2021-10-09, 17:24
Medlem
irriducibiliis avatar
Ett fenomen jag märkt av när jag ägnat mig åt nätdejting är att många kvinnor förr eller senare när man chattat ett tag ställer frågan: "Hur länge har du varit singel?"

Tror det är typ 5e gången nu en kvinna frågar det inom loppet av bara någon aktiv månad på Badoo.

Här om dagen ställde jag själv samma fråga till en kvinna jag började prata med.
Hon ställde motfrågan: "Är det viktigt att veta för dig? Aldrig förstått varför folk frågar den frågan"

Och det slog mig också. Vad fan frågar man det för egentligen? Varför är det viktigt att veta? Eller är det mest för att ha något att "prata om" typ?

Jag själv har faktiskt varit frivilligt singel i 28 år, och brukar ändå alltid svara "2 år" eller nått för det låter så jävla dumt att säga hela livet vid denna åldern eller ens efter 20 års ålder typ.
Citera
2021-10-09, 17:27
Medlem
jesussugers avatar
Kanske vill vete hur pass kåt man är, har man inte fått fitta på ett tag så är ju kuken en bomb om den får fitta. Den exploderar när den väl är inne i garaget
Citera
2021-10-09, 17:32
Medlem
Kanske för att slippa någon ny-dumpad som helst borde sitta i minst 6mån karantän, innan de ger sig in i nåt nytt.
Citera
Medlem
tnems avatar
De vill veta din status, hur åtråvärd dom är hos kvinnorna.
Åtråvärda män är enligt deras logik inte singlar i vart fall inte en längre tid.
Svarar du att du har levt singellivet och inte velat ha ett förhållande så är risken att de tror att du är en player beroende på vad det är för tjej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Kanske vill vete hur pass kåt man är, har man inte fått fitta på ett tag så är ju kuken en bomb om den får fitta. Den exploderar när den väl är inne i garaget

Då kan man taktikrunka
Citera
2021-10-09, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Ett fenomen jag märkt av när jag ägnat mig åt nätdejting är att många kvinnor förr eller senare när man chattat ett tag ställer frågan: "Hur länge har du varit singel?"

Tror det är typ 5e gången nu en kvinna frågar det inom loppet av bara någon aktiv månad på Badoo.

Här om dagen ställde jag själv samma fråga till en kvinna jag började prata med.
Hon ställde motfrågan: "Är det viktigt att veta för dig? Aldrig förstått varför folk frågar den frågan"

Och det slog mig också. Vad fan frågar man det för egentligen? Varför är det viktigt att veta? Eller är det mest för att ha något att "prata om" typ?

Jag själv har faktiskt varit frivilligt singel i 28 år, och brukar ändå alltid svara "2 år" eller nått för det låter så jävla dumt att säga hela livet vid denna åldern eller ens efter 20 års ålder typ.

Jag har alltid ställt den frågan till de kvinnor och män jag har dejtat. Jag vill veta att de inte är helt nyblivna singlar. Att de har hunnit slicka sina sår efter ett uppbrott och "gått vidare". Att de är redo för en ny relation så att säga. Jag har nämligen blivit rejält bränd när jag hamnade i en relation med en person som använde mig som ett övergångsobjekt. Inget jag ville uppleva igen. Nu är det dock ingen risk eftersom jag lever i frivilligt celibat med 0 planer på att vara ute och jaga igen.
Citera
2021-10-09, 17:39
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:

De värderar din normalhet med den frågan.

Enligt mig är definitionen av singel: "att vara tillgänlig på köttmarknaden". Så man är inte singel bara för att man inte har en partner. Men så fort du börjar leta efter en partner så är du per definition singel. Så frågan "hur länge har du varit singel" kan hellre byta till "hur länge har du letat efter en partner?".
Citera
2021-10-09, 17:41
Medlem
2 år låter lite länge. Har du inte lyckats skaffa en ny flickvän under 2 års tid så börjar förmodligen varningsklockorna ringa. Jag skulle ha sagt ett halvår.
Citera
2021-10-09, 17:48
Medlem
IcyHearts avatar
- För att man vill veta att killen inte gjort slut med flickvännen förra veckan och nu är ute efter en rebound/tröst-ligg

- För att man vill veta att killen har haft åtminstone en, gärna kanske ett par stycken, långa relationer innan. Man vill inte vara ”övningsobjektet” som killen gör ”alla fel” mot, i hans första långa relation.

Det är det jag kan komma på, såhär på rak arm.
Citera
2021-10-09, 17:51
Medlem
irriducibiliis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart

- För att man vill veta att killen har haft åtminstone en, gärna kanske ett par stycken, långa relationer innan. Man vill inte vara ”övningsobjektet” som killen gör ”alla fel” mot, i hans första långa relation.

vad är det för fel killarna gör rent generellt?
Citera
2021-10-09, 17:56
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
De vill veta din status, hur åtråvärd dom är hos kvinnorna.
Åtråvärda män är enligt deras logik inte singlar i vart fall inte en längre tid.
Svarar du att du har levt singellivet och inte velat ha ett förhållande så är risken att de tror att du är en player beroende på vad det är för tjej.
Precis så.
Citera
2021-10-09, 18:06
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
vad är det för fel killarna gör rent generellt?

Alla gör nog en hel del fel i sin första långa relation. Inte bara killar. Det handlar helt enkelt om att man är oerfaren osv. Jag skrev nog ”kille” bara för att jag är tjej.

Kontentan är att man vanligen inte vill vara någons ”försökskanin”..i deras första riktiga relation. (Åtminstone inte om man själv haft flera långa relationer).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in