2023-04-15, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Den här var lite kul. Egentligen gillar jag inte att vara elak. Men när folk kör med rena bedrägerier och lögner (tävlingar som inte finns etc.) då tappar jag lusten att vara snäll. Då får man skylla sig själv och då får man de kommentarer man förtjänar. Helt enkelt.

(Varför får vi aldrig se de där vinnarbuketterna varje vecka? Undrar jag med en dåres envishet. Det hade varit ett suveränt tillfälle att lägga ut superläckra buketter som frestar läsarna. Bara en idiot slarvar bort ett sånt bra läge för marknadsföring.)

https://postimg.cc/mtSRbTn4

Kommentaren på Insta är raderad
Citera
2023-04-15, 09:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pelikantomte
Kommentaren på Insta är raderad
Så klart. Primadonnan är född med ett gesällbrev i handen. Hon är ju fullkomlig. En bra och trevlig fråga passade inte. Bedrövligt!! Hon lyfte väl fram Caroline med ett inlägg för nu har hon själv tröttnat att vara i butiken. Hon ligger fortfarande i sängen kl 9.15. https://postimg.cc/G845mLnc
Citera
2023-04-15, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraOlivia
Kan inte någon fråga varför hon kör rehab? För det kan knappast vara tumörerna på halsen. Jag var, som nämnts innan, inlagd och opererad nästan samma dag som My fast till skillnad mot henne hade jag cancer i sköldkörteln och metastaser upp på halsen = ser ut som någon skurit av mig halsen 🙃

Jag fick träna som vanligt efter två/tre veckor. Nu har det snart gått ett år. Det enda man kunde behövt rehaba var rösten som kan bli påverkad om de kommer åt stämbanden när de operar. Jag fick även några stretchövningar att göra för att inte bli stel i nacken. My verkar prata och röra nacken som vanligt. Så för hennes tumörer är det knappast = inte elakartad för då är det cancer. Dessutom operar man så fort som möjligt om det är cancer eftersom det är nära till hjärna och lymfkörtlar. Hon har väl någon operation kvar har hon sagt?

Dessutom ska man tejpa ärret minst ett år, enligt min kirurg, när solen börjar komma fram. För att inte bleka ärret. Men hennes stora vita plåster lyser med sin frånvaro trots resa till Spanien.

Återigen vore det spännande att veta vad hon rehabar och också vem som tyckte att hon skulle klippa lugg 🫠
Om frågan skulle ställas till My varför hon kör rehabträning år efter år så blir det risk för block. Kan bara konstatera att de pågått i många år.
Tips att gå in på bloggen när den låg på Må bra. Där finns det en sökfunktion, går att söka på åren mellan 2014-2022.
Sök på tex sjuk, depression, utmattad,rehabträning osv. Då får ni upp en mängd inlägg om ni är intresserade. Skriver tex Juni 2017 "Jag har "rehabtränat" i snart 2 år. Byggt upp mina magmuskler efterbukplastiken som jag gjorde pga av diastas."
2021 Agusti åker hon på fortsatt rehab/ träningsresa till Mikes. Då var hon varit i rehab sedan våren pga hennes nervsystem var ur balans..

Att hon skulle behöva köra rehab efter att hon opererat bort en knöl i halsen är förståss orimligt. Kan det vara hennes utmattningdepression som forfarande spökar efter så många år? Svårt att veta. Säkert är att hon fom 2015 till dagsdato, i 8 år har kört rehabträning. Mer eller mindre konstant och av mer eller mindre trovärdiga anledningar...

Måste kännas konstigt att som PT inte kunna träna som vanligt och komma i den form som man förväntar sig av en PT. 💪
Men två steg fram och ett tillbaka, ni vet. Ska 2023 blir Mys år?
Senast redigerad av Grynet45 2023-04-15 kl. 11:47.
Citera
2023-04-15, 11:18
Medlem
Zulithelmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Så klart. Primadonnan är född med ett gesällbrev i handen. Hon är ju fullkomlig. En bra och trevlig fråga passade inte. Bedrövligt!! Hon lyfte väl fram Caroline med ett inlägg för nu har hon själv tröttnat att vara i butiken. Hon ligger fortfarande i sängen kl 9.15. https://postimg.cc/G845mLnc
Ena hunden slickar den andra i rumpan på den filmen….så ”fräscht” att tänka på när inläggen med hundarna som slickar MM i ansiktet läggs ut
Citera
2023-04-15, 11:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Ena hunden slickar den andra i rumpan på den filmen….så ”fräscht” att tänka på när inläggen med hundarna som slickar MM i ansiktet läggs ut
Såg precis det.
Att fundera över vilka bilder, filmer, signaler man sänder ut, när man "är sitt eget varumärke", fknns inte tid till..

Har hon slutat kalla sig kostexpert? Försvann det i samband med att den där hälsoappen slutade sitt samarbete?

