2023-04-14, 22:54
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfan2
Tror människan i bakgrunden säger ”den är ful” när hon frågar om mattes frisyr.
Jag tycker det där slabbandet i ansiktet av hundarna är såååå äckligt!
Jag tror också att det är sonen (troligtvis) som kommenterar "den är ful". Förstår inte att hon inte är mer selektiv med vad hon lägger ut.

Håller förresten med om det där med hundarnas slafsande i ansiktet. Och då gillar jag ändå hundar.

Kassen var för övrigt jätteful. Varför rosa text helt plötsligt när alla andra skyltar kopplade till butiken går i svart och guld? Så ogenomtänkt. Jätteviktigt att ösa ut konsekvent reklam för att bygga varumärket. Det borde experten My veta. Alltså ska det vara samma färger och typsnitt på påsar OCH inslagningspapper. (Har bara sett trist brunt enfärgat papper. Det ska vara med logga på!! Alla buketter som lämnar butiken ska synas på långt håll att de kommer från Mys blommor. Det är ju där pengarna ska läggas. Inte på olivträd och bisarra kaniner!) Obegripligt att varken veteranen Caroline eller varumärkesexperten My känner till de här sakerna. Det är ju lektion 1A när du ska starta butik. Tycker uppriktigt sagt att de verkar passa rätt bra ihop de där två. Fast nä, jag stryker det sista, jag hör själv att det var orättvist. Det är Mys ansvar till 100%. Jag vet trots allt inte vad Caroline har försökt föreslå men fått nej på. Men å andra sidan - bara det faktum att hon går med på att vara ett ansikte utåt gör att jag tappar respekten för henne. Tyvärr.

För övrigt begriper jag inte varför My lägger ut reklam på blombutikens Instagram för nåt slags galleri i grannskapet. Med en blombukett dessutom. Jag trodde först (givetvis) att hon inte kunde sina egna öppettider. Innan jag till slut höjde blicken och insåg att detta inte ens handlade om hennes egen butik. Logiken i detta... Snacka om att hon bygger sitt eget varumärke. Not. Jag är mållös.

https://postimg.cc/fk6ZM9Fd
Citera
2023-04-14, 22:56
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman987
https://postimg.cc/nMhPMG5T

Samlar hon på lastpallar tror ni?

Dom där vita borden hon har staplade på varandra vid fönstret är otroligt fula, vad tänkte hon där?
Det roligaste med att ha en butik hade ju varit att göra fina skyltfönster och få det att se fint och trevligt ut.
Och vaddå "specialpelargoner"? Vad var det för special med de sorterna hon rabblade upp sist? Det blir bara löjligt när hon försöker bygga nåt stort av nästan ingenting.
Citera
2023-04-14, 22:57
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Vad för aktivititet?
Det framgick inte, mer än att det hade varit folk där. Men inte My. Som hade varit på Pont istället. Har inte mer info än så tyvärr.
Citera
2023-04-14, 23:17
Medlem
HappySnowmans avatar
Den här var lite kul. Egentligen gillar jag inte att vara elak. Men när folk kör med rena bedrägerier och lögner (tävlingar som inte finns etc.) då tappar jag lusten att vara snäll. Då får man skylla sig själv och då får man de kommentarer man förtjänar. Helt enkelt.

(Varför får vi aldrig se de där vinnarbuketterna varje vecka? Undrar jag med en dåres envishet. Det hade varit ett suveränt tillfälle att lägga ut superläckra buketter som frestar läsarna. Bara en idiot slarvar bort ett sånt bra läge för marknadsföring.)

https://postimg.cc/mtSRbTn4
Citera
2023-04-14, 23:29
Medlem
HappySnowmans avatar
Och bara en grej till. Den här bilden är ju från hennes privata Instagram. Men jag undrar vad hon menar med att de "kommer från helt olika skolor"? Menar hon så som man brukar mena eller menar hon rent konkret olika skolor (som i lärosäten)?

Och på vilket sätt ska det gynna kunden? Kan jag välja olika typer av binderier som den ena eller andra experten inte klarar av? Det verkar väldigt avancerat måste jag säga och lite beyond de allra flesta vanliga kunder. Jag brukar förutsätta att en blomsterhandel har personal som klarar alla vanligt förekommande uppgifter inklusive bröllop och begravningar. Vad pratar vi om här? Ikebana?

