2023-04-12, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tog SD sitt liv eller menar du att någon annan gjorde det? Det var bara SD och svärfadern där på gården. SD borde naturligtvis ha plockats in i väntan på domen. Kan han ha riggat något utifall att domen kom kl. 11.00, att SD var skyldig?

Vet att detta diskuterades i tråden, men finns det bevis som du kan hänvisa till?
Det är flera märkliga omständigheter som gör mig övertygad om att SD inte tog sitt eget liv, iallafall inte frivilligt.

Den äldre mannen som inledningsvis anhölls för mord på SD, som initialt ströks från misstankar, då åklagaren gick ut i media och sa att det inte förelåg misstanke om brott gällande Stefans död.
Sanningen är att den äldre mannen, avskrevs som misstänkt och förundersökningen mot honom lades ner, i slutet av året flera månader efter Stefans död, den som beslutade det var domare Bj*örn Lind*en, som var jävig och såg till att Stefan friades i tingsrätten.
Citera
2023-04-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag tror att det var en person till involverad. Någon som vill bära huvudet högt, skydda sitt kött och blod.
Se bara hur lyckliga familjen lever idag, med vovve och hela kungariket
Kan inte du skriva som man förstår? Alla bor inte i Örebro.
Citera
2023-04-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Ja jag tror man skonade Hanna i detta fallet genom att inte rota vidare i detta, och det får väl anses vara både på gott och ont, med tanke på barnen framförallt.
Hon verkar ju helt sjuk . Och skyldig .
Citera
2023-04-16, 15:54
Medlem
Citat:
Det är flera märkliga omständigheter som gör mig övertygad om att SD inte tog sitt eget liv, iallafall inte frivilligt.

Den äldre mannen som inledningsvis anhölls för mord på SD, som initialt ströks från misstankar, då åklagaren gick ut i media och sa att det inte förelåg misstanke om brott gällande Stefans död.
Sanningen är att den äldre mannen, avskrevs som misstänkt och förundersökningen mot honom lades ner, i slutet av året flera månader efter Stefans död, den som beslutade det var domare Bj*örn Lind*en, som var jävig och såg till att Stefan friades i tingsrätten.

I mina ögon verkar B.L vara en obehaglig individ med "smusseltendenser", om jag får uttrycka mig så. Kände han SDs svärfar, eller hur var det?

Det fanns väl flera jäv-liknande kopplingar i detta fall? Ett av de första och värsta (inte jäv) var att man sparkade Peter Springare. Vad man än tycker om PSs stora trut och ibland obehagliga politiska kopplingar (enligt mig) så var han en förhörsledare som var perfekt för att klämma ut sanningen ur en individ som SD.

Men han petades, eftersom han i inledningsskedet av fallet åkte till Tyskland och drack öl på sin lediga dag.

Det finns ett förhör (hittar det inte just nu) där han och den andra inspektören J, hade SD på kroken redan då.

FUP:
A 147/211
Senast redigerad av zilvereko 2023-04-16 kl. 16:08.
Citera
2023-04-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Hon verkar ju helt sjuk . Och skyldig .

HD = En person fylld av Passiv Agressivitet Det är vad jag tror. I pressade lägen kan även en sån person ta till övervåld för att skydda sitt (geocashingrelaterade saker) och sin familj. Sina intressen, helt enkelt.

Enkelt uttryckt: "Passiv aggressivitet är en form av ilska, fientlighet och frustration som en person av någon anledning känner sig obekväm med att uttrycka rakt ut. Den passivt aggressive är ofta konflikträdd och vill undvika att ta ansvar eller få kritik. Istället kommer ilskan fram på ett otydligt och indirekt sätt."

Passivt aggressiva personer säger aldig vad de innerst inne tycker och tänker.

En liknande definition.

https://www.ahum.se/bloggen/som-du-vill-sa-kanner-du-igen-passiv-aggressivitet/

-----------
I nutid tycker jag mig kunna se liknande tendenser hos Johanna, en av Toves (i Vetlanda) mördare.
Senast redigerad av zilvereko 2023-04-16 kl. 16:33.
Citera
2023-04-16, 16:47
Avslutad
Citat:
I mina ögon verkar B.L vara en obehaglig individ med "smusseltendenser", om jag får uttrycka mig så. Kände han SDs svärfar, eller hur var det?

