Citat:
Ursprungligen postat av
Fyllskalle
Det är ingen som kastat Ryssland åt några vargar. Sovjetunionen var ett skitsystem i de flesta avseenden och när det kollapsade blev folk fria men kaoset och misären blev i vissa aspekter värre, det är ju ingen annans fel.
Att då ösa in pengar utan motkrav hade ju inte gjort någonting bättre.
Förhoppningen är att det här kriget kan leda till någon slags kollaps av Rysslands men att man den här gången tar tag i korruptionen och försöker skapa bättre demokrati.
På ett,sätt var det exakt vad vi gjorde.
Många länder etablerade verksamheter i Ryssland vilket skapade hundratusentals jobb. Tyvärr blev det ett monumentalt fiasko eftersom ingenting av de fördelar det gav inte investerades i några förbättringar för befolkningen (annat än i de asfalterade områdena).
Jag var själv delaktig i Rysslands västifiering via västföretag och lämnade Ryssland 2022.
Jag ångrar mitt engagemang då alla ryska vinster hamnade i oligarkernas och Putins fickor, själv var jag bara en löntagare, en simpel ingengör som hjälpte ryska företag att komma ifrån sovjettänkandet.
Inte en enda rubel från västföretagen användes för att bygga upp Rysslands 30-talsstandard.
Få inser vilken misär de flesta ryssar lever i.