2023-04-15, 00:18
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är just det som är grejen. När en viss person säger något som inte stämmer, då ljuger den personen om ALLT. Men när någon annan säger nåt som inte stämmer, då "köps" det.

Sonen uppger flera detaljer som vi vet inte stämmer, och hans och hans fars vittnesmål är inte samstämmiga.
I FUP och tidigt vittnesmål av pappan säger han att dunsen kom när han lagar yoghurt, han uppskattar tiden till 02:30-02:45.

Fetad stil; så är det ju och något som vi alla använder oss av i större eller mindre utsträckning, dvs konfirmationsbias.
Citera
2023-04-15, 00:24
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Du har valt att tro på Js lögner och jag har valt att tro på Ms.

Vi stödjer oss båda på vad som framgår av FUP, rättsläkarutlåtandet och rättegång.

Vad säger att du har rätt och jag fel?
Det är blott och enbart dina tolkningar och slutsatser som diskvalificerar mina. Jag anser inte att du har tolkningsföreträde.

Jag avsåg inte dig med det jag skrev. Det var riktat till en annan postare som ville bli servad med fakta - och jag gick på det i min iver att hjälpa till. Lite naivt och dumt kan man tycka.

Tvärt om har du, Rewievs och notknapparen bidragit med mycket värdefulla citat och synpunkter.
Själv har jag fått tänka till i nya banor flera gånger av era tänkvärda inlägg och läser dem med stor behållning. Det är väldig tur att vi alla inte tycker lika - då skulle ju diskussionen vara helt meningslös.

Ber om ursäkt om du kände dig träffad, det var inte meningen. Jag tror en sak, att JJ och MH varit tillsammans med T i badrummet - du tror annorlunda - men jag respekterar din åsikt till fullo.
Citera
2023-04-15, 00:26
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Vi försöker diskutera och hjälpa varandra att förstå och se det hela ur olika vinklar. Det kan man göra i en trevligare ton - som de flesta utom du verkar klara av.

Börja med att förklara varfrån du har uppgifterna om flera kraftiga slag mot huvudet. Vi är flera som ställt frågan. Var står det i FUP eller i obduktionsprotokollet?

När ni har presenterat allt det ur FUP som jag har bett er om, så ska du se att jag, utöver all information jag presenterat ur FUP bara ikväll, även kommer presentera det du nu ber om.

Be inte andra om det du inte kan förmå själv.
Citera
2023-04-15, 00:29
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
I FUP och tidigt vittnesmål av pappan säger han att dunsen kom när han lagar yoghurt, han uppskattar tiden till 02:30-02:45.

Fetad stil; så är det ju och något som vi alla använder oss av i större eller mindre utsträckning, dvs konfirmationsbias.

Som sagt, pappans och sonens uppgifter är inte samstämmiga. Sonen har kommit med flera uppgifter som vi vet inte stämmer.
Citera
2023-04-15, 00:33
Medlem
Citat:

Tack, jag skrev 02:45-03:00 tidigare i trädet. Jag har nog klantat mig med det några gånger.
Citera
2023-04-15, 00:33
Medlem
Det finns en del självutnämnda auktoriteter som gärna berättar hur fel andra har i den här tråden, ödmjukheten lyser med sin frånvaro 😀 och ryggdunkar dom som tycker som dom hehe
Citera
2023-04-15, 00:34
Medlem
Citat:
Som sagt, pappans och sonens uppgifter är inte samstämmiga. Sonen har kommit med flera uppgifter som vi vet inte stämmer.

Är det 100 % bekräftat att sonen inte var med i lägenheten?
De kanske träffade honom i trappen på väg upp, och bad honom komma in på efterfest? Han var kanske den som höll T?
För det låter lite märkligt att man går och ringer på mitt i natten efter en duns. Och sedan kör en granne till Donken.
Låter uppdiktat.
Citera
2023-04-15, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
De kanske träffade honom i trappen på väg upp, och bad honom komma in på efterfest? Han var kanske den som höll T?
För det låter lite märkligt att man går och ringer på mitt i natten efter en duns. Och sedan kör en granne till Donken.
Låter uppdiktat.

Ja, grannen är helt oskyldig.
Citera
2023-04-15, 00:38
Medlem
Citat:
Spot on på hela inlägget!

