2023-04-15, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag kan fortfarande inte släppa sparkarna. Och ditt inlägg gör dem än mer mystiska.

En kanske befängd idé (sådana har jag gott om, så idiotförklaring är överflödig):
Tänk om M var sanningsenlig när hon sa att J låste toadörren?
Kan det vara M som kvicknade till och gick och knackade på dörren för att höra vad som hände? Enligt hennes mobil var hon väl uppe och spatserade just vid den tiden?

Jag har själv tänkt i dom banorna. Men då borde M berättat det. För då kan hon hävda att hon faktiskt försökte avstyra överfallet. Hade hon inte ljugit konsekvent om sin sömn hade hon säkert själv kommit på detta så småningom.

Förmodligen höll hennes advokat detta scenario för sig själv eftersom sparkljuden kom i samband med att grannen ringde på dörren. Då kan man undra varför hon sparkade på badrumsdörren men inte öppnade ytterdörren.
Citera
2023-04-15, 09:09
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Ännu en viktigpetter herregud, ska vi dra hela denna diskussionen tycker du om.varför alkohol är lagligt och ditt å datt?
Definitivt inte, eftersom det är helt OT i sammanhanget liksom Zoloft, då inget indikerar att preparatet använts.
Citera
2023-04-15, 09:17
Avslutad
Citat:
Det fetade: Att dom fungerar så, innebär inte att M gör det.
INGEN har framställt M som manipulativ, INGEN har framställt henne som empatilös, tvärtom.

Hon är bra på det. Och har gratis hjälp av att många liksom dig tror att hon är ”snäll, naiv och dum”. Men jo, Toves pojkvän har det. Maja bröt sig in i hans lägenhet när han och Tove var hemma och skulle misshandla Tove, han fick kämpa för att hindra henne. Och det framgår som fan att hon är manipulativ och empatilös. Manipulativ för att hon kallt satt och nekade, spelade oskyldig och sen prövade att rikta misstankar enbart mot J. Empatilös för att hon var med och planerade och genomförde ett mord, sedan var med och eldade upp kroppen. Otroligt vad möjliggörande volontärer är beredda att försöka dölja.
Citera
2023-04-15, 09:18
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Inget tyder på att det var bråk eller ens tjafs innan fallet. Och hon kan ju inte fått alla dessa skador på både fram och baksida av kroppen samt ögonskadan genom ett fall.

Några av hennes skador har då orsakats när dom låg ner. Och det finns säkert 300 olika sätt dom kan ha uppkommit. Kan tänka mig ett knä eller spark i huvudet av M. En tumme i ögat av J eller M.

Prio ett för J och M (eller bara J som en del tror) har varit att hålla fast armarna. Utan dom kan inte T slåss liggandes.
Jag tänker nog närmast på blåmärkena långt ner på båda benen, ungefär jämsides, om nu båda höll sig på och vid överkroppen.
Citera
2023-04-15, 09:19
Avslutad
Citat:
I mitt tycke är Ms karaktär ganska uttömmande beskriven
- i tidningsartikel om skolgången
- av läraren
- i P7: an
- av J
- av hennes föräldrar

Js däremot består endast av kompisars uppfattning.

Jag anser mig fått en bra bild av M och ganska hyfsad av J. Kanske beror det på att jag har lättare att förstå M än J.
Precis, du projicerar och tror att hon är lik dig/dina barn.
Citera
2023-04-15, 09:21
Medlem
Citat:
Jag har själv tänkt i dom banorna. Men då borde M berättat det. För då kan hon hävda att hon faktiskt försökte avstyra överfallet. Hade hon inte ljugit konsekvent om sin sömn hade hon säkert själv kommit på detta så småningom.

Förmodligen höll hennes advokat detta scenario för sig själv eftersom sparkljuden kom i samband med att grannen ringde på dörren. Då kan man undra varför hon sparkade på badrumsdörren men inte öppnade ytterdörren.

Jag tror att TT kämpade för sitt liv inne i det trånga utrymmet. Men det är inget som säger att alla sparkarna kom från henne... JJ/TT kanske tumlade runt i badrummet så en del sparkar kan även komma komma från JJ.

