2023-02-19, 21:00
Medlem
snurresprettiss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=PoBHt45gvQM

Denna låten är i från filmen "Leif" men jag känner inte igen rösten, är det någon annan utanför Galenskaparna eller After Shave?
Citera
2023-02-19, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
https://www.youtube.com/watch?v=PoBHt45gvQM

Denna låten är i från filmen "Leif" men jag känner inte igen rösten, är det någon annan utanför Galenskaparna eller After Shave?

Det verkar vara de här killarna som framför låten: https://www.discogs.com/release/3222361-Den-Ofattbara-Orkestern-Dr%C3%B6m-Om-K%C3%A4rlek
Citera
2023-02-19, 21:18
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Det verkar vara de här killarna som framför låten: https://www.discogs.com/release/3222361-Den-Ofattbara-Orkestern-Dr%C3%B6m-Om-K%C3%A4rlek

Okej några som samarbetat med Galenskaparna under hela deras period kan man säga då.
Citera
2023-03-23, 16:33
Avslutad
Jan Rippe och Per Fritzell återvänder till Kajskjul 8 i Göteborg där de i en krogshow i vinter ska summera 40 år av galenskap.

https://www.expressen.se/noje/jan-rippe-och-per-fritzell-om-40-ar-av-galenskap/
Citat:
– Vi har återupptäckt varandra, hur enkelt och roligt det är att jobba ihop, säger Jan Rippe.

Garanterat fullbokad humorshow
Citera
2023-03-23, 21:04
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Okej några som samarbetat med Galenskaparna under hela deras period kan man säga då.

Sångare i låten är Jan Gunér basist i Galenskaparnas kompband sedan 1982, "Den Ofattbara Orkestern"
Citera
2023-03-24, 17:53
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Sångare i låten är Jan Gunér basist i Galenskaparnas kompband sedan 1982, "Den Ofattbara Orkestern"

Okej, där ser man. Tack för infon.
Citera
2023-03-25, 13:27
Medlem
Markdaisys avatar
Knut Angred blockerade stora delar av mjölkkylen på ICA häromdagen med sin vagn. Konflikträdd som jag är tog jag en annan mjölk som var nåbar. Smakar inte alls lika bra till kaffet jag dricker nu. Kom att tänka på honom p.g.a. detta.
Citera
2023-04-13, 05:54
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markdaisy
Knut Angred blockerade stora delar av mjölkkylen på ICA häromdagen med sin vagn. Konflikträdd som jag är tog jag en annan mjölk som var nåbar. Smakar inte alls lika bra till kaffet jag dricker nu. Kom att tänka på honom p.g.a. detta.
Har också sett Knut vid flera tillfällen. Vilket Ica var det? Borta i Kålltorp nånstans nära motorvägen? Hans båda barn bor i och runt det stadsområdet.

Du skulle hejat och bett om att få ta en bild? Fast när jag såg honom verkade han rädd och undvek folk med blicken.
Måste vara sååå hemskt att vara folkkär kändis som bjudit på många härliga skratt. Risken finns alltid att någon kommer fram, hälsar och vill tacka för alla sköna stunder de fått av kändisen. Vilket trauma det måste vara för dem
Citera
2023-04-14, 20:15
Medlem
Markdaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Har också sett Knut vid flera tillfällen. Vilket Ica var det? Borta i Kålltorp nånstans nära motorvägen? Hans båda barn bor i och runt det stadsområdet.

Du skulle hejat och bett om att få ta en bild? Fast när jag såg honom verkade han rädd och undvek folk med blicken.
Måste vara sååå hemskt att vara folkkär kändis som bjudit på många härliga skratt. Risken finns alltid att någon kommer fram, hälsar och vill tacka för alla sköna stunder de fått av kändisen. Vilket trauma det måste vara för dem

Jepp. ICA Munkebäck.
Citera
2023-04-14, 22:36
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markdaisy
Jepp. ICA Munkebäck.
Klokt av honom Det är en bra butik med ett brett sortiment och förmånliga priser. Tråkigt bara att Knut inte verkar i närheten lika muntert sprattelgubbig privat som på scen.

Min andra favorit i gänget är nog Per Fritzell. Fantastisk sångröst på honom samt väldigt rar och gosig i sin framtoning. Undrar om han är likadan i riktiga livet eller om det även där skulle röra sig om en fasad.
Citera
2023-05-16, 19:25
Medlem
Intelligenss avatar
Jag har varit ett fan sedan barndomen.

Har träffat alla utom Kerstin, och de har alla varit väldigt trevliga.

Många humorgäng som t ex Stefan & Krister, de på Fredriksdalteaterrn och andra som kör revyer och farser som visas på teve brukar i föreställningar alltid ha med nummer som ska verka improviserade och någon verkar ha svårt att hålla sig för skratt och "brister" (ett känt sådant är när Ulf Brunnberg, Dan Ekborg och Björn Gustavson i en revy "bryner lök"), men de är i regel inrepeterade och körs så på samma sätt under alla föreställningar.
Där ska dock Galenskaparna & After Shave vara ganska unika då de gärna improviserar och försöker "sätta varandra på pottan" under föreställningar.
När de t ex körde "Macken" på scen hade Knut Agnred ett nummer som "trumdåren" där han kom in med en stor trumma på magen och körde en sång där han vill åka ensam i sin bil till jobbet. I tv-serien kommer andra in som läkare varpå sången utbrister i kanon innan de bär ut honom, men i scenversionen utbrast han i ett improviserat sångmedley som var helt olika varje föreställning. Även Jan Rippe ska gärna improvisera och ha hyss för sig på scenen.
Citera
2023-06-30, 19:38
Medlem
snurresprettiss avatar
Vilka fotbollslag sympatiserar alla medlemmar med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in