Hon gaslightade M, och nu förmodligen rättssystemet som inte tror att hon har något att vinna på att ta på sig det mesta.
I hemlighet är hon nog rätt så stolt över sig själv; hör bara när hon berättar om dragandet över grusvägen och hur tungt det var, "men jag var tvungen att kämpa på." och "kremeringen" med det medhavda ljuset för att visa sin omtanke. - J strävar efter uppmärksamhet och beundran även när hon med berått mod har tagit livet av en annan människa. Hon är medveten om att även M kommer att dömas för "olyckshändelsen".

Utan att kunna säga emot.

Den falska omsorgen visar J även när hon säger i förhör att 'tyvärr M var med' i badrummet. Samtidigt som hon i ett tidigare förhör kastat M under bussen genom att hävda att hon kanske använt Js dator. Men att M skulle skrivit hatsången på Js jobbdator köper inte FL.

Ja om M inte var med i badrummet (möjligen hörde en del) så kan hon ju aldrig säga exakt vad som hände, te x hur långt stryptag J tog. Hon vet det som J berättat. Samtidigt som blir åtalad för mordet.

Andra väldigt manipulerande personer är ju Johanna Möller och Helge Fossmo. De valde dock att inte utföra morden själva utan hjärntvätta någon till att lyda deras order.
Knutby Sara hade ett otroligt svagt jag redan innan hon hamnade i Knutby (nog ett extra trauma för hon förlorade sin mamma när hon var liten och pappan kanske inte klarade att kompensera för sorgen). Så i praktiken blev hon Helges slav.
Där uppfattar jag ändå att M även om hon har låg självkänsla och lagt självförtroende är tillräckligt jagstark till att i alla fall vilja vara passiv själv när det gäller grovt våld.. Hon kanske blundar, kramar kudden, och ber troligen till Gud.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-04-15 kl. 01:10.
Citera
2023-04-15, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tvivlar på mattan, jag vet ju inte vad det var för sorts matta, men troligen var den för kort åt något håll, men framför allt för tung! Även en tunn matta i "rätt" storlek lägger nog på en runt 10 kg......

Som sagt axel mot axel ansiktena mot motsatt vädersträck, krokben bakifrån och armen på TTs bröstkorg med ett stadigt tag i axeln längst bort. Då verkligen flyger TT (nästan) upp i luften och landar pladask i golvet. Och beroende på hur hårt JJ tryckt av vid bröstkorgen, ju högre upp kommer TTs ben/fötter att lyfta upp i luften.

Fast det är inte normalt att googla MÅNGA olika sätt att ta död på en ex-vän på. Det är heller inte normalt att anlägga mordbränder, flera stycken dessutom. Och det är inte heller normalt att vaneljuga som JJ gör.

Att konspirera och ljuga om vem som legat med vem.......tja, mer normalt bland yngre tjejer, men det borde ha avtagit i övre tonårsåldern.

Det är detta som gör att JJ är "ond".

Jag står fast vid att jag inte tror detta var någon större plan. Det var absolut en tanke J lekte med. Men för att klarlägga en konkret plan behövs bevis på konkreta omständigheter som talar för planer. Google sökningar några månader före är absolut en sån omständighet, dock talar bristen på material och kompetens starkt emot. Hon har vänt och vridit på sin historia precis som vilken åtalad människa som helst hade gjort. Jag ser inget större avvikande än vad jag sett i andra brottsmål. Det är snarare normalt att dessa människor ljuger i rätten. Vilken åtalad person gör inte det? Ni underlåter något oerhört att ta till er faktumet att i brottsmål ska åklagaren visa på att åtalade inte talar sanning. En åtalad har varken skyldighet, eller förväntan på sig att tala sanning. Rättsystemet funkar så.

Jag anser tvärtom att J är alldeles för dum för att vara en uträknad lögnerska. Jag tror dock inte att hennes förfarande var mer än att hon lekt med en tanke för länge och såg chansen att få den slå i uppfyllelse. Av alla rättsfall jagbläst så brukar ett förberett förfarande ta mer form i själva förberedande stadiet.
Citera
2023-04-15, 00:44
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Låter uppdiktat.

Nej, det är inte 100% bekräftat. Det är bara de inblandade själva som har vittnat om detta. Ingen utomstående har bekräftat det och det finns ingen teknisk bevisning som styrker det hela.

Men i sanningens namn skall väl då också sägas att det finns ingenting som visar eller ens antyder att sonen var i lägenheten.
Citera
2023-04-15, 00:45
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ja, så är det. Sonen säger att dunsarna kom runt 03-tiden eller 02:45. Han uppger att han tittade på sin klocka. Jag tror utan att veta, att han blandar ihop tiden för dunsarna med resan till Donken; han går ut i trapphuset kl 02:45 och möter upp J som kommer ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in