Kanske for även MH som en vante därinne och lyckades få tag på TT.s någon kroppsdel till och från.
Senast redigerad av Tufsankatt 2023-04-15 kl. 09:28.
Citera
2023-04-15, 09:22
Medlem
Citat:
Jag kan fortfarande inte släppa sparkarna. Och ditt inlägg gör dem än mer mystiska.

En kanske befängd idé (sådana har jag gott om, så idiotförklaring är överflödig):
Tänk om M var sanningsenlig när hon sa att J låste toadörren?
Kan det vara M som kvicknade till och gick och knackade på dörren för att höra vad som hände? Enligt hennes mobil var hon väl uppe och spatserade just vid den tiden?
Om det var sant så tror jag inte att M skulle låta bli att tala om det i förhör
Varför dölja det?
Jag är imponerad av alla tusen vinklar du kämpar med att komma på till M försvar
Jag tror att du krånglar till det som är ganska tydligt
Rullman är inte ute och cyklar i sin teori
Citera
2023-04-15, 09:36
Medlem
sybels avatar
Citat:

Det blir lite knepigt när man tänker vad M borde gjort. Hon har bevisligen inte samma logiska tänk som vi, utan man behöver försöka sätta sig in I hennes tänk, med hennes förutsättningar.

Genom att konsekvent och envist hävda att hon sov kommer hon lindrigast undan rent mentalt. Hon behöver inte tänka på det obehagliga eller kämpa ned att formulera svar på några frågor. Hon kan vara kvar i sin bubbla.

Även om hon skulle berättat att hon knackade på dörren, skulle det gjort någon skillnad? Hade hon blivit trodd? Skulle det spräcka indiciekedjan Rullman anser sig ha?
Det är obestridligen tre in och två ut.
Citera
2023-04-15, 09:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Om det var sant så tror jag inte att M skulle låta bli att tala om det i förhör
Varför dölja det?
Jag är imponerad av alla tusen vinklar du kämpar med att komma på till M försvar
Jag tror att du krånglar till det som är ganska tydligt
Rullman är inte ute och cyklar i sin teori

Visst är det suspekt?
Citera
2023-04-15, 09:45
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hon är bra på det. Och har gratis hjälp av att många liksom dig tror att hon är ”snäll, naiv och dum”. Men jo, Toves pojkvän har det. Maja bröt sig in i hans lägenhet när han och Tove var hemma och skulle misshandla Tove, han fick kämpa för att hindra henne. Och det framgår som fan att hon är manipulativ och empatilös. Manipulativ för att hon kallt satt och nekade, spelade oskyldig och sen prövade att rikta misstankar enbart mot J. Empatilös för att hon var med och planerade och genomförde ett mord, sedan var med och eldade upp kroppen. Otroligt vad möjliggörande volontärer är beredda att försöka dölja.
Det där är enbart BS. och en värdelös trådsanning.
"Maja bröt sig in i hans lägenhet när han och Tove var hemma och skulle misshandla Tove,han fick kämpa för att hindra henne."

Om du påstår ovanstående, så presentera vart den infon kommer ifrån...
Citera
2023-04-15, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Det där är enbart BS. och en värdelös trådsanning.
"Maja bröt sig in i hans lägenhet när han och Tove var hemma och skulle misshandla Tove,han fick kämpa för att hindra henne."

Om du påstår ovanstående, så presentera vart den infon kommer ifrån...

Har du inte följt rättegången?
”Vid ett tillfälle ville de två misstänkta komma upp till hans och Toves lägenhet. Han beskriver 18-åringen som väldigt arg och att han fick hålla henne ute från lägenheten.
– De ville att hon skulle komma ut.
Åklagaren frågar om Tove var jätterädd.
– Ja, svarar han.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zEVzPb/toves-pojkvan-om-misstankta-kvinnorna-litade-inte-pa-dem
Senast redigerad av Undringar 2023-04-15 kl. 09:56.
Citera
2023-04-15, 09:57
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Förundrrsökningen.
Jaha, vilken sida och aktbilaga finns info ang. att "Maja bröt sig in i hans lägenhet".

Men du kanske hade otur i dina tankegångar eller:
"Ok, har inte läst fupen.
Bara lurkat i tråden här och där…"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in