2023-04-15, 17:18
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Jaha, men om jag har valt att vara singel längre då? Jag hade inte direkt mycket att reflektera över varför mitt tidigare förhållande tog slut. Det var slut där och då och jag gick vidare direkt. Det var redan slut innan det tog slut och då finns inte så mycket att gå vidare från.

Men två år stämmer bra. Hade inte tänkt på det alls faktiskt, men kom på varför jag ens inledde något med honom, när jag fick frågan av en myndighetsperson i en process mot honom.

Nu pratar jag inte om det här. Jag pratar om att ha varit singel länge, och vad killar anser om det. När frågan kommer upp (i chattstadium) får man oftast väldigt tråkig respons.

Utan att dra upp 1/3 av min livshistoria kan jag bara påpeka att jag har valt att vara singel själv. Jag har ingen psykisk shit eller liknande, utan handlar om prioriteringar och hur man bör agera som ensamstående förälder (heltid i början). Har faktiskt fått frågan: ”vad är det för fel på dig då?” Just han fortsatta mala på om att det måste vara något fel på mig osv. En del killar njuter av att trycka ned tjejer psykiskt. Verkar som att det mest är de som
har problem själva. Den som känner mig vet att man får passa sig. Och jag får bita mig i tungan.

Men ja man kan ju också välja bort att prioritera saker som utbildning och istället skaffa barnvakt för att festa runt och dra hem massa nya killar. Skaffa 5 nya plastpappor till sitt barn innan det fyllt 10. Sitta på badoo när man är mammaledig och försöka hitta någon. I värsta fall får man dra med sin bebis på dejten. För mig som tjej ska Inga varningsklockor ringa för ett sådant beteende. Andra tjejer i min sits brukar göra så här. Bara man inte varit singel i över 2 år alltså! Då ringer alla varningsklockorna och larm direkt. Någon måste ju betala när man ska fixa silikon och grejer i läpparna. För mig är det extremt trashigt att hålla på så. Man tar hand om barnet man har och prioriterar viktiga saker först. Inte slösa bort ev barnledig tid på att försöka träffa någon ny.

Varför tror så många killar att tjejer som varit singel länge, ca 10 år antingen har problem eller knullar runt? Säger man att man har valt det själv tror de man har knullat med 120
Kukar under den tiden istället. 😆😆 Helt otänkbart är det tydligen att man helt kan ha avstått från sex under många år också!
De kan inte tro för att de själva har svårt att välja leva så. Vill du hitta nån nu? Har fu möjlighet att hitta någon via nätvärk och kontakter eller sociala media?
Citera
2023-04-15, 17:25
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Fint att du frågar! Jag har inte givit upp hoppet. Det är mer att jag inte har något lust/ork att träffa någon. Ingen lust att "börja om" med "lära känna varandra" osv. Den enda jag kan tänka mig är ändå mitt ex (som jag har barn ihop med). Men även det hade varit krystat, eftersom det var några år sedan vi separerade (på exets initiativ). Jag mår bra som det är nu: tar hand om mina barn, jobbar, tränar, umgås med polare och släkt och exet. Det är skönt att inte vara kär/olyckligt kär. Skönt att inte vara ockuperad i hjärta och hjärna, så som iaf. jag blir när jag är kär. Ingen ork för det.

Jag och exet upplevde det som vi funnit "den rätta" när vi fann varandra. Och på många sätt är exet "den rätta" för mig. Och på andra sätt: inte, eftersom det ju tog slut.
Bara för att det tog slut innebär det inte alltid att det var fel person, vi kanske ha haft nåt kris inom oss eller inom kariärren som gjorde att man inte kunde prioretera relationen. Barn kan vara stor stress för en del. Man står inför nya utmanningar där fokus är inte kärlek och känslor till varandra längre utan banens behov i centrum.Därför kan många glida isär. Vad gilladd hos cet när mi först träffades. Vad gillar du hos henne idag? Vad tror du hon känner?
Citera
2023-04-15, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterdoft
Bara för att det tog slut innebär det inte alltid att det var fel person, vi kanske ha haft nåt kris inom oss eller inom kariärren som gjorde att man inte kunde prioretera relationen. Barn kan vara stor stress för en del. Man står inför nya utmanningar där fokus är inte kärlek och känslor till varandra längre utan banens behov i centrum.Därför kan många glida isär. Vad gilladd hos cet när mi först träffades. Vad gillar du hos henne idag? Vad tror du hon känner?

