Citat:
På ett,sätt var det exakt vad vi gjorde.
Många länder etablerade verksamheter i Ryssland vilket skapade hundratusentals jobb. Tyvärr blev det ett monumentalt fiasko eftersom ingenting av de fördelar det gav inte investerades i några förbättringar för befolkningen (annat än i de asfalterade områdena).
Jag var själv delaktig i Rysslands västifiering via västföretag och lämnade Ryssland 2022.
Jag ångrar mitt engagemang då alla ryska vinster hamnade i oligarkernas och Putins fickor, själv var jag bara en löntagare, en simpel ingengör som hjälpte ryska företag att komma ifrån sovjettänkandet.
Inte en enda rubel från västföretagen användes för att bygga upp Rysslands 30-talsstandard.
Få inser vilken misär de flesta ryssar lever i.
Många länder etablerade verksamheter i Ryssland vilket skapade hundratusentals jobb. Tyvärr blev det ett monumentalt fiasko eftersom ingenting av de fördelar det gav inte investerades i några förbättringar för befolkningen (annat än i de asfalterade områdena).
Jag var själv delaktig i Rysslands västifiering via västföretag och lämnade Ryssland 2022.
Jag ångrar mitt engagemang då alla ryska vinster hamnade i oligarkernas och Putins fickor, själv var jag bara en löntagare, en simpel ingengör som hjälpte ryska företag att komma ifrån sovjettänkandet.
Inte en enda rubel från västföretagen användes för att bygga upp Rysslands 30-talsstandard.
Få inser vilken misär de flesta ryssar lever i.
Du har så rätt som kan bli. De finanserna som västliga företag stoppade in utav välvilja och med mål om att få Ryssland välmående hamnade överallt annars än just till folket, tanken och utvecklingen. Det enda som skedde var att de parasiterade utan pardon och var överlyckliga över att kunna handla på MCD. Där stannade tanken också. I 30 år körde de bara på med en upplevd frihet utan respekt och underhåll. Nu sitter de dessutom ännu en gång och klandrar andra för det de själva skapat genom avtrubbad affekt och egoism. Istället för att se hur förslavade och lurade de hade varit i 70 år och mer, så roffade de åt sig med den klassiska - "Jag är inte intresserad av politik så länge jag kan köpa Vodka och får lön", och när den resan förstördes åter igen utav deras egna idiotier, så vad gör de då? Jo, skyller på någon annan samtidigt som de dessutom tycker det är värt att förstöra Ukraina för det. "Någon har ju sagt att det är Ukrainas och alla deras nazzzzzisters fel. Ryssen är inget utan den mest falska avarten i världen som dessutom är så jävla genomruttet feg att han/hon inte ens kan stå för sitt VM-guld i dumhet.
Det är inte det politiska systemet som felar i Ryssland, inte heller är det några oligarker som skall beskyllas för det som sker nu. Bristerna och felen ligger i folket som medvetet låtit sig bli fördummade på grund utav lättja och feghet. Det är inte Putins fel, utan bara och endast det ryska folkets fel.
Jag förstår din utgångspunkt och erfarenhet Alsson, och hur mycket vissa här än försöker påvisa att det inte är som du säger, så har du helt rätt. Erfarenhet utav rövhålet(Ryssland) på plats väger mycket tyngre än några svenska nynassars fantasier