GP.
”Ge böter på 100 000”

Enligt GP ska även Elias Hadaya ha munhuggits med delar av bortaläktaren.

– Elias kunde ha blivit träffad. Så bort med de här pissluffarna en gång för alla. Det räcker fan nu! Ge dem dryga böter på 100 000 och jag tycker supportrarna ska betala det för det jävla beteendet. Det är inte okej. Jag förstår inte vad de håller på med? Eller vad de vinner på det här? De förstör bara fotbollen, säger Orovic.
Citera
2023-04-16, 22:50
Medlem
Mycket bättre ifrån aik idag, jämfört med förra derbyt mot bajen på friends
Citera
2023-04-16, 23:11
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Levererar?

Fulaste tifot i ett derby på väldigt länge, samt en läktarinsats som var katastrofal.

Satt på långsida i mitten och Bajen blev totalt utskåpade - hade två minuter strax efter en airbomb när spelarna var i tunneln, som dog ut så fort spelarna kom in igen.

Nog den svagaste bortainsatsen i ett derby sen arenaskiftena i Stockholm

Tragisk och sorglig förening Hammarby vars fans inte en själva vet när deras egna klubb grundades. Att pundarna sen orkar desperat inbilla sig att de är äldst i stan det får dem själva stå för bäst de vill, tifot hade inte blivit snyggare med rätt årtal ändå.

Hoppas nu för laddkingens skull att han chillar med antidepressiva när kokainet inte botar sorgen.
Citera
2023-04-16, 23:24
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Utsiktens tränare kallar GAIS Tifo för pissluffare efter att de attackerat hans målvakt

Ironiskt nog kommer alltså detta citat från tränaren till Göteborgs BP. Vuxenbebis deluxe fyfan vad skämmigt, man tänker direkt på Özcans då skiter jag på svensk fotboll.

Finns det video på detta?
Citera
2023-04-16, 23:48
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Tragisk och sorglig förening Hammarby vars fans inte en själva vet när deras egna klubb grundades. Att pundarna sen orkar desperat inbilla sig att de är äldst i stan det får dem själva stå för bäst de vill, tifot hade inte blivit snyggare med rätt årtal ändå.

Hoppas nu för laddkingens skull att han chillar med antidepressiva när kokainet inte botar sorgen.

Håller du möjligtvis på gais? För du är alltid en liten pissluffare.
Citera
2023-04-17, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02

Allt står ju i dokument hos Riksarkivet. Om du nu känner till det...
Citera
2023-04-17, 11:43
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Tifot är klass, det vet du också. Att snyggare korrar gjorts är sant, men på bortaplan är det här klass!

Bajen sjöng ut Aik stora delar av matchen. Men Aik var också grymma idag ska tilläggas.
Satt inte du på en pub i London, pajas.
Citera
2023-04-17, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
För att klargöra handlar det om en klassisk OH/upphängt tifo motiveringen var att den inte får ligga framför klacken under första halvlek och ej heller tas in inför andra halvlek av någon outgrundlig anledning.
Hade man hunnit få in den i halvtid och ordna med upphängingen? Jag vet inte riktigt hur beslutsordningen är men kan det vara så att ansvarig för brandsäkerheten på arenan sagt nej och aik är de som behöver stå för det utåt? Det kanske ändå är rimligt att stora tygstycken inte ligger nedanför läktaren en hel halvlek, med reservation för att jag inte vet storleken på det som skulle hissas.
Citera
2023-04-17, 13:55
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Satt inte du på en pub i London, pajas.
Den klassiska tv-bedömningen från ”en pub i london” (läs: hemma på boendet) är ju den bästa bedömningen, det är sen oerhört gammalt.
Citera
2023-04-17, 14:04
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Den klassiska tv-bedömningen från ”en pub i london” (läs: hemma på boendet) är ju den bästa bedömningen, det är sen oerhört gammalt.
Trött på tönten som dyker upp med jämna mellanrum och lajvar bajare. Alla vet att det inte går att säga vem som vann utan att ha varit där och lyssnat på en bra plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in