2023-04-14, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nydagnyatider
Fast de flesta av de 2 miljoner som kommit hit eller fötts som andra generationens invandrare jobbar.

Och migranterna som kommer hit skaffar barn här som genomgår svensk utbildning och som sedan får kvalificerade jobb.

Det är sånt du bortser från.

Jag förnekar inte att det finns problem med vissa invandrargrupper och personer som inte vill jobba. Men man behöver se det totala plus och minus. I stort så går Sverige plus. Hade vi inte tagit in de alls så hade vi legat på minus med en befolkningsminskning och varit i lika dålig sits som Japan och Korea.

Många invandrare första och andra generationen har inte jobb men det är ju kriminaliteten som är det största problemet.
Många jobb är även skattefinansierade och ger inget större mervärde då de finns enbart för att hantera invandringen.

Sverige hade klarat sig utomordentligt bra utan invandringen samtidigt som vi stimulerat eget barnafödande.
Citera
2023-04-14, 15:25
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Är problemen med kriminaliteten i Sverige överdriven? Har du helt missat bombdåden och skjutningarna?
Vilken verklighet lever du i?

Några människor i Sverige driver en agenda att det inte är så farligt medans några är idioter. Du är uppenbart kategori ett.

Massinvandringen och mångkulturen är en av de mest negativa epokerna i svensk historia vilket de flesta numera har upptäckt.

Somliga har ljugit om detta i årtionden låtsats att det regnar men verkligheten kommer alltid
ikapp.

Sverige har en organiserad brottslighet, men ja, jag anser att problemen med denna är GRAVT överdriven. Det är smått bisarrt hur mycket fokus det är på denna, och hur lite fokus det är på andra frågor. Dessutom får det folk att oroa sig helt i onödan, och inte ens förstå hur fantastiskt framgångsrikt vårt land är till exempelvis ekonomiskt.
Citera
2023-04-14, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Sverige har en organiserad brottslighet, men ja, jag anser att problemen med denna är GRAVT överdriven. Det är smått bisarrt hur mycket fokus det är på denna, och hur lite fokus det är på andra frågor. Dessutom får det folk att oroa sig helt i onödan, och inte ens förstå hur fantastiskt framgångsrikt vårt land är till exempelvis ekonomiskt.

Är det konstigt att det är fokus på brottsligheten när det skjuts varje dag och bombdåd flera gånger i veckan.
Du verkar naiv om du tror att Svensk ekonomi löser det eller trollar bort kriminella.
Samhället har idag en lägre tillit, sämre sammanhållning och tryggheten på kvälla är kraftigt försämrad. Det är en allvarlig och mycket farlig samhällsutveckling.
Citera
2023-04-14, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Är problemen med kriminaliteten i Sverige överdriven? Har du helt missat bombdåden och skjutningarna?
Vilken verklighet lever du i?

Några människor i Sverige driver en agenda att det inte är så farligt medans några är idioter. Du är uppenbart kategori ett.

Massinvandringen och mångkulturen är en av de mest negativa epokerna i svensk historia vilket de flesta numera har upptäckt.

Somliga har ljugit om detta i årtionden låtsats att det regnar men verkligheten kommer alltid
ikapp.

Om man jämför med Chicago, Detroit, Caracas och Rio de Janeiro har Sverige förstås lite kriminalitet. Det är kanske det dessa snillen gör.
Citera
2023-04-14, 16:15
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Migrationsverket tillåter bara anhöriginvandring för arbetskraft ifall de tjänar minst 31000 i månaden.
Den enskilda kan inte ta del av välfärden förrän 2 + år
Tänker du på asylsökande?

Ett matbud på cykel tjänar med all säkerhet inte 31 000 kronor per månad.

Vad.jag har märkt så är många av dessa låglönejobbare låtsasstudenter, som sökt något skitubildning på någon buskhögskola här i Sverige. Studenter har arbetstillstånd. Speciellt indier tycker det är bra betalt att dela ut tidningar eller köra ut mat för en spottstyver. De struntar oftast i att studera. Det är inga löner på 31 000 kronor per månad för dem.

Citat:
Det finns inga invandrare som bor på äldreboenden. Det är bara ni svenskar som skickar era föräldrar dit.

Vi tar hand om våra.

Har du besökt ett äldreboende i någon förort? Jag har gjort det. Det är gott om äldre invandrare på dessa. Oftast när de blir äldre och lite dementa gömmer de av den lilla svenska de kan. De har därför kommit krav på att personalen skall kunna alla möjliga invandrarspråk.

Det är inte så många invandrare som vårdar sina gamla släktingar i hemmet. De är ofta trångbodda och inte tid till detta.

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Världen är överbefolkad, särskilt i länder där vatten och odlingsbar mark är en brist och där befolkningen befinner sig på en teknologisk nivå som gör att de inte kan exportera några produkter för att köpa in livsmedel, avsalta havsvatten etc.