Jo, det var sömnbrist av småbarnsåren och det faktum att vi hade olika fokus som gjorde det hela svårt. Mitt fokus: familjeorienterat. Exets fokus: att leva som innan vi fick barn, fast med barn. Vilket var svårt. Och då kände exet sig instängd. Och började ogilla mig i detta vilket tog död på förälskelsen som exet kände för mig. Och sedan på hela förhållandet. Men vi försökte i flera år... Och jag var kär i exet säkert något år efter att exet dumpade mig. Jag var väldigt väldigt kär. Under hela vårt förhållande och ett år efteråt.

Vad jag gillade/älskade/föll för hos exet:
- utseendet (må låta ytligt, men det var det första jag föll för, exet är den absolut vackraste vuxna jag någonsin sett. Så är det även nu trots att vi åldras).
- värmen och närheten. Exet visade extremt mycket närhet, värme och kärlek i början av vår relation.
- sexet. Helt fantastiskt.
- Sättet: lugn och introvert, men ändå glad.
- samtalen, vi kunde prata om allt.
- humorn och djupet. Exet har en härlig humor, men vi kan ändå sitta och ha djupa politiska samtal/andliga samtal/samtal om litteratur och musik etc.
- huslig. Exet var/är väldigt huslig, bra på att laga god mat, inredning och att se till att det är fint och harmoniskt i hemmet, gillar att städa/plocka osv.

Vad jag gillar hos exet:
- exet är en fantastisk förälder, visst: ingen är felfri... Men i sin helhet så är exet verkligen en kärleksfull förälder till våra barn som ger allt och lite till. Som verkligen bryr sig om våra barn och är engagerad.
- husligheten. Exet är fortfarande väldigt huslig och lagar gärna mat till oss och ser gärna om båda våra hem. Vilket jag givetvis uppskattar genuint.
- Sättet: lugn och introvert, men ändå glad. Jag gillar det verkligen. Passar mig så bra, som är väldigt extrovert.
- utseendet: som sagt... Exet är den vackraste vuxna människan jag har sett. Så jädra vacker och sexig...
- samtalen. Visst, vi pratar inte om allt numera, men när vi pratar så är det alltid spännande.
- humorn. Exet är rolig, helt enkelt.
- konstnärligheten. Exet har en stark konstnärlig ådra och jag njuter av att få ta del av exets konst, vad det än må vara.

Jag tror exet ser mig som medförälder och polare. Typ. Inget mer, inget mindre. Det är så det har blivit. Efter några tuffa år ihop som par (i slutet av vårt förhållande) och ett jädrigt jobbigt år efter separationen. Så har vi mer och mer blivit som ett par polare som tar hand om våra barn tillsammans. Men om jag skulle vilja ha någon i en romantisk relation, så är exet den enda jag kan tänka mig. Även om det som sagt skulle kännas riktigt konstigt.

Jag är dock glad. Lever i frivilligt celibat och har ett bra liv med mina barn, mitt ex, min träning, mitt jobb, mina polare och släkt och mina nördiga intressen. Det känns fint.

Och hur är det för dig? Har du funnit kärleken?
Senast redigerad av TomatKungen 2023-04-15 kl. 20:08.
Citera
2023-04-16, 01:32
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Jo, det var sömnbrist av småbarnsåren och det faktum att vi hade olika fokus som gjorde det hela svårt. Mitt fokus: familjeorienterat. Exets fokus: att leva som innan vi fick barn, fast med barn. Vilket var svårt. Och då kände exet sig instängd. Och började ogilla mig i detta vilket tog död på förälskelsen som exet kände för mig. Och sedan på hela förhållandet. Men vi försökte i flera år... Och jag var kär i exet säkert något år efter att exet dumpade mig. Jag var väldigt väldigt kär. Under hela vårt förhållande och ett år efteråt.

Vad jag gillade/älskade/föll för hos exet:
- utseendet (må låta ytligt, men det var det första jag föll för, exet är den absolut vackraste vuxna jag någonsin sett. Så är det även nu trots att vi åldras).
- värmen och närheten. Exet visade extremt mycket närhet, värme och kärlek i början av vår relation.
- sexet. Helt fantastiskt.
- Sättet: lugn och introvert, men ändå glad.
- samtalen, vi kunde prata om allt.
- humorn och djupet. Exet har en härlig humor, men vi kan ändå sitta och ha djupa politiska samtal/andliga samtal/samtal om litteratur och musik etc.
- huslig. Exet var/är väldigt huslig, bra på att laga god mat, inredning och att se till att det är fint och harmoniskt i hemmet, gillar att städa/plocka osv.

