2023-04-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Kan väl ändå inte första gången i dagens samhälle du ser en transexuell/någon som bytt kön eller dylikt.
Absolut inte..
Mer anmärkningsvärt är väl vad du vill med ditt inlägg...???
Citera
2023-04-14, 22:46
Medlem
Citat:
Stjärnpanelen trodde väl att det INTE kunde vara Östersund, i alla fall Titti Schultz och Marika.
Jaha, jag som lyssnade för dåligt då.
Citera
2023-04-14, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Om man blir begränsad i vilka frågor man kan ställa för att de måste hämtas från ett visst ställe så är det ju självklart att det blir upprepningar. Postkodmiljonären har ett betydligt större urval som ständigt fylls på.
Jag förstår din poäng men du snurrar till det en aning .

Ja, i " Smartare än en femteklassare" hämtade dom frågorna från läroböckerna så i sak har du såklart rätt . Det du dock missar är att tiderna förändras .

Om vi tar geografi exempelvis så har ju ett flertal länder bytt både huvudstad , flagga , nationalsång osv .

Så vad är det som säger att inte Postkodmiljonärens redaktion har detta i åtanke ?
Citera
2023-04-14, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Absolut inte..
Mer anmärkningsvärt är väl vad du vill med ditt inlägg...???

Det var anmärkningsvärt att du tyckte det var "märkligt" med en sådan person, som att du kommer direkt från stenåldern.
Citera
2023-04-14, 23:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag förstår din poäng men du snurrar till det en aning .

Ja, i " Smartare än en femteklassare" hämtade dom frågorna från läroböckerna så i sak har du såklart rätt . Det du dock missar är att tiderna förändras .

Om vi tar geografi exempelvis så har ju ett flertal länder bytt både huvudstad , flagga , nationalsång osv .

Så vad är det som säger att inte Postkodmiljonärens redaktion har detta i åtanke ?

Vad har det att göra med att frågorna upprepas?
Citera
2023-04-15, 08:55
Medlem
Citat:
Det var anmärkningsvärt att du tyckte det var "märkligt" med en sådan person, som att du kommer direkt från stenåldern.
Trodde du förstod så pass mycket, att jag inte kommer från stenåldern..
Så än en gång, vad ville du med ditt inlägg..?
Citera
2023-04-15, 14:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fakta måste dock vara korrekt.

Det är som sagt ett friluftsmuseum och dom har bland annat djur där också.

Visst har dom bagarstuga där dom gör tunnbröd men det är knappast det enda som utmärker stället .

Nej, det är absolut inte tunnbrödsbakning som utmärker Gammlia. Uruselt att någon med rötterna i Skellefteå inte kände till det. När han nu gick bet på den skulle han ha bytt fråga direkt. Stjärnorna bör bara användas till frågor om musik, film, litteratur och underhållning.
Citera
2023-04-15, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Trodde du förstod så pass mycket, att jag inte kommer från stenåldern..
Så än en gång, vad ville du med ditt inlägg..?

Det borde du väl ha förstått vid det här laget att jag undrade vad som var så "märkligt". Det låter ju som att du aldrig sett något liknande.
Citera
2023-04-15, 19:37
Medlem
DyslexiKungens avatar
Haha, google is my best friend, man hörde tangenterna hur tydligt som hellst när P.P ringde brorsan Billy och båda hade inte hört matematikern innan, men det blev rätt
Citera
2023-04-15, 19:41
Medlem
Inte för att denna deltagare och hans bror är värre än någon annan, men TV4 har vetat om i minst 15 år att livlinor googlat. Hade de velat ha ett seriöst frågesportprogram hade de löst det på något sätt. Antingen att vännerna sitter i något rum utan teknisk utrustning. Eller att ta bort den livlinan.
Citera
2023-04-15, 19:42
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Haha, google is my best friend, man hörde tangenterna hur tydligt som hellst när P.P ringde brorsan Billy och båda hade inte hört matematikern innan, men det blev rätt

Hur hann han googla? Hsn svarade ju innan frågan ens lästs klart.
Citera
2023-04-15, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen

Tyckte Billy lät lite avmätt när han pratade, men snabb på att söka var han i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in