2023-04-15, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagmottelassie
Ok, men vilken dag var mordet då?
På lördagskväll var de på Nöjet sen mördade de T på natten mellan lörd-sönd vid ca 02.30 Hemma hos J
På söndag em anmäldes T försvunnen av sin pappa
och polisen tog kontakt med J och M sönd kväll
På månd fm hämtade polisen båda två och låste in dom i häktet
Senast redigerad av Anedin 2023-04-15 kl. 07:32.
Citera
2023-04-15, 07:40
Medlem
LuiLuis avatar
Ni Vetlanda-bor, hur går snacket i byn?

Bor MGM familjer kvar i denna lilla stad? Hur uppfattas de av omgivningen (arbetsplats, grannar etc) eller har de gått under jorden?
Vet nån vad familjerna anser om att deras döttrar har begått detta brott och att de riskerar långa straff? Eller tycker man att de är helt oskyldiga och att det är synd om dem?

Vet någon?
Citera
2023-04-15, 07:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det var grannens sons bil och han som körde. De träffade också bekanta till JJ som JJ gick ur och pratade med. Det var bara JJ och grannens son in bilen, ingen annan enligt samstämmiga vittnen.
MH var hemma i huset där även Ts kropp befann sig.

Beckmörk oktobernatt i Smålands djupa skogar på smala bilvägar. Inte ens säkert att JJ och MH har en aning om var Ts mobil kastades ut.
Beskrev inte båda samma plats där de stannade och J slängde mobilen i dammen?
Citera
2023-04-15, 07:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Ja jag misstänkte det, det borde förbjudas, varför ihelvete säljs de fortfarande
Zopiklon säljs för att många är hjälpta av dem. Hur många blir hjälpta av alkohol? Kanske det som borde förbjudas i stället? 😉

Eller ännu hellre; Förbjud missbruk!
Citera
2023-04-15, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
På lördagskväll var de på Nöjet sen mördade de T på natten mellan lörd-sönd vid ca 02.30 Hemma hos J
På söndag em anmäldes T försvunnen av sin pappa
och polisen tog kontakt med J och M sönd kväll
På månd fm hämtade polisen båda två och låste in dom i häktet

Ok, men JJ skickar ju nått sms om att poliserna traggar med henne om och om igen. Var det på söndagen? Är du säker på att dom häktades på måndagen? Ja isåfall har ju knark som visas i urin försvunnit
Citera
2023-04-15, 08:09
Medlem
Citat:
Ok, men JJ skickar ju nått sms om att poliserna traggar med henne om och om igen. Var det på söndagen? Är du säker på att dom häktades på måndagen? Ja isåfall har ju knark som visas i urin försvunnit
Ja jag är säker
på att polis hämtade de på månd fm
J hämtades på jobbet och även hennes bil beslagstogs samtidigt
Maja tror jag hämtades på skolan?
Johanna skickade sms till sin pappa tror det var senare på sönd kväll eller månd morg där hon sa att polisen traggade henne
På sönd /dagen var hon hos sin pappa och åt middag

Hon höll kontakt med flera under söndagen

Jag är inte så säket på att de tagit några droger den helgen
Citera
2023-04-15, 08:16
Medlem
Citat:
Strypa nån kan jag köpa, men fan strypa till nån dör. Det krävs en del. Inget man gör på 10sec. Så lite pungkulor har JJ haft om hon nu gjorde det själv. Vilken dåre, måste vara helt skev innaför pannan

Och sedan måste JJ haft ett väldigt stort hat till Tove.
Citera
2023-04-15, 08:26
Medlem
Citat:
Off topik. Men kom och tänka på mordet i Lund. Nån jävla dåre som kastade ner barn från en klippa. Måste hitta den FUP:en
Ja dårar finns det. Sjuka jävlar.

Är det denna du menar?

Jonas, 30, döms till livstids fängelse för dubbelmordet

Jonas Runnemark, 30, kastade sin hustru ut för stupet i Dalby stenbrott.

Sedan gick han till bilen och hämtade den nio månader gamla dottern.

Också den lilla flickan kastade han sedan mot döden.

I dag dömdes Jonas Runnemark till lagens strängaste straff – livstids fängelse.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/L0a4WR/jonas-30-doms-till-livstids-fangelse-for-dubbelmordet
Citera
2023-04-15, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Zopiklon säljs för att många är hjälpta av dem. Hur många blir hjälpta av alkohol? Kanske det som borde förbjudas i stället? 😉

Eller ännu hellre; Förbjud missbruk!

Ännu en viktigpetter herregud, ska vi dra hela denna diskussionen tycker du om.varför alkohol är lagligt och ditt å datt?
Senast redigerad av anteanti 2023-04-15 kl. 08:33.
Citera
2023-04-15, 08:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, men vad händer den första minuten?

Jag har själv aldrig sett dödskramper, så jag har faktiskt ingen aning hur kraftiga dom är (får bli nästa märkliga googling).

Men jag tänker så här, för att få till ljud som kan liknas vid sparkljud, så borde det vara hälen som slås i väggen. Med böjd fot eller om tårna slås in i väggen tror jag inte det kan uppfattas som sparkljud. Sen måste vinkeln vara nästan exakt 180 grader för att få till 5-10 sparkar. Annars vinklas ju den livlösa kroppen ur position för varje spark. Och skulle hon vara medvetslös som man får anta om hon har kramper, så borde J flyttat kroppen från bort från väggen så den inte han sparka 5-10 gånger.

Till sist tror jag att J hade satt sig på benen redan efter första sparken eftersom någon stod utanför och plingade på dörren.
Jag kan fortfarande inte släppa sparkarna. Och ditt inlägg gör dem än mer mystiska.

En kanske befängd idé (sådana har jag gott om, så idiotförklaring är överflödig):
Tänk om M var sanningsenlig när hon sa att J låste toadörren?
Kan det vara M som kvicknade till och gick och knackade på dörren för att höra vad som hände? Enligt hennes mobil var hon väl uppe och spatserade just vid den tiden?
Citera
2023-04-15, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
När och hur skulle T då fått de skador som inte orsakades av fallet? J ströp, M höll armarna och rättsläkaren sa att T inte kunde orsakat skadorna själv.

Det går inte heller ihop.

Inget tyder på att det var bråk eller ens tjafs innan fallet. Och hon kan ju inte fått alla dessa skador på både fram och baksida av kroppen samt ögonskadan genom ett fall.

Några av hennes skador har då orsakats när dom låg ner. Och det finns säkert 300 olika sätt dom kan ha uppkommit. Kan tänka mig ett knä eller spark i huvudet av M. En tumme i ögat av J eller M.

Prio ett för J och M (eller bara J som en del tror) har varit att hålla fast armarna. Utan dom kan inte T slåss liggandes.
Citera
2023-04-15, 09:05
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vilken karaktärsbeskrivning? Som hennes föräldrar gett, eller? Det finns väl inga kompisar som känt henne särskilt väl förutom Johanna? Den samsittande medfången känner henne ju ö h t inte. Jag tycker nog att du drar väl långtgående slutsatser på ganska skakig grund…
I mitt tycke är Ms karaktär ganska uttömmande beskriven
- i tidningsartikel om skolgången
- av läraren
- i P7: an
- av J
- av hennes föräldrar

Js däremot består endast av kompisars uppfattning.

Jag anser mig fått en bra bild av M och ganska hyfsad av J. Kanske beror det på att jag har lättare att förstå M än J.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in