2023-04-16, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Vita som ska leka wiggers? Du menar väl vita som ska leka niggers = wiggers

Ah psis. Det slutar bara med Petter som sitter på AA.

Kolla, vita har najs liv säger deep shit som Madonna och grejer life is a mystery osv men alltså resten av världen håller på att komma ikapp och skaffa sig najs liv och kan leva Gangnam Style och snart kanske man slutar bry sig så mycket om vad som händer i Europa i USA ändå.

Fokus har förflyttats sen Eminem var på tapeten. Så jag vet inte. Det är andra stilar nu. Ungdomar sysslar med annat. Eller vaddå bättre att hålla käft än att låta bäst före datumet gå på allvar det besparar alla förnedringen.

Smith och Rock är same shit som vilken subkultur Hollywood spyr ur sig ändå, stålar triumfar klass och ras och kön alla vet det nu det är inget märkvärdigt, det är bara surt för de som inte har stålar.

Nä men vaddå han hora ihop till han hade cash på sin käft och nu softar han, jag tycker han gör rätt. Slipper dö i förtid och skit. Kanske han gör ändå men man kan ju försöka sköta sig.
Citera
2023-04-16, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edolf
Marshall Mathers - Eminem är en av dom största artisterna i våran tid, men han har ändå lyckats skymma sig för allmänheten jämfört med resterande av alla stora artister.

Jag försöker fundera hur det är möjligt? Det är aldrig skvaller om vår kära eminem, det är inge paparazzi skit runt honom, han bara existerar utan allt det där. Hur?
Lite som att fråga sig var Dagfinn Strøm gömmer sig...
Citera
2023-04-16, 12:19
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Han är nog precis så intelligent som han verkar i sina låtar. Intelligenta människor förstår instinktivt från redan låg ålder att de ska separera sitt privatliv från sina fans. John Lennon hade t.ex barn när han var 22 år, totalt okänt då fast han var världens mest kända människa.

Om detta stämmer så kan man ganska lätt räkna ut människors intelligens från hur många gånger de är på löpsedeln till expressen eller en veckotidning. Korrelationen är inverterad.
Citera
2023-04-16, 12:53
Medlem
skvallertackas avatar
Han växte upp?
Som många redan skrivit så försvann han ju runt 2005 när han ställde in anger management och kom inte tillbaka förrän 2009 och då mer tillbakadragen. Under början av 2000-talet var det ju jättemkt grejer med honom och runt honom, hans beef med morsan, leksaksvapnet i london, hans texter om homosexuella och hans relation till elton john i det hela, hans tjafs med Kim, Ja-rule m.m.

Det du hittar nu är ju hans dissar mot MGK, men annars är det ju stilla, just för att han inte vill gå ut och synas på det sättet eller hamna i tjafs. Tror också att det som hände proof har lett till att han inte vill sätta sigsjälv eller nån annan i trubbel framöver.

Spoiler, lyssna på låtarna så kommer du hitta anekdoter kring just detta.

Toy Soldiers
The way I am

Bland annat.
Citera
2023-04-16, 13:12
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Han växte upp?
Som många redan skrivit så försvann han ju runt 2005 när han ställde in anger management och kom inte tillbaka förrän 2009 och då mer tillbakadragen. Under början av 2000-talet var det ju jättemkt grejer med honom och runt honom, hans beef med morsan, leksaksvapnet i london, hans texter om homosexuella och hans relation till elton john i det hela, hans tjafs med Kim, Ja-rule m.m.

Det du hittar nu är ju hans dissar mot MGK, men annars är det ju stilla, just för att han inte vill gå ut och synas på det sättet eller hamna i tjafs. Tror också att det som hände proof har lett till att han inte vill sätta sigsjälv eller nån annan i trubbel framöver.

Spoiler, lyssna på låtarna så kommer du hitta anekdoter kring just detta.

Toy Soldiers
The way I am

Bland annat.

