• 3
  • 4
2023-04-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Insättningssymptom som inte gick över samt biverkningar som försvann när jag slutade ta dem ja. Var lite otydlig där.

Men har själv aldrig upplevt någon förbättring av antidepressiva mediciner heller, bara mått sämre.

Aj fan, synd. Men det är givet att det inte funkar för alla. Som sagt högst individuellt, men mår man skit dåligt så bör man ge det ett försök iallafall. Annars är det väl terapi, kbt. Nånting sånt. Har du någon annan medicin för ditt dåliga mående eller har det löst sig på annat sätt?
Citera
2023-04-10, 19:25
Bannlyst
Många säger att denna skit är ett rävgift och förstör din hjärna permanent. Det har blivit helt sjukt hur antidepressiv medicin skrivs ut till höger och vänster istället för att roten till problemet undersöks. Läkemedelsföretagen är oerhört giriga och samarbetar med sjukvården för att få ut deras medicin till alla så att de ska tjäna mer och mer. Det är deras huvudmål.
Citera
2023-04-10, 20:23
Moderator
fredrik686s avatar
Medicin och hälsa --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2023-04-14, 20:17
Medlem
laddstrumpa1337s avatar
Tjena. Tydligen äter min morsa dessa tabletter en gång om dagen. Jag blev förskräckt.
Har jag en smygnarkoman till morsa?

Seriösa svar uppskattas ändå. Hon säger att hon har ''låga seratoninnivåer''?

Jag blir seriöst lite nojig. Tänk om min mamma gått runt och vart smygdeprimerad hela tiden..
Citera
2023-04-15, 09:50
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddstrumpa1337
Tjena. Tydligen äter min morsa dessa tabletter en gång om dagen. Jag blev förskräckt.
Har jag en smygnarkoman till morsa?

Seriösa svar uppskattas ändå. Hon säger att hon har ''låga seratoninnivåer''?

Jag blir seriöst lite nojig. Tänk om min mamma gått runt och vart smygdeprimerad hela tiden..

Smygnarkoman? Garanterat,sertralin är inkörsporten till tyngre grejor som attarax och i värsta fall hittar du henne på Malmskillnadsgatan säljandes avsugningar för lite lergigan
Citera
2024-01-20, 19:27
Medlem
Inne på min 16:e dag nu . Första veckan käkade jag 25mg . Kände mig lite lugnare . Dag 8 50 mg . Och nu mår man skit , ångest , svettningar , pirr i kroppen . Huvudvärk . Varit sjukskriven i 3 mån för utbrändhet . Ska ringa läkaren på måndag och kolla om vi ska öka dosen . Jag ska ge det en chans iaf
Citera
2024-03-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elvameter
Aj fan, synd. Men det är givet att det inte funkar för alla. Som sagt högst individuellt, men mår man skit dåligt så bör man ge det ett försök iallafall. Annars är det väl terapi, kbt. Nånting sånt. Har du någon annan medicin för ditt dåliga mående eller har det löst sig på annat sätt?

Får jag fråga ifall du fortfarande käkar sertralin? Funkar det isåfall lika bra fortfarande?
Citera
2024-09-08, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getingfalc
Får jag fråga ifall du fortfarande käkar sertralin? Funkar det isåfall lika bra fortfarande?
Funkar skit bra, har gått upp till 100 mg.
Citera
2025-11-04, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elvameter
Funkar skit bra, har gått upp till 100 mg.

Har du känt av någon vikt ökning?
Citera
2025-11-08, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantbanken10
Har du känt av någon vikt ökning?

Första halvåret gick jag upp från 90 till 105 men då åt jag också ordentligt, innan hade jag inte ro att äta, men jag hade också ork att ta tag i mitt liv efteråt och började motionera igen och träna gym. Jag tränade hela min ungdom. Jag kom tillbaka till det mentalt.
Citera
2025-11-08, 16:09
Medlem
zombie-nations avatar
Varför testar de alltid sertralin eller escitalopram? Finns det bevis att just dessa är bäst?

Blev rejält hjärnbränd på sertralin efter tre år. Min läkare ville då ge mig 500 mg fast det är över dubbla maxdosen. Och om det inte hjälpte skulle de ge mig ännu mer. Varför? Kan man bara öka i all evighet?

Slutade iallafall ta och efter flera konstiga medicinval från min läkare, så började jag på en annan SSRI som funkade mycket bättre.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in