Vad jag gillar hos exet:
- exet är en fantastisk förälder, visst: ingen är felfri... Men i sin helhet så är exet verkligen en kärleksfull förälder till våra barn som ger allt och lite till. Som verkligen bryr sig om våra barn och är engagerad.
- husligheten. Exet är fortfarande väldigt huslig och lagar gärna mat till oss och ser gärna om båda våra hem. Vilket jag givetvis uppskattar genuint.
- Sättet: lugn och introvert, men ändå glad. Jag gillar det verkligen. Passar mig så bra, som är väldigt extrovert.
- utseendet: som sagt... Exet är den vackraste vuxna människan jag har sett. Så jädra vacker och sexig...
- samtalen. Visst, vi pratar inte om allt numera, men när vi pratar så är det alltid spännande.
- humorn. Exet är rolig, helt enkelt.
- konstnärligheten. Exet har en stark konstnärlig ådra och jag njuter av att få ta del av exets konst, vad det än må vara.

Jag tror exet ser mig som medförälder och polare. Typ. Inget mer, inget mindre. Det är så det har blivit. Efter några tuffa år ihop som par (i slutet av vårt förhållande) och ett jädrigt jobbigt år efter separationen. Så har vi mer och mer blivit som ett par polare som tar hand om våra barn tillsammans. Men om jag skulle vilja ha någon i en romantisk relation, så är exet den enda jag kan tänka mig. Även om det som sagt skulle kännas riktigt konstigt.

Jag är dock glad. Lever i frivilligt celibat och har ett bra liv med mina barn, mitt ex, min träning, mitt jobb, mina polare och släkt och mina nördiga intressen. Det känns fint.

Och hur är det för dig? Har du funnit kärleken?
Så härligt att läsa igenom ditt svar. Du vet vad du vill ha och vad du mår bäst av, synd bara att ni passar så bra ihop men kan inte vara tillsammans. Att ni 2 har valt att leva i cilibat när närhet är så viktig. Har du provat att berätta inför barnen det du nämnde här om henne. Kvinnor behöver höra affirmation det betyder mycket för dem.jag har haft en andlig resa efter min seperation. Jag upptäkte nya sidor hos mig med hjälp av mina hobby. Jag har passion för böcker inom relationer, psykologi och mental träning, Kärlek idag för mig är att sprida rätt energy.Få folk att hitta kärlek inom sig och kunna vara mottagliga för att ta emot kärleken samt att bygga hälsosamma relationer. När vi väljer bort kärleken då finns det en rädsla inom oss som vi behöver överkomma för att vara öppna att ge och ta emot.
Citera
2023-04-16, 01:50
Medlem
Citat:
Så härligt att läsa igenom ditt svar. Du vet vad du vill ha och vad du mår bäst av, synd bara att ni passar så bra ihop men kan inte vara tillsammans. Att ni 2 har valt att leva i cilibat när närhet är så viktig. Har du provat att berätta inför barnen det du nämnde här om henne. Kvinnor behöver höra affirmation det betyder mycket för dem.jag har haft en andlig resa efter min seperation. Jag upptäkte nya sidor hos mig med hjälp av mina hobby. Jag har passion för böcker inom relationer, psykologi och mental träning, Kärlek idag för mig är att sprida rätt energy.Få folk att hitta kärlek inom sig och kunna vara mottagliga för att ta emot kärleken samt att bygga hälsosamma relationer. När vi väljer bort kärleken då finns det en rädsla inom oss som vi behöver överkomma för att vara öppna att ge och ta emot.

Absolut! Jag pratar gott om exet inför våra barn. Och på direkta frågor från barnen så svarar jag att jag och exet verkligen älskade varandra och har varit mycket kära och att det var under denna tid barnen kom till. Och att vi nu är polare som tycker om varandra och bryr oss om varandra.

Jo, jag ger mycket bekräftelse till exet också. Det har jag alltid gjort, förutom under själva separationen och året därefter. Då behövde jag dra mig in i mitt skal och sluta vara "givande". För att markera både för mig själv och exet att "nu är det slut på vår kärleksrelation och vi går in i en ny gemenskap med varandra som medföräldrar till våra barn". Men efter det året, så har jag lika lätt som innan att ge bekräftelse och komma med komplimanger till exet, så gott som varje dag. Det sker naturligt, så att säga.