Egentligen är också Sverige överbefolkat, den dagen petroleumprodukter och konstgödsel tar slut och inga likvärdiga substitut finns så kanske Sverige max kan föda en befolkning på fem miljoner.

På 60-talet hade världen cirka 3,5 miljarder invånare. I höstas passerades gränsen till 8 miljarder. Speciellt Afrika tror många kommer att explodera i befolkning. Gissa vart de vill komma och leva gott? Redan nu har även Indien stor tillväxt av befolkning. De har mer invånare än Kina.

Sveriges befolkning av Svenskar är i stort sett konstant. Om vi tar bort de två miljonerna invandrare så är vi cirka 8 miljoner. Ingen större ökning sedan 60-talet.

Det är en myt att svenskar kommer att behöva mer vård nu när medelåldern ökar. Politikerna pratar med dubbla tungor. De vet mycket väl att en 65-åring är friskare nu än för 40 år sedan. Vi skall ju jobba längre innan vi får pension. Den tid som folk är sjuka och behöver vård innan de dör är lika lång som förr. Men den har flyttats fram när folk blir äldre. Vi behöver därför inte importera folk för att vårda våra gamla. Det är en myt!
Citera
2023-04-14, 16:28
Avslutad
Citat:

Barnen till dagens invandrare kommer också leva medelklass och överklassliv.

Hur är detta en vinst för svenskarna?
Citera
2023-04-14, 16:29
Medlem
KreugerGulds avatar
Bengt borde bosätta sig mitt i Tensta och Rinkeby, så han kan få uppleva vad han skapat,
Citera
2023-04-14, 16:32
Medlem
snacka om nivå på innlägg...

Det Westerberg skriver avfärdas en masse här på forumet,

personligen tycker jag att det mesta han skrev stämmer ordentligt bra...

vad folk som skriver inte vill eller kan se är att svenskt näringsliv nog skriver under ALLT det han skrev i DN...

Bengt Westerberg har bevisat att hans cojones e minst dubbelt så stora som 90 procent av folk som skriver på flashback.

Det är inte sällan folk från båda sidorna i riksdagen, även utanför riksdagen, berömt honom för både uttalanden och ställningstaganden i och utom politiken...

flashback bevisar återigen att det mesta, inte allt, som skrivs här är på så låg nivå att det bara inte e klokt !!!

nota bene:

jag svarar på ett innlägg som skrevs för tre dar sen

Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Paradigmskifte!?.. Jösses, vilken feg, tragisk, senil löghals!
Citera
2023-04-14, 16:40
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isaco

vad folk som skriver inte vill eller kan se är att svenskt näringsliv nog skriver under ALLT det han skrev i DN...

Bengt Westerberg har bevisat att hans cojones e minst dubbelt så stora som 90 procent av folk som skriver på flashback.

Det är inte sällan folk från båda sidorna i riksdagen, även utanför riksdagen, berömt honom för både uttalanden och ställningstaganden i och utom politiken...

flashback bevisar återigen att det mesta, inte allt, som skrivs här är på så låg nivå att det bara inte e klokt !!!

nota bene:

Mmm, kanske gillar du och Svenskt Näringsliv BW för att ni inte påverkas av diverse jävelskap som pga massinvandringen numera försigår på lägre socioekonomisk nivå i samhället..
Senast redigerad av SalthavsStjaert 2023-04-14 kl. 16:43.
Citera
2023-04-14, 16:43
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isaco

nota bene:

Nu vill jag läsa vad han skrivit. Har inte DN bara.
FP/L har alltid varit vårt näst sämsta riksdagsparti, bara snäppet bättre än FI.
Ett parti för människor som säger vad som helst som funkar just då.
Bort med skiten.
Citera
2023-04-14, 17:08
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Alltså detta jävla skitparti.
Dekadent godhetssignalerande wokekapitalism.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/storm-mot-pehrson-arbetsl%C3%B6sa-har-det-fett/ar-AA19Ry4A?cvid=2f1d565bab9e41a1ab341870d8c1385f&oci d=winp2fptaskbarhover&ei=5

Nu har Johan sagt att "arbetslösa" har det "fett"
Johan har en årslön på 1587000. En miljon, femhundra åttiosju tusen svenska kronor.

L är samma sak som rödvinsvänstern. Rika människor som inte gör ett jävla piss annat än att vifta med regnbågsflaggor och stödja radikalfeminister.
Vem bryr sig om verklig orättvisa när man kan hitta på orättvisor och stå upp mot dem utan att faktiskt behöva göra något alls för att hjälpa någon.

Må de brinna i helvetet.

Fan nu får man lust att slå sönder något.
Citera
2023-04-14, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonobo22
Alla de där sakerna är problem, men arbetslösa och kriminella blattar som skjuter och spränger på öppen gata är ett problem som är helt och hållet skapat för att hycklande as som Westerberg ska få låtsas att de är stora humanister.

jag tror till och med du kan se avsaknaden av logik i det du skrev !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in