2023-04-16, 12:06
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det kanske hon hade. Märkligt bara att telefonen inte registrerade några rörelser under dessa tider. Men ändå gjorde det vid andra tider. Hon kanske ägnade sig åt att sova

Eller försöker du nu föra argumentationen att det faktum att telefonen inte registrerade några rörelser när Tove dog bevisar att Maja var upptagen med att mörda Tove?

Ja, precis.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-04-16 kl. 12:09.
Citera
2023-04-16, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, visst är det märkligt att en ung berusad tjej med sömnbrist råkade sova mitt i natten, just under de 10 sekunder det enligt Johanna tog för henne att strypa Tove. Och visst är det alldeles väldigt extremt misstänkt att Majas mobiltelefon inte registrerade några rörelser vid tidpunkten då Johanna strypte Tove. Faktiskt inga rörelser under nästan en hel timme mer än vid ett enda kort tillfälle, och då mindre än en minut.

Om du tycker att ledande frågor är ett problem, så kanske du skulle ta och läsa polisförhören...

Ta fram denna informationen ur FUP och redovisa tack.

För den är helt fel mot verkligheten.

MHs mobil registrerade två tillfällen då det har varit aktivitet på hennes mobil, mindre än en minut är ditt egna påhitt då telefonen enbart registrerar starttid men inte någon stopptid.
Citera
2023-04-16, 12:21
Medlem
smokeonthewaters avatar
Telefonen är inte fastopererad på henne. Hon lämnade den ju i lägenheten när de åkte till FP.
Citera
2023-04-16, 12:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Telefonen är inte fastopererad på henne. Hon lämnade den ju i lägenheten när de åkte till FP.
Det förefaller som att M alltid har tfn i bakhuvudet och lämnar den när "något är på gång". Då kan man tänka att hon, av gammal vana, skulle lämnat tfn orörd i lgh om hon tänkt sig att delta.

Ett försvar av M? Jo, så kan man tänka. Man kan även tänka att mobilrörelsen i sig inte bevisar ett skvatt, utan kan tolkas lite hur som, beroende på ens egen utgångspunkt. Vad som är mest logiskt och troligt är inte nödvändigtvis rätt, då M inte verkar vara särskilt logisk.
Senast redigerad av sybel 2023-04-16 kl. 12:53. Anledning: korrigering
Citera
2023-04-16, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det förefaller som att M alltid har tfn i bakhuvudet och lämnar den när "något är på gång". Då kan man tänka att hon, av gammal vana, skulle lämnat tfn orörd i lgh om hon tänkt sig att delta.

Ett försvar av M? Jo, så kan man tänka. Man kan även tänka att mobilrörelsen i sig inte bevisar ett skvatt, utan kan tolkas lite hur som, beroende på ens egen utgångspunkt. Vad som är mest logiskt och troligt är inte nödvändigtvis rätt, då M inte verkar vara särskilt logisk.
Nja, hon tänker inte så snabbt och därav får hon inte alltid ihop en logisk berättelse. Ett tydligt exempel är när hon säger att hon gick på toaletten i samband med den andra stegrörelsen. Förhörsledaren frågar då om hon inte såg T på toaletten. Att hon borde sett Tove på toaletten vid den tidpunkten tänkte inte Maja på, så då kom historien om att J gömt kroppen i svang. Hon lappar och lagar i historien allteftersom eftersom hon är sen i tanken. Hade hon tänkt efter så hade hon sagt att hon gick till hallen och pratade med Johanna, när hon kom upp från grannen. Eller att hon druckit vatten i köket. Men hon var fortfarande i tanken kvar i historien om att hon gått på toaletten flera gången under natten. Hennes hjärna hade inte ställt om.
Citera
2023-04-16, 13:18
Medlem
Somliga i tråden verkar ha svårt att fatta hur Maja kunde sova när JJ och Tove var inne i badrummet
I fupen berättar Maja att hon blev utbränd/utmattad i 7:an och hon var hemma fr skolan under 2 år (om jag minns helt rätt nu)

Jag kan mycket väl tänka mig att Maja somnade pga utmattning, sömnbrist o tjafs o bråk mellan JJ och Tove
Jag har kollegor som varit sjukskrivna för liknande som Maja dvs utmattning/utbränd, o c h dom berättar att livet är väldigt annorlunda efteråt. Dvs mentalt orkar dom inte hänga med på samma sätt som tidigare, blir det för mycket intryck måste dom lägga sig o vila/sova
Citera
2023-04-16, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Somliga i tråden verkar ha svårt att fatta hur Maja kunde sova när JJ och Tove var inne i badrummet
I fupen berättar Maja att hon blev utbränd/utmattad i 7:an och hon var hemma fr skolan under 2 år (om jag minns helt rätt nu)