Det låter fint! Har du funnit kärleken i en person, för dig själv?

Jag är tyvärr inte rädd för kärlek... Det hade varit lätt (för mig) att komma över. Jag är mer urholkad och trött. Det finns liksom ingen energi till att gå in i en kärleksrelation igen (om det inte skulle vara med exet förstås, där finns det liksom redan en stabil grund att bygga på). Men att lära känna en ny människa, vara förälskad... Låter bara ansträngande.
Citera
2023-04-16, 01:58
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Absolut! Jag pratar gott om exet inför våra barn. Och på direkta frågor från barnen så svarar jag att jag och exet verkligen älskade varandra och har varit mycket kära och att det var under denna tid barnen kom till. Och att vi nu är polare som tycker om varandra och bryr oss om varandra.

Jo, jag ger mycket bekräftelse till exet också. Det har jag alltid gjort, förutom under själva separationen och året därefter. Då behövde jag dra mig in i mitt skal och sluta vara "givande". För att markera både för mig själv och exet att "nu är det slut på vår kärleksrelation och vi går in i en ny gemenskap med varandra som medföräldrar till våra barn". Men efter det året, så har jag lika lätt som innan att ge bekräftelse och komma med komplimanger till exet, så gott som varje dag. Det sker naturligt, så att säga.

Det låter fint! Har du funnit kärleken i en person, för dig själv?

Jag är tyvärr inte rädd för kärlek... Det hade varit lätt (för mig) att komma över. Jag är mer urholkad och trött. Det finns liksom ingen energi till att gå in i en kärleksrelation igen (om det inte skulle vara med exet förstås, där finns det liksom redan en stabil grund att bygga på). Men att lära känna en ny människa, vara förälskad... Låter bara ansträngande.
Jag har funnit kärleken inom mig vilket gör att jag kan ge kärleken men inte behöver ha den från någon för att vara hel. Givetviss är det ju så härligt att kunna ge de känslor för någon och se vilken glädje och harmoni det ger.
Citera
2023-04-16, 02:30
Medlem
Citat:
Jag har funnit kärleken inom mig vilket gör att jag kan ge kärleken men inte behöver ha den från någon för att vara hel. Givetviss är det ju så härligt att kunna ge de känslor för någon och se vilken glädje och harmoni det ger.

Jag förstår dig till fullo! Det är ju det man gör till sina barn: ger kärlek i mängder och känner lycka av att få göra det.

Men i en relation med en vuxen person vill jag både ge och få kärlek. Eller iaf. känna uppskattning för den kärlek jag ger, i form av ett leende och en värme.
Citera
2023-04-16, 02:54
Bannlyst
Citat:
De kan inte tro för att de själva har svårt att välja leva så. Vill du hitta nån nu? Har fu möjlighet att hitta någon via nätvärk och kontakter eller sociala media?
Nä, Inte via nätet i alla fall. Jag använder inte sociala medier mycket, man får massa skumma vänförslag från på Facebook som man får ta bort. Det är nyanlända som håller på så jag förstår inte varför. Har andra sociala medier stängda. Tror inte dejtingappar är rätt väg. Och i så fall tar det de mycket energi. Gör inget annat aktivt.
Senast redigerad av Roxic 2023-04-16 kl. 03:04.
Citera
2023-04-16, 02:58
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Nä, Inte via nätet i alla fall. Jag använder inte sociala medier mycket, man får massa skumma vänförslag på Facebook som man får ta bort hela tiden. Har stängt allt annat. Vill inte bli kontaktad så. Tror inte nätet är rätt väg att gå de flesta gånger.

Nej inte via andra kontakter heller i princip.
Vad har du kvar då för alternativ?
Citera
2023-04-16, 08:13
Bannlyst
Citat:
Vad har du kvar då för alternativ?
Det är bättre att träffa någon man känner eller finns i sin vardag. Man vet att intresse och attraktion redan finns, och det tar inte upp massa onödig tid som tveksamt ens skulle leda till något. I alla fall för min del, för andra kanske Tinder eller vad det är funkar skitbra att hitta någon.
Citera
2023-04-16, 08:27
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Tror dom fiskar efter om man är en player eller inte eller ja kanske loser också så beror ju på vad hon tänkte om dig innan hon fråga.

Har aldrig ställt frågan själv. Höra om ex överlag vill jag slippa nämligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in