Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-14, 14:38
Medlem
X3treams avatar
Reklamfolk brädas av AI-system

Kinesiska företaget Blue Focus kommer att använda ett AI-system för att göra reklam, enligt nyhetsbyrån Bloomberg. https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-04-14/company-ditches-humans-in-favor-of-chatgpt-style-ai

Enligt ett internt nyhetsbrev ska varken frilansande copywriters eller grafiska designers användas längre, utan deras arbetsuppgifter ska utföras av ett ChatGPT-liknande AI-system.
Senast redigerad av X3tream 2023-04-14 kl. 14:44.
Citera
2023-04-14, 15:41
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Det går nu att ladda hem en egen, gratis ”ChatGPT4” (deras ord, inte mina) som man kan köra på datorn utan internet.

Läs om den här: https://readmultiplex.com/2023/04/11/how-you-can-install-a-chatgpt-like-personal-ai-on-your-own-computer-and-run-it-with-no-internet/

Jag har själv inte laddat ner den. Det händer så mycket nu så jag kan lika gärna vänta tills vad som är nästa stora grej om en vecka eller så. Men ni som tänker ladda ner den får gärna berätta hur bra eller dålig den är.

Det är inte GPT4 utan en mycket enklare modell, men ändå lite kul att testa med. Testade Alapaca för ett tag sedan, som använder samma 4GB datafil, fungerar ok, men seg om man inte har mycket hårdvaruresurser.
Citera
2023-04-14, 16:20
Medlem
Till någon som testat ChatGPT-4, är den fortfarande dålig på matte som den nuvarande gratisversionen?
Senast redigerad av Armondplantar 2023-04-14 kl. 16:43.
Citera
2023-04-14, 16:36
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Till någon som testat ChatGPT4, är den fortfarande dålig på matte som den nuvarande gratisversionen?
chatGPT4 vet jag inte om det finns något som heter men generellt kan man nog säga att inga av dessa GPT-modeller kan någon matte alls. Dess mattekunskaper består typ av att den har tränat på att om den ser två ettor och ett likamedtecken emellan så är sannolikheten att nästa tecken är en 2:a hög
Senast redigerad av Office 2023-04-14 kl. 16:45.
Citera
2023-04-14, 17:07
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Till någon som testat ChatGPT-4, är den fortfarande dålig på matte som den nuvarande gratisversionen?
Ja den har fel väldigt ofta. Efter att den har Wolfram Alpha plug-in blir den säkert bra.
Citera
2023-04-14, 17:57
Medlem
En överhypad plattform skulle jag nog säga och inget annat.

Det mesta kan inte ge chatten svar på, dessutom ger den ganska felaktiga svar och när man säger åt den så ber den om ursäkt. Chatgpt är inte trovärdig nånstans.

Jag förstår verkligen inte folk som sitter och promotar detta på sociala medier och främst VD och andra skribenter på Linkedin. Det är som att promota för att få folk fuska och lägga av med sluta tänka själva och istället ska de förlita sig på en chat plattform.

Inte nog så har det ökat drastiskt med indier, bangladeshiska sk frilansare på alla möjliga frilansare portal som säger sig är ”programmerare” men i själva verket sitter de och snor koder o använder chatgpt för att fuska till sig till jobben.
Citera
2023-04-14, 20:10
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage3000

Det mesta kan inte ge chatten svar på, dessutom ger den ganska felaktiga svar och när man säger åt den så ber den om ursäkt. Chatgpt är inte trovärdig nånstans.

Jag förstår verkligen inte folk som sitter och promotar detta på sociala medier och främst VD och andra skribenter på Linkedin. Det är som att promota för att få folk fuska och lägga av med sluta tänka själva och istället ska de förlita sig på en chat plattform.

Inte nog så har det ökat drastiskt med indier, bangladeshiska sk frilansare på alla möjliga frilansare portal som säger sig är ”programmerare” men i själva verket sitter de och snor koder o använder chatgpt för att fuska till sig till jobben.

Det är ett verktyg som fungerar bra om man använder det rätt. Samma som bil, miniräknare, datorer, telefonen, vapen osv så vore människan värdelös. Utan bilar så är ju alla människor låsta, betyder det att de är fusk att använda bilen? Poängen med verktyget är väl utveckling för samhället, vilket det bidrar till.
Citera
2023-04-14, 20:56
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Reklamfolk brädas av AI-system

Kinesiska företaget Blue Focus kommer att använda ett AI-system för att göra reklam, enligt nyhetsbyrån Bloomberg. https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-04-14/company-ditches-humans-in-favor-of-chatgpt-style-ai

Enligt ett internt nyhetsbrev ska varken frilansande copywriters eller grafiska designers användas längre, utan deras arbetsuppgifter ska utföras av ett ChatGPT-liknande AI-system.

Känns ju rätt kompatibelt med typiska kinesiska företag. Typ den buisness man kan komma i kontakt med på aliexpress. De verkar ju redan nu försöka skriva copy med en AI. Därav när man ska köpa ett usb-minne och annonsen för usb-minnet är titulerat "Ultra modern computer memory för ssd- usb stick - maximum art beauty for computer usb and apple ipod ipad. "
Citera
2023-04-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage3000

Och ibland när man förklarar så ändrar den inte sitt svar.
Citera
2023-04-14, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PotatisHulken
ChatGPT kostar ca. $100,000 att köra, varje dag. Att träna modellen kostar ca $4,000,000. Tycker du OpenAI ska betala det ur egen ficka din luffare?
Svenska staten kan väl upplåta skattefria servar som dom gör med facebook, din fi
Citera
2023-04-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Även med existensminimum i Sverige bör man ha råd att avvara 250 kr i månaden. Hur kass ekonomi har du egentligen? Skit i att köpa den där pizzan och ölen EN gång i månaden så har du ju de där pengarna över. (Om man nu ens vill lägga pengar på detta överhuvudtaget när det är såpass outvecklat som det är för tillfället). Dessutom kan du ju använda gratisversionen. Den är nog inte så mycket sämre än version 4 skulle jag tro.
När banken tar mellan 1300 till 2000 per månad när man är på minimum och det inte går att byta bank så är netflix och fanta rätt mycket pengar. 🤷
Citera
2023-04-14, 21:32
Medlem
Longfingrets avatar
Varför måste man lämna mobilnummer???????????????????????????????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in