Citat:
Ursprungligen postat av
turn-n-burn
Westerberg HAR EN POÄNG. Det är inte enkom bra/dåligt att folk invandrar till ett annat land. Det har uppenbarligen
sina utmaningar. Men färre människor gör inte staten rikare. Människor som gör grejer ökar tillväxten oavsett vad du känner om dom det gäller.
Är det du Westerberg? Nej staten är inget annorlunda mot ett företag.
I Statens fall så skall infrastruktur, sjukvård och andra "relativt" dyra samhällsfunktioner bäras av högpresterande tjänsteproducenter.
Kan du inte producera tjänster för samhället så är du bara en belastning för dito.
De som vi importerat kan ej producera tjänster på Svenska marknaden annat än de nästan enklaste. Dessa tjänsterna är sedan länge överfyllda. Kvarstår är de allra enklaste tjänsterna.
Men staten tillåter inte att de allra enklaste tjänsterna typ sopa gator, röja skog, plantera åkrarna att utföras av de som ej klarar att producera annat. Det anses att "flyktingar" som media så länge lurade svenskarna att det var ej skall behöva jobba med sådant.
Problem nummer två är att dessa tjänsters värde alltmer ställs mot maskiner. Varmed nyttan av importen av människor med iq sub 85 blir negativ i de flesta fallen ändå.
Nu sitter jag och skriver till någon med iq runt kokande vattens temperatur och det har jag egentligen slutat med.
Kontentan är att Westerberg ljuger och det gör du med men jag vet inte om du förstår det.