Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-10, 03:19
  #97
Medlem
funktioners avatar
Amanda lind är fetaste bangern av armann, riktig dänga
Citera
2022-07-15, 00:59
  #98
Avstängd
drrtys avatar
Armann borde sluta hålla med Martin så mycket. Jag hade egentligen inte tänkt på det tidigare förrän en vän störde sig på att jag lyssnade på podden i bilen. Undrar hur många gånger han säger "ja" i varje avsnitt.
Hade varit mycket roligare om de var oense om åtminstånde 1 sak per 10 avsnitt.
Armann är kul men han är fan tjatig. Men kvick, inte i närheten av lika seg och dum som Anton Magnusson.
Citera
2022-07-15, 01:03
  #99
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Armann borde sluta hålla med Martin så mycket. Jag hade egentligen inte tänkt på det tidigare förrän en vän störde sig på att jag lyssnade på podden i bilen. Undrar hur många gånger han säger "ja" i varje avsnitt.
Hade varit mycket roligare om de var oense om åtminstånde 1 sak per 10 avsnitt.
Armann är kul men han är fan tjatig. Men kvick, inte i närheten av lika seg och dum som Anton Magnusson.
I de tidigaste avsnitten kändes det mycket som att Armageddon höll med Prinzen för att han var rädd för att göra honom upprörd eller arg. Jag kan mycket väl tänka mig att Prinzen kan bli obehaglig att ha att göra med när det skär sig. Men jag tror också det beror mycket på dagsformen.
Citera
2022-12-15, 21:45
  #100
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Ingen jullåt/jullåtar från kollektivet i år.
Citera
2022-12-16, 02:25
  #101
Medlem
avsmakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Ingen jullåt/jullåtar från kollektivet i år.
Lyssna på dom gamla.
Citera
2022-12-16, 21:01
  #102
Medlem
Ambivalens_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
I de tidigaste avsnitten kändes det mycket som att Armageddon höll med Prinzen för att han var rädd för att göra honom upprörd eller arg. Jag kan mycket väl tänka mig att Prinzen kan bli obehaglig att ha att göra med när det skär sig. Men jag tror också det beror mycket på dagsformen.
Jag tror att Armann helt enkelt har hög agreeableness (så länge han är nykter), vilket gör att han tenderar att hålla med nästan vad som än sägs. Är det inte liknande i AMK Morgon, Antons pod, och Mata grisen att Armann håller med mycket? Inget fel i det, en ganska bra egenskap.

Sen finns det en liten asymmetri att Prinzen är ledaren i RIS, så alla håller nog med honom lite extra precis som de flesta anställda brukar hålla med sina chefer. Han är också väldigt smart och respekterad i gruppen, så rimligt att de håller med honom lite extra.

Sen har podcasten det lite som humoristiskt tema att de "alltid har rätt", att de är vår "enda sanna nyhetskälla", osv, och då måste de ju i princip hålla med varandra för att inte bryta den principen. Även Prinzen håller ju med Armann.

Slutligen skulle jag säga att Prinzen ofta söker ett medhåll för att fortsätta den poäng han påbörjat, så då är det ju klart Armann uppmuntrar honom.

Poddar som fejkar att ha olika åsikter är också ganska bull. Brukar kännas krystat och skriptat.

Men det är möjligt att det ligger lite i bakgrunden för som jag uppfattade så blev de ju ovänner en gång för länge sedan när Prinzen plötsligt bestämde sig för att släcka hemsidan med all deras musik. De pratade inte på ett par år efter det uppfattade jag det som, baserat på nån gammal intervju. Men det var ju jäkligt längsen, och jag skulle verkligen inte kalla det "obehagligt", mer skört.
__________________
Senast redigerad av Ambivalens_ 2022-12-16 kl. 21:05.
Citera
2022-12-17, 01:44
  #103
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambivalens_
Jag tror att Armann helt enkelt har hög agreeableness (så länge han är nykter), vilket gör att han tenderar att hålla med nästan vad som än sägs. Är det inte liknande i AMK Morgon, Antons pod, och Mata grisen att Armann håller med mycket? Inget fel i det, en ganska bra egenskap.

Sen finns det en liten asymmetri att Prinzen är ledaren i RIS, så alla håller nog med honom lite extra precis som de flesta anställda brukar hålla med sina chefer. Han är också väldigt smart och respekterad i gruppen, så rimligt att de håller med honom lite extra.

Sen har podcasten det lite som humoristiskt tema att de "alltid har rätt", att de är vår "enda sanna nyhetskälla", osv, och då måste de ju i princip hålla med varandra för att inte bryta den principen. Även Prinzen håller ju med Armann.

Slutligen skulle jag säga att Prinzen ofta söker ett medhåll för att fortsätta den poäng han påbörjat, så då är det ju klart Armann uppmuntrar honom.

Poddar som fejkar att ha olika åsikter är också ganska bull. Brukar kännas krystat och skriptat.

Men det är möjligt att det ligger lite i bakgrunden för som jag uppfattade så blev de ju ovänner en gång för länge sedan när Prinzen plötsligt bestämde sig för att släcka hemsidan med all deras musik. De pratade inte på ett par år efter det uppfattade jag det som, baserat på nån gammal intervju. Men det var ju jäkligt längsen, och jag skulle verkligen inte kalla det "obehagligt", mer skört.

Stämmer. Vet inte om det var pga dom ville börja battla och prinzen verkligen inte ville hans crew skulle göra sånt. Antingen kom det efter eller i samband med schismen.
Citera
2023-03-09, 22:29
  #104
Medlem
RyanCrockers avatar
Hur står sig de andra poddarna som Prinzen medverkar i?
Citera
2023-03-28, 00:08
  #105
Medlem
0x539s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Hur står sig de andra poddarna som Prinzen medverkar i?

Det är den enda podden som han faktiskt ”styr över”, den enda andra jag kan komma på som han stadigt är med i är Nöjessvepet och den är dels inte alls lika bra, och känns dels mer som Simons idé.
Citera
2023-04-12, 17:39
  #106
Medlem
Såg att flera av deras album plockats bort från Spotify, Apple Music m.fl
Någon som vet hur det ligger till?
Citera
2023-04-12, 18:52
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxy
Såg att flera av deras album plockats bort från Spotify, Apple Music m.fl
Någon som vet hur det ligger till?

Örjan pratade om detta i senaste MGP. Kortfattat så hade han bytt distributör och när albumen återigen skulle godkännas för publicering så gick inte allt igenom pga omslag och samplingar typ.
Citera
2023-04-14, 15:54
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HundOst
Örjan pratade om detta i senaste MGP. Kortfattat så hade han bytt distributör och när albumen återigen skulle godkännas för publicering så gick inte allt igenom pga omslag och samplingar typ.

Men what! Jobbar de på att fixa det? Svenskarnas vilda sexliv på Kanarieöarna är ju ett mästerverk, skulle lätt droppa en slant om det gick att ladda hem någonstans...

De borde åtminstone lägga upp dem på Soundcloud tills vidare, krävs ingen distributör eller sampling clearance där.
__________________
Senast redigerad av hoaxy 2023-04-14 kl. 15:59.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback