Citat:
Ursprungligen postat av
nydagnyatider
Du har ju inte något motargument mot det jag säger ens. Du tror att någon svensk busschaffis i Burträsk är intressant i sammanhanget.
Då har du inte läst vad jag skriver. Jag har sagt att Sverige är större än Stockholm (och Göteborg och Malmö). Du utgår från att Stockholm representerar hela Sverige, och det är det jag ifrågasätter. Jag har med egna ögon sett tecken på att du har fel, och du har aldrig visat en källa för mig (däremot kräver du andra på källor, och mig på källor till mina ifrågasättanden).
Tycker du själv att diskussionen blir konstruktiv? Jag har haft seriösare diskussioner med barn i förskoleåldern.
Citat:
Ursprungligen postat av
nydagnyatider
Måhända behöver vi inte längre så mycket arbetskraftsinvandring när vi redan tagit emot tillräckligt många.
Högst tveksamt om man kan kalla de senaste decenniernas invandring för arbetskraftsinvandring, men du har ju i övrigt en märklig syn på världen, så låt gå.
Nej, om svenskarna, som du säger, inte föder några barn och vägrar ta skitjobben, kommer till slut en importerad underklass att vara överflödig, då svenskarna – de enda som lever medel- och överklassliv – dör ut.