Det fanns väl flera jäv-liknande kopplingar i detta fall? Ett av de första och värsta (inte jäv) var att man sparkade Peter Springare. Vad man än tycker om PSs stora trut och ibland obehagliga politiska kopplingar (enligt mig) så var han en förhörsledare som var perfekt för att klämma ut sanningen ur en individ som SD.

Men han petades, eftersom han i inledningsskedet av fallet åkte till Tyskland och drack öl på sin lediga dag.

Det finns ett förhör (hittar det inte just nu) där han och den andra inspektören J, hade SD på kroken redan då.

FUP:
A 147/211
BL och Soa har skogsbruk gemensamt, de golfar på samma klubb osv.
Det är klart de är tjenis med varandra.

Att Springare skulle bort, var uppenbart, de som ville åt hans stol, tog chansen. Riktigt fulspel. Inget ovanligt inom polisen och andra samhällsorgan.

Soa är spindeln i nätet, som höll Steffe om ryggen, för att skydda sin dotter, på något skevt sätt
Citera
2023-04-16, 17:27
Medlem
Citat:
BL och Soa har skogsbruk gemensamt, de golfar på samma klubb osv.
Det är klart de är tjenis med varandra.

Att Springare skulle bort, var uppenbart, de som ville åt hans stol, tog chansen. Riktigt fulspel. Inget ovanligt inom polisen och andra samhällsorgan.

Soa är spindeln i nätet, som höll Steffe om ryggen, för att skydda sin dotter, på något skevt sätt

Tror också att det var så. Felet PS gjorde, var att sätta in en rookie i fallet, när han åkte till Tyskland. Det var helt fel för ingenting hände.

En sak till var de loja ointresserade poliserna som helt struntade i Dalaans sos-samtal om kvinnoskrik.

I efterhand kan man se att detta försvårade hela utredningen.
PS är en alldeles utmärkt förhörsledare (minus det jag skrev i mitt förra inlägg).
Citera
2023-04-17, 12:42
Medlem
brianmolkos avatar
Bättre han dömts till vård och studieobjekt.
Citera
2023-04-21, 15:53
Medlem
Hur lever hax idag? Nån som vet?
Citera
2023-04-21, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helberkra
Hur lever hax idag? Nån som vet?
Hon bor i Stefans hus med alla saker och döttrarna samt en hund.
Livet leker, geocacheing är kul, inga konstigheter...
Bilen och moppen finns kvar, inget konstigt alls, Steffe ligger utspridd i sjön.
Citera
2023-04-22, 15:55
Medlem
Citat:

Är inte Bjö*rn Li*nden advokat? Hur lyckades han i såfall med det konststycket, tro. Detta borde ha granskats minituöst. Ja, jag vill minnas att "den äldre mannen" kände både poliser, jurister och andra för fallet viktiga personer.

Vet du om det finns förhör med "den äldre mannen" och på vilket sätt SD dog? Undrar varför dödsorsaken är så hemlig.
Senast redigerad av zilvereko 2023-04-22 kl. 15:58.
Citera
2023-04-22, 16:05
Avslutad
Citat:
Är inte Bjö*rn Li*nden advokat? Hur lyckades han i såfall med det konststycket, tro. Detta borde ha granskats minituöst. Ja, jag vill minnas att "den äldre mannen" kände både poliser, jurister och andra för fallet viktiga personer.

Vet du om det finns förhör med "den äldre mannen" och på vilket sätt SD dog? Undrar varför dödsorsaken är så hemlig.
Det är sekretess på ALLT kring Steffes död.
Hela förundersökningen mot den äldre mannen lades ner, efter flera månader, i samband med när B*jörn Li*nden "fick lämna sin tjänst"
Jag antar att han har en lång utbildning, eftersom han blev domare, men man kan inte lita på någonting längre, så vem vet?
Att dödsorsaken är så hemlig, har nog med det faktum att ingen ville säga att kejsaren är naken..

Kejsaren i detta fall är den äldre mannen...

Man ska välja sina vänner väl🙄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in