Glöm inte hans beefer med Insane clown posse, Fred Durst och Everlast.😁.
Citera
2023-04-16, 13:34
Medlem
Han har aldrig varit en person som söker uppmärksamhet privat.

Han sysslar med en del välgörenhet men han gör det on the low.

När hans dotter tog examen med honors så var han på plats men han stod inte bredvid henne för han ville att det skulle vara fokus på henne.

Han är ökänd för att typ hålla sig i Detroit. Han har tackat nej till flera filmer pga detta. Han blev erbjuden huvudrollen i filmen Elysium (stavning?) Men hans krav var att det skulle spelas in i Detroit. Dels för att han vill gynna staden, dels för han helst stannar där.

Men det gick inte ihop rent logistiskt sett samt ekonomiskt, så dom sa nej till Detroit. Eminem sa tack men nej tack till rollen och så gick rollen till Matt Damon istället.
Citera
2023-04-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Kanske för hans storhetstid var för 20 år sedan?

Han var som störst strax efter millennieskiftet och valde medvetet att träda ur rampljuset under några år för att ta tag i sitt privatliv, drogberoende m.m. Sedan han återvände till rampljuset har han varit mer tillbakadragen och inte beviljat lika många intervjuer.
än idag top 10 största artister som är verksamma idag så nää han tid är inte förbi och kommer nu aldrig bli det heller
Citera
2023-04-16, 13:48
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kn1vman
Well, den musiken du påstår att du växte upp med och de representanter bakom den, placerar ju Eminem i det absoluta toppskiktet, om vi nu ska utgå från att du lyssnar på såväl G rap som Rakim. Och beträffande de andra vita rappare du anser vara betydligt bättre, skulle det vara intressant att få en kortare lista, såvida du inte nämner uppenbart kassa i stil med de som vara särskilt populära tidigt 00-tal (Anticon, Sage Francis, Necro, Vinnie Paz, Aesop Rock) - då kan di bespara mig det. Ill Bill köper jag kanske, lyssnar hellre på honom (pre 2003 typ, sedan dess har han inte varit särskilt tight) men skulle inte sätts honom högre tekniskt sett.

Med det sagt och vad gäller Eminems musik i stort eller hans röst, lämnar det mycket att önska. Få annan musik jag tycker låter så illa och gräsligt som hans och har aldrig förstått hur man kan lyssna på honom men som någon i tråden tidigare nämnde, är hans tekniska begåvning, inklusive rimmen, helt klart i topp.

Vilket årtal spelar mindre roll, personligen tycker jag rapparna (oavsett ras) hade bättre flow och rim från början av 90-talet fram till...ja, old school genren lever än idag även om den inte är mainstream numera. Speciellt Bom Bap lever och frodas, där jag tycker man finner de bästa rapparna idag.

Dagens kommersiella rap är ett stort skämt som jag hoppas ingen med stort intresse för musikstilen lyssnar på. Den har blivit en själlös massproducerad genre för barn som inte vet bättre. Finns inte ens kärlek i beatsen längre.

Jag tycker synd om dagens unga som växer upp och tror att rap är den talanglösa gangsterskit som man hör spelas överallt idag.

Eminem tycker jag var som bäst innan han blev stor och började skriva en massa emodynga när han egentligen var i behov av psykvård. Återigen så har jag inget ont att säga om hans teknik, den var riktigt bra, men rimmen var ibland snudd på rena nödrim.

Atmosphere
https://www.youtube.com/watch?v=Z8HdCpykrLw

Eyedea & SLUG
https://youtu.be/lJHFq8olnAg?t=30

Evidence
https://www.youtube.com/watch?v=APStAKRV8yE

Copywrite
https://www.youtube.com/watch?v=FYI17ZOvWbU
Senast redigerad av L3nn4rt 2023-04-16 kl. 13:57.
Citera
2023-04-16, 13:49
Medlem
Haschstasch86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cursedhoger
Dagens ungdom vet knappt vem han är - han är en föredetting, och varför skulle han ha paparazzi efter sig? Inga skvallertidningar bryr sig om hans förehavanden nu för tiden.

