2023-04-12, 00:24
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Otto
Ett tjärat snöre, det var hans mordplan alltså? Han var lite över medelbegåvad med tanke på idrottsresultat och framgång i yrket. Om hans plan vore att mörda henne och dölja det hela så hade det garanterat lyckats bättre.

Om man är insatt i fallet han man djupare kunskap kring vilka steg Erik tog för att försöka komma undan med brottet och framförallt lyckas med syftet - att döda somayye.

Han led mycket möjligt i relationen. Den var säkert inte bra för någon av dem. Så han närde ett har gentemot henne. Normala människor lämnar då denna relation. Men Erik stannar kvar och genomför det här mordet. Han har ett djupt har till henne. Det bevisar valet av snöre och det faktum att han t.o.m. knyter en knut så att det ska sitta kvar.

Du menar att Erik är smart, det får stå för dig. Men jag kan lugna dig med att även smarta människor begår misstag. Inte minst under förhållanden som dessa. Du har precis haft ihjäl en annan människa, genom att tagit strypgrepp och sedan dragit snöre om halsen och sedan knutit det. Adrenalinet pumpar fortfarande och har skakar säkert t.o.m. det är därför han inte kan tänka klart och begår misstag. Hur snart han än kan vara i dina ögon så kan man inte förutse allt. Erik försökte tänka igenom så mycket han kunde, men det sket sig i alla fall.
Citera
2023-04-12, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Om man är insatt i fallet han man djupare kunskap kring vilka steg Erik tog för att försöka komma undan med brottet och framförallt lyckas med syftet - att döda somayye.

Han led mycket möjligt i relationen. Den var säkert inte bra för någon av dem. Så han närde ett har gentemot henne. Normala människor lämnar då denna relation. Men Erik stannar kvar och genomför det här mordet. Han har ett djupt har till henne. Det bevisar valet av snöre och det faktum att han t.o.m. knyter en knut så att det ska sitta kvar.

Du menar att Erik är smart, det får stå för dig. Men jag kan lugna dig med att även smarta människor begår misstag. Inte minst under förhållanden som dessa. Du har precis haft ihjäl en annan människa, genom att tagit strypgrepp och sedan dragit snöre om halsen och sedan knutit det. Adrenalinet pumpar fortfarande och har skakar säkert t.o.m. det är därför han inte kan tänka klart och begår misstag. Hur snart han än kan vara i dina ögon så kan man inte förutse allt. Erik försökte tänka igenom så mycket han kunde, men det sket sig i alla fall.

Vill du kanske hjälpa mig med FUP:en? Den funkade för mig till igår bland filer på iPhone men nu laggar den, vad kan det bero på?
Citera
2023-04-12, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Länken uppdaterad med fup

https://gofile.io/d/wIZKx9

.

Den funkar inte! Och min fil jag laddade ner laggar 🙄
Citera
2023-04-12, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Den funkar inte! Och min fil jag laddade ner laggar 🙄

Testa om den här funkar bättre.

(FB) Stockholm, Bromma: Mordet på Somayyeh Pihl Nouri Zad (februari 2022)

.
Citera
2023-04-12, 11:00
Medlem
Citat:

.

Åh! Tack så mycket.

Det var den jag först laddade ner men nu sen igår så laggar dokumentet i filerna på iPhone(?) Försökt uppdatera och stänga av tel men fortfarande fryser skärmen när appen är öppen och den slänger mig bort till början eller så blir det helt vitt av någon anledning. Så jag försökte hitta just denna länk och trodde den som inte funkade var den rätta.
Citera
2023-04-12, 11:01
Medlem
Citat:

.

Haha. Vad problematiskt det ska vara. Det var tydligen inte den rätta länken såg jag nu, dessa filer är uppdelade! Mycket bättre.

Tack ännu en gång för respons!
Citera
2023-04-12, 11:20
Medlem
Citat:

.

Shit vilken stor FUP, aldrig sett så många sidor förr
Citera
2023-04-13, 13:52
Medlem
På vilken sida i FUP går det att läsa sms mellan parterna?
Citera
2023-04-14, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoockiesG
Shit vilken stor FUP, aldrig sett så många sidor förr

Wilma fallet hade nog så många sidor.

Blir mer och mer äcklad och chockad när jag läser vidare. Nu smutskastar brorsan M Erik och gör S till drottning. De ser ner på E allihopa. Ständigt prat om vem som är hög och låg. Typiskt iranier. Har sådan komplex att de ständigt måste sätta alla på plats och visa vem som är mest rik och högutbildad.

Vad spelar det för roll om man inte har en värdig karaktär? Gud, alla är lika mycket skit.

Brorsan M säger att E hetast till barn? Vi hör och ser hur alla pratat om hur länge de kämpat för att få barn TILLSAMMANS. Inte E med S bara! Kära någon.

Han säger att E vill ha allt men inte S. Vad är allt? Huset och Tor? Ja, han får ett hus nu som han inte kommer ha nytta av när han sitter livstid. Barnet kommer bli rik och det är barnets rätt. Får han Tor? Definitivt inte. Så vad är det E egentligen ville ha?!

Han visste sin plats mycket väl. Han blev utslängd och visste när det var dags att bli utslängd och gick självmant flera gånger. Han kallar henne för Hitler och hon blir inget annat än hedrad.

Man ser på SMS och diskussioner mellan E och S hur hon konstant är trött på sin familj. Bara diskussion om pengar så flyger hon ju på honom om att hennes familj gjort mer så det är tydligt att hon samtidigt står upp för dem. Det hade inte en kvinna gjort om mannen var så manipulativ.

S själv ville inte ha något med dem att göra!

Ingen är bättre här. Alla är lika skitiga och försöker bevisa något hela tiden. De utnyttjar S död nu och ska göra det till en snyfthistoria. Vart var ballan bröderna innan det här? Blev de Allan Ballan efter hennes död? För att bevisa något för några? Att gå till en brandstation, arbetsplats, och hota kollegor och vara aggressiva? KOM IGEN! Det sitter i blodet.
Citera
2023-04-14, 14:06
Medlem
”Martin har läst i media att Sasha antagligen är död. Han har inga direkta känslor kring det, men tillägger att det förstås är tragiskt. Sasha hamnade ofta i problem, hon ville vara dominant och var en knepig människa. Martin tänker att "nu träffade Sasha en kille som slog tillbaka".

Ja… Exakt så. Slutet var tydligt. Hur mycket ska en människa få göra innan det tyvärr får ett tragiskt slut?!

Det bör inte sluta så men man kunde inte förväntat sig något annat. Tänk om det var ombytta roller. Oj oj oj oj! Man mot kvinna? Katastrofalt.
Citera
2023-04-14, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Otto
Rasism som vanligt, finns det inga skillnader mellan olika kulturer menar du? Läs sms-konversationen och tänk ett varv till.

Han har mördat en människa. Vakna.
Citera
2023-04-14, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Så det spelar ingen roll hur man är i livet? Mördas man så har man aldrig varit ett svin oavsett?

Du pratar om en person som blivit mördad som sagt. Vad spelar det för roll hur personen varit vid livet? Och vadå, kan man inte lämna någon om man inte klarar det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in