Det hade kunnat fungera om MY varit öppen och ärlig, men när ögat inte ser vad örat hör, blir det lite tokigt.
De där kyckling, ris och skysåsmatlådorna är ett minne blott. Pont har köttbullar med mos och gräddsås, minus grönsaker, samt oxfilépasta. Vad mer kan man önska sig?

Synd man inte bor så att man kan inspektera cirkusen IRL..

Morgonpromenaderna, filmandes sina skor a'la anna, från Spanien har återgått till sängmMYs med rövslaskande hundar

Äkta maken drog vidare för spelning i Finland direkt..
Citera
2023-04-15, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Såg precis det.
Att fundera över vilka bilder, filmer, signaler man sänder ut, när man "är sitt eget varumärke", fknns inte tid till..

Har hon slutat kalla sig kostexpert? Försvann det i samband med att den där hälsoappen slutade sitt samarbete?

Det hade kunnat fungera om MY varit öppen och ärlig, men när ögat inte ser vad örat hör, blir det lite tokigt.
De där kyckling, ris och skysåsmatlådorna är ett minne blott. Pont har köttbullar med mos och gräddsås, minus grönsaker, samt oxfilépasta. Vad mer kan man önska sig?

Synd man inte bor så att man kan inspektera cirkusen IRL..

Morgonpromenaderna, filmandes sina skor a'la anna, från Spanien har återgått till sängmMYs med rövslaskande hundar

Äkta maken drog vidare för spelning i Finland direkt..
Konstiga matvanor har hon alltid haft. Hennes mantra är man kan äta allt men inte alltid. Ger även tips att vara besvärlig när du är på restaurang, be att få byta ut till hälsosammare alternativ. Rimmar illa med henne eget leverne. Borde betyda att vid de ständiga besöken Point och andra restauranger byta potatismoset mot potatis och be om få extra grönsaker. Trodde man.
Citera
2023-04-15, 12:36
Medlem
Citat:

🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢
Citera
2023-04-15, 12:38
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet45
Konstiga matvanor har hon alltid haft. Hennes mantra är man kan äta allt men inte alltid. Ger även tips att vara besvärlig när du är på restaurang, be att få byta ut till hälsosammare alternativ. Rimmar illa med henne eget leverne. Borde betyda att vid de ständiga besöken Point och andra restauranger byta potatismoset mot potatis och be om få extra grönsaker. Trodde man.

Hon är säkert en sån gäst som tror att det i ett restaurangkök finns all världens mat att kunna välja/byta till utöver ordinarie meny..

Vem ger ens tips om att vara ”besvärlig på restaurang” liksom..?
Citera
2023-04-15, 12:41
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Tror det är någon medicin som gör henne så svullen i ansiktet.

Den nya frisyren gör inte det bättre.

Hon ser bättre ut i stram hästsvans när håret inte är runt ansiktet.

Tycker hon är riktigt söt på gamla bilder men känner knappt igen henne nu.

Man tycker att hennes hårfrisörska kanske lite diskret kunde fått in henne på ett annat spår gällande luggen.
Dom flesta har väl koll på att en kortklippt lugg gör ett redan runt ansikte, klotrunt..
Citera
2023-04-15, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Hon är säkert en sån gäst som tror att det i ett restaurangkök finns all världens mat att kunna välja/byta till utöver ordinarie meny..

Vem ger ens tips om att vara ”besvärlig på restaurang” liksom..?
Hon ger många tips favorit är att man ska räkna ut split/macros. Och just ja hon dricker sina grönsaker mixade på morgonen. Har missat syftet varför man äter grönsaker till maten för att då fylls magen till stor del av fibrer och per automatik äter man då mindre av proteinet( köttbullarna) och kolhydrater(moset)
Senast redigerad av Grynet45 2023-04-15 kl. 13:18.
Citera
2023-04-15, 14:28
Medlem
HappySnowmans avatar
Tänkte bara visa lite vad man ska vara beredd på om man anlitar Mys blommor...

Jag vet att alla tycks vara rörande överens om Carolines höga kompetens. (Vilket iofs får mig att undra varför hon hamnat i en nystartad butik i avkroken Hägernäs.) Men jag antar att jag har ett underutvecklat sinne för estetik i så fall. För detta är bland det fulaste jag någonsin har sett i bukettväg.

Bilden visar vinnarbuketten i Mello det året då John Lundvik vann. Det var Caroline som gjorde den. Tala gärna om för mig exakt vad det är jag missar här? Vad är det som är vackert/häftigt/fantastiskt med denna? I min värld är detta enbart fult och osammanhängande. Ser ut som om ett barn har fått komma in i en blomsteraffär och fått leka florist.

https://postimg.cc/62SGqtdf
Citera
2023-04-15, 14:39
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Sjukt äckligt. Kanske medvetet val? För att försöka skapa provokation?

Trevligt dock att se att hundarna verkar må bra. Den ena bars ut med strut kring halsen igår. Inget allvarligt tydlilgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in