Idag verkar det vara subgenren inom rap som kallas Drill som är hett hos ungdomar, främst från ställen som Florida, New York, Memphis och främst Chicago där enligt Google "Drill" subgenren anses härstamma ifrån tidigt 2010-tal.
Citera
2023-04-16, 14:36
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Lite som att fråga sig var Dagfinn Strøm gömmer sig...

Haha! Näe, Eminem har sålt flera hundra miljoner skivor, har fått en Oscar för filmmusik. Hiphopen har aldrig varit stor här och jag hade inga referenser men jag blev hypnotiserad av honom när det begav sig. Jag undrar också var han tog vägen. Föreställer mig att han blev fed up med folket, ligger på rygg bland några få, diktar lite, blundar eller tittar upp.
Citera
2023-04-16, 14:49
Medlem
SultanenAvSwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kn1vman
Well, den musiken du påstår att du växte upp med och de representanter bakom den, placerar ju Eminem i det absoluta toppskiktet, om vi nu ska utgå från att du lyssnar på såväl G rap som Rakim. Och beträffande de andra vita rappare du anser vara betydligt bättre, skulle det vara intressant att få en kortare lista, såvida du inte nämner uppenbart kassa i stil med de som vara särskilt populära tidigt 00-tal (Anticon, Sage Francis, Necro, Vinnie Paz, Aesop Rock) - då kan di bespara mig det. Ill Bill köper jag kanske, lyssnar hellre på honom (pre 2003 typ, sedan dess har han inte varit särskilt tight) men skulle inte sätts honom högre tekniskt sett.

Med det sagt och vad gäller Eminems musik i stort eller hans röst, lämnar det mycket att önska. Få annan musik jag tycker låter så illa och gräsligt som hans och har aldrig förstått hur man kan lyssna på honom men som någon i tråden tidigare nämnde, är hans tekniska begåvning, inklusive rimmen, helt klart i topp.

Tar du ens upp Necro?!?!??! Eller Vinnie Paz som exempel? två wacka emcees som blivit kända för dom rappar över bra beats. Diskutera om Ill Bill bättre än Eminem? Bill är på en egen nivå bland sina grabbar men vafan ska alla som tror dom har koll på underground hiphop alltid komma dragandes med honom och army of the pharaoes grabbarna som exempel på bra underground emcees - för att beatsen är feta och lyriken bär lite mystik och verkar esoterisk - när den egentlige är enkelspårig och tröttsam, dom har sin trogna publik bland utstötta hjon som känner att dom får sina villfarelser till konspirationsdrömmar verifierade.
Citera
2023-04-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edolf
Marshall Mathers - Eminem är en av dom största artisterna i våran tid, men han har ändå lyckats skymma sig för allmänheten jämfört med resterande av alla stora artister.

Jag försöker fundera hur det är möjligt? Det är aldrig skvaller om vår kära eminem, det är inge paparazzi skit runt honom, han bara existerar utan allt det där. Hur?

1. Han är inte mediekåt utan håller sig borta från onödig exponering. Horar inte ut som som exempelvis familjen Wahlgren.

2. Han bosätter sig långt ifrån händelsernas centrum. Om jag inte missminner mig bor han fortfarande kvar i detroittrakterna, eller ägnar i vart fall mycket tid tär.

3. Han har inte ingått några spektakulära förhållanden med andra kändisar eller framgångsrika personer.

4. Han verkar leva ett väldigt lugnt liv utan kontroverser eller spektakulära händelser.

5. Han är långt ifrån lika stor idag som för 20 år sedan. Han kan betraktas som en gamling. Dock givetvis en oförglömlig ikon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in