2023-04-14, 15:25
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Jag ser inga fördelar med en egen bitcoin fork. Du har inte presenterat några heller.

Och nej, inflationen försvinner inte över en natt för att man gör en fork av något inflationssäkert. Vet du vad en fork är? Då kör man inte på samma protokoll längre. Låg nivå nu.
Fördelen är naturligtvis att inte 90% av "pengarna" redan är i andra personers händer.
Citera
2023-04-14, 15:25
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag vill inte ha bevis för att majoriteten av handelsvolymer sker på Binance. Jag vill ha bevis för påståendet ” CZ och Paolo bestämmer över din valuta”.
Kan du komma med bevis för det?
Läser du inte ens inlägg som du svarar på?
Citera
2023-04-14, 15:27
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Fördelen är naturligtvis att inte 90% av "pengarna" redan är i andra personers händer.
Du skrev att det skulle få bort inflationen över en natt. Nu drar du någon helt galen referens till förmögenhetsdistribution. Kan du hålla en röd tråd i något?
Citera
2023-04-14, 15:27
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Läser du inte ens inlägg som du svarar på?
Ja. Presentera gärna bevis för att dessa två bestämmer över bitcoin.
Citera
2023-04-14, 15:30
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du skrev att det skulle få bort inflationen över en natt. Nu drar du någon helt galen referens till förmögenhetsdistribution. Kan du hålla en röd tråd i något?
Det är inte frågan om någon "förmögenhetsdistribution" utan att bara bibehålla folkets förmögenhet när man hypotetiskt sett växlar över till en ny och överlägsen valuta. Det gör man naturligtvis inte om man skulle gå över till bitcoin.
Citera
2023-04-14, 15:36
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Det är inte frågan om någon "förmögenhetsdistribution" utan att bara bibehålla folkets förmögenhet när man hypotetiskt sett växlar över till en ny och överlägsen valuta. Det gör man naturligtvis inte om man skulle gå över till bitcoin.
Vi diskuterade inflation. Du börjar dra paralleller till helt andra saker. Du skulle lösa inflationen över en natt med blockkedja. Visade sig vara fel.

Du hävdar att cz bestämmer över bitcoin. Det visade sig vara fel.
Citera
2023-04-14, 15:39
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Vi diskuterade inflation. Du börjar dra paralleller till helt andra saker. Du skulle lösa inflationen över en natt med blockkedja. Visade sig vara fel.

Du hävdar att cz bestämmer över bitcoin. Det visade sig vara fel.
Om du med "fel" menar "rätt", så ja.
Citat:
https://cryptoslate.com/wp-content/uploads/2023/02/Screenshot-2023-02-20-at-8.45.30-AM.png

https://www.bsc.news/post/binance-continues-market-dominance-with-massive-bitcoin-spot-trading-volume

https://i.imgur.com/RSygwL4.png
Citera
2023-04-14, 15:43
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Om du med "fel" menar "rätt", så ja.
Jag menade fel som i fel. Om du pratar tvärtomspråket så kan det förklara dina inlägg. Ingen annan gör det.

Du visar på handelsvolymer. Att äga en handelsplats betyder inte att man bestämmer över tillgången som handlas. Du hävdar att cz bestämmer över bitcoin. Alltså att han kan ändra penningmängd, värdet, vilka som får och inte får äga bitcoin och allt annat som hör till, helt efter´ eget tycke. Det visar sig inte vara korrekt. Cz bestämmer inte över bitcoin.

Låt mig gissa, du kommer nu laborera med ordet ”bestämmer”?
Citera
2023-04-14, 15:50
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag menade fel som i fel. Om du pratar tvärtomspråket så kan det förklara dina inlägg. Ingen annan gör det.

Du visar på handelsvolymer. Att äga en handelsplats betyder inte att man bestämmer över tillgången som handlas. Du hävdar att cz bestämmer över bitcoin. Alltså att han kan ändra penningmängd, värdet, vilka som får och inte får äga bitcoin och allt annat som hör till, helt efter´ eget tycke. Det visar sig inte vara korrekt. Cz bestämmer inte över bitcoin.

Låt mig gissa, du kommer nu laborera med ordet ”bestämmer”?
Ja, han och hans anhang kan bestämma över handeln i och med att det inte finns någon tillsyn eller kontroll över vad som faktiskt sker där. Vi har även bevis för att detta har skett tidigare (se stämningen mot CZ nyligen).

Om CZ sedan gör det eller inte är upp till hans godtycke, men han har kontroll lika väl.
Citera
2023-04-14, 15:55
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ja, han och hans anhang kan bestämma över handeln i och med att det inte finns någon tillsyn eller kontroll över vad som faktiskt sker där. Vi har även bevis för att detta har skett tidigare (se stämningen mot CZ nyligen).

Om CZ sedan gör det eller inte är upp till hans godtycke, men han har kontroll lika väl.
Är det detta du tror jag vill ha bevis för? Att cz bestämmer över binance och handeln där?

Det är inte det jag är ute efter. Du hävdar att cz bestämmer allt som har med bitcoin att göra. Pris, min wallet, penningmängd, transaktioner. Det stämmer inte.
Citera
2023-04-14, 15:57
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Är det detta du tror jag vill ha bevis för? Att cz bestämmer över binance och handeln där?

Det är inte det jag är ute efter. Du hävdar att cz bestämmer allt som har med bitcoin att göra. Pris, min wallet, penningmängd, transaktioner. Det stämmer inte.
Priset, vilket är det enda som du i slutändan bryr dig om.

Det är enkelt att göra när nästan all spothandel sker utan någon tillsyn på din personliga marknadsplats (och främst med USDT som har oklart ursprung).
Citera
2023-04-14, 15:59
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Priset, vilket är det enda som du i slutändan bryr dig om.

Det är enkelt att göra när nästan all spothandel sker utan någon tillsyn på din personliga marknadsplats (och främst med USDT som har oklart ursprung).
Så du hävdar att cz kan bestämma priset? Han kan alltså bestämma att imorgon är priset på btc noll eller en miljard?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in