2023-04-10, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Intressant att familjens B-jurist kommer in och måste skydda syrran. Kvinnan var ju bipolär och mycket elak. Vad skulle hon med denna Svenne-kille till överhuvudtaget?
Den förra mannen hon lyckades lura kom ju från Fin svensk familj.

Du pratar om ett mordoffer.
Citera
2023-04-10, 15:44
Medlem
Man ska vara försiktig med att tillskriva GM goda egenskaper. Det finns nog ingen livstidsdömd individ som inte har en personlighetsstörning typ "psykopati".

GM hade valet att för 4 miljoner lämna BO, men valde istället 0 kr och livstids fängelse. För en normal människa är det ett lätt val (ta pengarna
och dra) alternativen är så extremt olika, att det knappast är något att fundera över.
Citera
2023-04-10, 17:14
Medlem
Hydraheads avatar
Det var verkligen en hel del sjuka sms mellan S och E.
Ett par som Def inte borde stannat med varandra.
Tragiskt.
Citera
2023-04-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuken10
Verkar ju fått pengar från Ingemar, som morsan lurat, sen fick hon köpa sitt ex lägenhet väldigt billigt, läste 2 miljoner för en lägenhet värd 7, vilket låter mycket konstigt.
Sen låna de 4 och köper huset i Bromma för runt 11.
Som sagt jäkligt skum familj
Vem är Ingemar?

Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Här har en kvinna blivit mördad av sin man, och då är det så i vanlig ordning att om kvinnan är icke-svensk så ska hon misstänkliggöras, svartmålas och det ska anses vara välförtjänat att hon blivit mördad. Mannen, som är svensk, blir upplyft, beskriven som en snäll stackars man som fick nog. Der går inte att med två händer räkna hur många gånger jag sett detta under min livstid. Rasismen kan inga gränser.
Han är väl inte svensk utan finsk!?
Citera
2023-04-10, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP

Han är väl inte svensk utan finsk!?

Enligt Wikipedia född i Övertorneå, Norrbotten, Sverige. Men visst, kan ju ha avsagt sig det svenska medborgarskapet….
Citera
2023-04-10, 18:39
Medlem
Citat:
Här har en kvinna blivit mördad av sin man, och då är det så i vanlig ordning att om kvinnan är icke-svensk så ska hon misstänkliggöras, svartmålas och det ska anses vara välförtjänat att hon blivit mördad. Mannen, som är svensk, blir upplyft, beskriven som en snäll stackars man som fick nog. Der går inte att med två händer räkna hur många gånger jag sett detta under min livstid. Rasismen kan inga gränser.
Rasism som vanligt, finns det inga skillnader mellan olika kulturer menar du? Läs sms-konversationen och tänk ett varv till.
Citera
2023-04-10, 19:20
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Du pratar om ett mordoffer.

Så det spelar ingen roll hur man är i livet? Mördas man så har man aldrig varit ett svin oavsett?
Citera
2023-04-10, 20:55
Medlem
MrsUniversums avatar
Har läst 3500 sidor av 5000 / FUP:en. Kanske ska jag inte uttala mig ännu men hittills är min uppfattning följande: Inte rättvist att GM fick livstid. Hänsyn har ju inte alls tagits till hela situationen. GM kommer att få sänkt straff i hovrätten får vi utgå från. Jag är generellt för hårdare straff men inte alls i det här fallet. Denna skräckrelation och sjuka historia är chockerande på många sätt. En sådan vidrig häxa denna Somayyeh är. Hon har sakta men säkert malt ner GM och kväst honom till raseriet inom honom briserar. Samayyeh har bit för bit kränkt och stympat självförtroendet. Hon är utstuderat elak, grandios, härsklysten och manipulativ med mera. Detta är snarare dråp än mord. Synes vara värdelösa advokater i detta ärende. GM tycks i FUpen ännu inte förstått vidden av Somayyehs oacceptabla beteende. Mord är oförlåtligt. Men sett i realation till andra mord så är inte detta ett mord som ska ha livstid. många, många värre mord har fått betydligt lägre straff när de skulle haft livstid.
Citera
2023-04-10, 23:27
Medlem
cheringens avatar
Citat:

Har du läst FUP?

Jag har gjort det och ändrade totalt uppfattning. Hon hade ett vidrigt beteende mot sin sambo....jag kan förstå att det "slog slint"
Citera
2023-04-10, 23:34
Medlem
MrsUniversums avatar
BO var en riktigt vidrig person. Nu har jag läst hela FUPen och är förfärad att GM fick livstid. Här finns massor av förmildrande omständigheter. Mordet bör ligga på gränsen till dråp och ska inte ge livsstid. Det långa straffet är en rättsskandal.
Citera
2023-04-11, 00:14
Medlem
MrsUniversums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkvettet
Man kan inte säga att FUP har varit till offrets fördel.

TVÄRTOM, FUP:en är mycket välgjord och definitvt till GM:s fördel då Erik framträder som sympatisk. MEN det är fel på åklagaren och rubriceringen samt olämpliga domare och nämndemän som alltför sällan kan tänka själva. Här handlar mordet om dråp eller i vart fall på gränsen till dråp, något som förhörsledarna/poliserna även nämner vid tillfälle. Men det är ju åklagaren som anger åtalspunkten /punkterna. Domen på livsstid är en rättsskandal eftersom de förmildrande omständigheterna är så omfattande och påtagliga. Sommayyh/BO är uppenbart en sjuk männsika, en halv-brottsling som ofredar och kränker systematsikt, som manipulerar och härskar.
Senast redigerad av MrsUniversum 2023-04-11 kl. 00:23.
Citera
2023-04-11, 08:05
Medlem
Vidrig tänkande! Rättsskandal! Det är rättsskandal att ej få livstid för det! Strypa mamman till barnet inför lilla sonen. Sedan åka iväg tillsammans med barnet o hunden o mördade kvinnan i bagageluckan o sedan kasta henne i kvarnholmen 30 meters djup. Därefter gå delta i gruppchatt med sina vänner o gratulera på födelsedagen! Samt peka ut andra som mördare. Då är man kallsinnig mördare utan några känslor! Han va man o mycket starkare än henne. Han mördade henne på 10 sekunder att strypa med snöre! Hade det inte bara varit bättre att ta dem 4 miljonerna o sedan sticka!

Om man ska börja se på förmildrade omständigheter vid mord så kommer ingen vara rädd att mörda någon! Erik va inte så mycket bättre! Han va hallick dessutom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in