Jag kan mycket väl tänka mig att Maja somnade pga utmattning, sömnbrist o tjafs o bråk mellan JJ och Tove
Jag har kollegor som varit sjukskrivna för liknande som Maja dvs utmattning/utbränd, o c h dom berättar att livet är väldigt annorlunda efteråt. Dvs mentalt orkar dom inte hänga med på samma sätt som tidigare, blir det för mycket intryck måste dom lägga sig o vila/sova
Behändigt ändå att utbrändheten dyker upp just den natten och just under de kritiska tidpunkter. För på Nöjet var hon pigg och glad, syns på bilder. Och på promenaden hem var hon pigg och glad och filmade rådjur. Men så slog utbrändheten till i lägenheten under nån timme. Lägligt ändå. Brukar dina kollegor vara utbrända 1 timme?
Senast redigerad av Zurfarn08 2023-04-16 kl. 13:30.
Citera
2023-04-16, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nja, hon tänker inte så snabbt och därav får hon inte alltid ihop en logisk berättelse. Ett tydligt exempel är när hon säger att hon gick på toaletten i samband med den andra stegrörelsen. Förhörsledaren frågar då om hon inte såg T på toaletten. Att hon borde sett Tove på toaletten vid den tidpunkten tänkte inte Maja på, så då kom historien om att J gömt kroppen i svang. Hon lappar och lagar i historien allteftersom eftersom hon är sen i tanken. Hade hon tänkt efter så hade hon sagt att hon gick till hallen och pratade med Johanna, när hon kom upp från grannen. Eller att hon druckit vatten i köket. Men hon var fortfarande i tanken kvar i historien om att hon gått på toaletten flera gången under natten. Hennes hjärna hade inte ställt om.

Vet någon om de hade kopplat in toaletten ? Har för att J inte hade bott i hemma i lägenheten på ett par veckor pga renoveringen av badrummet . Och att duschen inte var installerad än .
Citera
2023-04-16, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Vet någon om de hade kopplat in toaletten ? Har för att J inte hade bott i hemma i lägenheten på ett par veckor pga renoveringen av badrummet . Och att duschen inte var installerad än .
Jag har för mig att den var temporärt inkopplad på avloppet men inte satt fast. Och att vattnet inte var påkopplat till den. Men det är vad jag plockar ur minnet. Nån annan kanske vet bättre.
Citera
2023-04-16, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Varför försöker du inte att se nåt dokumentär om det istället att gissa?!
Det finns så många intervjuer att se på.
Du kanske tror att det är enkelt. Det tycker inte de som har gjort det. Mellan 20 min och en halv timme brukar dom säga.
Varför skulle jag vilja se en dokumentär om hur lång tid en mördare säger det tar för någon att dö? Klarar mig ändå tack...
Hår efter vad jag tror och vad jag vet om människokroppen, hur adrenalin när man kämpar emot kan tömma kroppen på styrka, hur panik gör att man inte tänker klart och agerar fel när man försöker ta sig ur en hotfull situation, hur kroppen redan är tömd på syre osv.
Visst kan det säkert ta 15 min innan någon avlider men det tar inte 15 min innan man blir medvetslös.
Å du tror på fullaste allvar att man kan dräpa någon som kämpar emot i 30 min? Vem fan skulle orka brottas i 30 min med någon som slåss för sitt liv menar du? Försök tänk lite rationellt
Citera
2023-04-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag har för mig att den var temporärt inkopplad på avloppet men inte satt fast. Och att vattnet inte var påkopplat till den. Men det är vad jag plockar ur minnet. Nån annan kanske vet bättre.
Så vad gjorde M på toan egentligen ..
och varför gick hon inte hem och sov om hon var så förbeskat trött och utmattad ? Måste vara skönare att få sova i sin säng då än att sitta och nicka i en liten fåtölj. Brosans fest lär väl va slut så dax .
Och att det ens blev förfest och efterfest hos J den kvällen . Familjen hade väl räknat med att hon skulle komma hem o sova som hon hade gjort och skulle göra tills renoveringen var klar .
Citera
2023-04-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013

Hennes mobil var aktiv, hon var aktiv vid bortforslingen av kroppen, hon svarade på någon sekund på JJs sms.

Utmattningen var dessutom flera år innan och hon hade på senare tid fixat till skolan och tagit körkort osv på första försöken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in