Citat:
Ursprungligen postat av
argusmaximus
Du ser inte hela bilden.
MH och JJ är bästa vänner. Ett systerskap som växt sig ectremt starkt, enligt inte minst de själva (info om antal meddelande di skickat till varandra senaste året finns t ex).
De gör "allt" tillsammans.
Tänk på scenariet från nöjet (MH hjälpte JJ i fajt mot TT enl JJ, vilket inte finns anledning att motsäga), MH letar efter TT i nöjet efter stängning (arg enligt vakt/värd), båda hjälpte till att få TT till lght, båda dumpade, båda ljög med samma story i 8v etc.
Allt talar för tillsammans, i samförstånd.
Säger det för tusende gången här: lyft blicken, se logiken i följden av händelserna - vad är logiskt, vad korrellerar, se när de ljuger och när de tvingas ändra story (och varför).
Det är bl a denna höjda blick rullman och polis menar när de säger samförstånd.
Jag håller helt med dig. De var verkligen riktigt nära varandra, en del trodde t.o.m att de var ett par. Såg man den ena var den andra inte långt borta.
Att M inte skulle hjälpa J inne i lägenheten finns inte på kartan för mig. Absolut inte om J var illa ute.
Det har pratats om att M var J:s vante och lydiga redskap. Jag håller inte riktigt med om det. Min uppfattning är att M är en av de som verkligen kommit nära J och som J tycker om. Därför har hon inte fantiserat ihop någon historia om M som M skulle åka dit på. När hon beskriver att M hållit armarna gör hon det för att hon inser att det inte går att undvika för trovärdighetens skull. Det är inte trovärdigt att hon inte skulle behöva hjälp av M och det inser hon.
Efter månaders förhör och med hjälp av Fhl kommer M fram till att allt hon gjort har varit J:s fel.
Hon karaktärsmördar J på ett hemskt sätt och det hon säger dyker upp i tidningar som om det vore sanning.
Har ni någon gång varit med om två så olika sätt av fhl och massmedia att behandla två åtalade. Vi ska inte glömma att J bara är två år äldre och även hon tidigare ostraffad.