2023-04-15, 02:06
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast man ansträngde sig väl riktigt ordentligt? De tömde ju vattnet där.

Men jag tror JJ ljuger om var hon dumpade telefon och nycklar, hon har troligen lagt dem på något säkert ställe, en trofe hon kommer att hämta när hon kommer ut från finkan någon gång.
Och då borde mobilens koordinater vara till hjälp? För hon verkar ju inte införstådd med att det går att få fram information ur en mobiltelefon. Därför har den säkert hängt med.
Citera
2023-04-15, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Våren är här så kanske dags att ta ett omtag i sökandet, för om hon kände sig osäker i lägenheten hade hon kunnat slå igång inspelningsfunktionen. I vilket fall borde den gå att finna någonstans efter vägen.

Jag mailade JJ. Hennes mail var ju i FUP. Dock inget svar. Wonder why😂😇🔒🗝️
Citera
2023-04-15, 02:08
Medlem
Chrizzys avatar
Är det någon som har begärt ut ljudfilerna från rättegången?
Det borde man väl kunna göra? för om dem är offentliga så kan dem väl inte neka?
typ som med FUP när dem inte ger ut digitalt utan endast i pappersformat..

Jag försökte begära ut ljudfiler och fup från Hälsinglands tingsrätt.. Men fick detta som svar :

Hej

Ljudfilerna i målet är gallrade.

Gällande förundersökningsprotollen har tingsrätten ingen skyldighet att lämna ut allmänna handlingar i elektronisk form, och lämnar inte ut förundersökningsprotokoll till privatpersoner i den formen. Om du är journalist måste du skicka in ett utgivningsbevis. Så tar vi ställning till om handlingarna lämnas ut i elektronisk form.

Du kan få materialet i pappersutskrift mot föreskriven avgift enligt avgiftsförordningen (1992:191). De första nio sidorna är gratis, den tionde sidan kostar 50 kronor och varje sida därutöver kostar 2 kronor. Totalt rör det sig om ca 1141 sidor och kostnaden blir då cirka 2312 kr. Därutöver tillkommer postens portokostnader.

Med vänlig hälsning
Claudia Wolinska
Registrator, Administrativ enhet, Hälsinglands tingsrätt
Citera
2023-04-15, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Och då borde mobilens koordinater vara till hjälp? För hon verkar ju inte införstådd med att det går att få fram information ur en mobiltelefon. Därför har den säkert hängt med.
Va?
Citera
2023-04-15, 02:16
Medlem
Hade Jj och M zopiklon i sig. Vet ju vad den drogen har ställt till det med andra. Åhus stack kniven i munnen på sin tjej. Det var ju me en jävla dåre.
Citera
2023-04-15, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagmottelassie
Hade Jj och M zopiklon i sig. Vet ju vad den drogen har ställt till det med andra. Åhus stack kniven i munnen på sin tjej. Det var ju me en jävla dåre.

Är det nåt sömnmedel?
Citera
2023-04-15, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Är det nåt sömnmedel?
Insomningstablett. Blir kocko om man är vaken på den med alkohol i kroppen. Många mord som är gjorda med det ämnet i kroppen.
Citera
2023-04-15, 02:31
Medlem
Citat:

Finns inget som tyder på att varken J eller M hade vare sig droger eller den typen av läkemedel i kroppen. M äter dock en del medicin mot ADD. Drogtesterna för M finns i Arkbilaga 149 s. 29.
Citera
2023-04-15, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Finns inget som tyder på att varken J eller M hade vare sig droger eller den typen av läkemedel i kroppen. M äter dock en del medicin mot ADD. Drogtesterna för M finns i Arkbilaga 149 s. 29.

Ja jag såg det. Det var nån av dom som käkade antidepp?

Men jag kommer inte ihåg vad JJ hade i sig. Dom kollade väl inte henne samma dag som det hände?
Citera
2023-04-15, 02:35
Medlem
Citat:
Ja det kan man fan fråga sig. Läkarna skriver ut det som godis. Kolla alla Fup när det gäller mord är ju nästan hälften av dom med den ”medecinen” i kroppen

Fatta vilken ångest dom måste haft när medicinen gick ur kroppen.
Citera
2023-04-15, 02:36
Medlem
Citat:

Men jag kommer inte ihåg vad JJ hade i sig. Dom kollade väl inte henne samma dag som det hände?
Det var TS väl
Citera
2023-04-15, 02:38
Medlem
Citat:

De testades måndag eftermiddag/kväll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in