Citat:
Ursprungligen postat av
Inst3506
Men förr i tiden trodde folk ju på häxor, trollkarlar, tomtar, etc eftersom de hade ingen förklaring till hur de själva och allt annat kunde existera. Men idag är folk utbildade och de flesta tror inte på såna varelser. Religiösa fanatiker skulle aldrig kunna övertyga mig att delta i gangstalking även om jag är skeptisk och inte stängd för påståenden om att det vi betraktar som ”övernaturligt” existerar på riktigt.
Jag upplever inte att mina gangstalkare försöker få mig att tro det är demoner eller liknande. Utan tvärtom. De vill att jag ska tro det är mina grannar som torterar mig. Men de grannarna på mina tidigare adresser som jag ringde på hos såg helt oförstående ut och hade ingen aning om vem jag var eller om jag bodde i huset. Om de bara spelade (vilket jag tvivlar) så hade de kunnat vinna massa Oscars och vara snuskigt rika.
Om det är illuminati eller någon grupp likt Barbrogruppen som ligger bakom och trakasserar sina offer från nån hemlig lokal i huset så begriper jag inte hur de kan vara villiga att riskera grannarnas säkerhet.
Oavsett vad de vill att vi ska tro är dessa samhälls-social engineers som har manipulerat folk en mycket lång tid. Det handlar om expertis över generationer och århundraden. I mitt fall kör de någon spirituell programmering - att programmera mig att tro och agera (utifrån den miljön de skapar) men ändå inser jag att mycket av det de gör är en respons till mig eller så har de manipulerat mig till mitt beteende och därmed förberett responsen.
Jag tror att de överst är Illuminati eller den/de grupp som använder det varumärket. Det vi upplever är er social engineering och programmering på individnivå. Sedan kan denna kontrollsystem användas för andra syften som att trakassera.
Enda sättet att få folk agera brottsligt och tro att de gör rätt för sig är att anspela på ideologi och religion. Dessa idioter som deltar tror i stora drag att det de gör är rätt - de blir övertygade om det. Först när vi börjar prata om olagliga aktiviteter börjar folk tvivla. De flesta bryr sig inte om lagen ändå speciellt om de inte är hyperfokuserade på lag och rätt. Folk är generellt sett inte så oskyldiga oavsett. De flesta agerar från sitt eget bästa speciellt om de får beröm, betalt eller förmåner.
Att de anspelar på religiösa kan gruppen hävda att de som utför Gang Stalking lyder Guds önskan och därmed för de belöning i efterlivet. Alltså en form av religiös förföljelse. Det låter rimligt som en annan användare skrev: att katolska kyrkan är bakom det - att de använder olika grupper i samhället att förfölja och trakassera. Vilka de väljer vet vi inte och varför men folk har förföljts av många skäl. Ibland utan att de ens vet om det.
Jag tror att min förföljelse är huvuddelen baserad i religion högst upp i pyramiden. Sedan tror jag att grupper i lägre delar av pyramiden som utför social engineer inte berättar allt för de högre upp dels för att de ska bli finansierade och utföra bedrägeri.
Människor drivs av så många saker. Det är lätt för dessa att motivera vem som helst tror jag. Speciellt en av de en miljard katoliker (t.ex.) och att få dem att förbli tysta om en hemlig förföljelse. Vem vill göra det en polissak? De fattar ju inte att vi blir attackerade från alla håll i vår sociala nätverk.