Citat:
Ursprungligen postat av
Akiyama34
Helt ärligt hoppas jag på strejk, Det behövs mer sådant i Sverige så alla jävla fack och skit får upp ögonen och lyssnar på de som faktiskt arbetar och allt sådär, Kommer själv påverkas då jag åker pendel varje dag till och från jobbet, Har ej bil så måste ta mig in varje dag, Så kommer bli problem för mig men är på deras sida, Tycker alla ska strejka för att få facken och lyssna mer vid förhandlingsborden för i dagens samhälle så känns det som arbetarna bara blir mer och mer överkörda, Man grublar och klagar, knyter näven och fortsätter, Men som sagt en strejk behövs för att få folk att fatta, Det jag just nu gillar med Frankrike, Där strejkas det av alla möjliga hela tiden och det tror det eller ej fungerar i många av fallen där de får bättre löner, mer villkor, Sedan finns det där det inte riktigt gav det man ville men få fortsätter man, Sedan finns det nackdelar med att företagen kan replacea dig som strejkar m.m men tror ibland man måste chansa för ibland det ska bli bättre, Inte bara klaga och gå vidare, GÖR NÅGOT åt det, för att få effekt, så sorry för lite rant men hoppas som sagt de faktiskt strejkar så det blir kaos så SL+MTR lyssnar.
Hoppas också på strejk, är helt inne på ditt spår att det behövs mer strejker. Folket får sluta knyta näven i fickan och gå ut och strejka!
MTR är ett kinesiskt bolag och såklart dem vill maximera vinsten med låga löner, dåliga villkor och piss företagskultur. Såklart vann MTR upphandlingen när det begavs sig eftersom dem dumpade alla priser. Nu får dem igen!