Själv tänker jag spontant att Caroline har utbildning i botten, medan My verkar ha lärt sig det mesta av sin far, vilket tycks ha bestått mest av att stå och kränga penséer på ett torg. Men jag är kanske orättvis (igen)? Att My försökte komma över en grundbok i blomsterbinderi betyder kanske inte alls att hon har luckor i sina kunskaper?

Som vanligt känns det som om hon försöker blåsa upp en såpbubbla som liksom bara spricker och blir en liten våt fläck. Eller är det jag som inte fattar vad hon vill säga?

https://postimg.cc/ygPG9NCX
Citera
2023-04-14, 23:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Det framgick inte, mer än att det hade varit folk där. Men inte My. Som hade varit på Pont istället. Har inte mer info än så tyvärr.

Efter 5 dagar i Spanien med luncher/middagar på restaurang inleder kostrådgivaren dag 1 hemma igen med lunch (middag?) på Pont.

Storsint ändå att C fick en helt egen presentation - även om det satt långt inne.

I inlägget/presentationen av C på Mys Blommor fanns nyss en vänlig kommentar typ "Kommer du att hjälpa My nu med hennes gesällbrev? ❤".
Den kommentaren är nu borttagen av My. Undrar varför?
Citera
2023-04-14, 23:31
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClupeaHarengus
Efter 5 dagar i Spanien med luncher/middagar på restaurang inleder kostrådgivaren dag 1 hemma igen med lunch (middag?) på Pont.

Storsint ändå att C fick en helt egen presentation - även om det satt långt inne.

I inlägget/presentationen av C på Mys Blommor fanns nyss en vänlig kommentar typ "Kommer du att hjälpa My nu med hennes gesällbrev? ❤".
Den kommentaren är nu borttagen av My. Undrar varför?
Haha, så synd att den hann bli förevigad här inne av mig!
Citera
2023-04-14, 23:35
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClupeaHarengus
Tolkades av vittnet som lunch. Tog slut lagom till dennes eftermiddagsfika.
Citera
2023-04-14, 23:41
Avslutad
Citat:
Det tackar jag allra ödmjukast för.
Att hålla koll på MYsteriet med alla olika inlägg kors och tvärs, blir man hjärntrött...
Jag noterar att inredning fo lajkat inlägget... det är väl My själv...

Jag förstår inte hur detta kan fortgå.
Ingenting verkar följas enligt konstens alla regler.

Hoho Skatteverket👋
Citera
2023-04-14, 23:47
Avslutad
Citat:

Haha, missade bilden - bra jobbat!

Håller även med till 100% om hur konstigt det är att vi aldrig får se dessa fredagsbuketter som enligt tävlingsreglerna (i tre tävlingar?) skulle levereras av My personligen alternativt skickas med bud. Detta om något vore väl bra PR för blomsterbutiken och varumärket My Martens. Varför blir allt fel?
Citera
2023-04-15, 00:15
Medlem
Måste vara skönt att driva företag under eget namn och helt enkelt blocka jobbiga frågor och aldrig svara på kritik eller frågor.

Och My Martens, googlar man ditt namn kommer lögn, efter lögn, efter lögn upp. Inte ens du har koll på din egna tidslinje, och tyck-synd-om-mig mappen börjar sina.
Citera
2023-04-15, 06:36
Medlem
SaraOlivias avatar
Kan inte någon fråga varför hon kör rehab? För det kan knappast vara tumörerna på halsen. Jag var, som nämnts innan, inlagd och opererad nästan samma dag som My fast till skillnad mot henne hade jag cancer i sköldkörteln och metastaser upp på halsen = ser ut som någon skurit av mig halsen 🙃

Jag fick träna som vanligt efter två/tre veckor. Nu har det snart gått ett år. Det enda man kunde behövt rehaba var rösten som kan bli påverkad om de kommer åt stämbanden när de operar. Jag fick även några stretchövningar att göra för att inte bli stel i nacken. My verkar prata och röra nacken som vanligt. Så för hennes tumörer är det knappast = inte elakartad för då är det cancer. Dessutom operar man så fort som möjligt om det är cancer eftersom det är nära till hjärna och lymfkörtlar. Hon har väl någon operation kvar har hon sagt?

Dessutom ska man tejpa ärret minst ett år, enligt min kirurg, när solen börjar komma fram. För att inte bleka ärret. Men hennes stora vita plåster lyser med sin frånvaro trots resa till Spanien.

Återigen vore det spännande att veta vad hon rehabar och också vem som tyckte att hon skulle klippa lugg 🫠
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in