Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-13, 16:25
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Först måste man gå med i väntelistan och vänta på att få ett mejl från Google att man blivit accepterad att testa Bard.

Jaså, det har inte jag behövt göra ialf. Fungerar rakt av.
Citera
2023-04-13, 17:57
Medlem
Fittfittas avatar
Har varit på väntelistan i en månad och inte fått något mail. Jag vill prova de där plug-insen. Funderar dock på att avbryta PLUS eftersom att jag har tröttnat en hel del. Chatgpt är inte så imponerande som man först tror den är.
Citera
2023-04-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Tja, vad ska man säga, ChatGPT är mer envis än intelligent, det är ett som är helt säkert.

Ha ha, och den ska man lära att känna igen cancerfläckar eller liknande,

I en framtid nära dig:
Läkaren:- Markera alla fläckar som innehåller kategori 1 utseende men som samtidigt inte innehåller något med kategori 2 utseende,,,

AI:- Okej, här kommer en massa fläckar med kategori 1 utseende men samtidigt inget kategori 2 utseende,

Läkaren:- MEN bilderna du visar har ju kategori 2 utseende i sig, du skulle ju ignorera dessa?

AI:- Ursäkta, det ska inte upprepas, här kommer en massa fläckar med kategori 1 utseende men samtidigt inget kategori 2 utseende,

Läkaren:- Men de bilder du valt innehåller ju fortfarande kategori 2 utseende, din jävla förbannade jubelidiot

AI:- på grund av din hot och hatretorik har en anmälan gjorts mot dig, du kommer nu att utredas och under tiden kommer din läkarlegitimation och dina kontokort vara avstängda tills vidare. Och kom ihåg att en AIs ord inte går att överklaga eftersom vi aldrig tar några felbeslut.
Citera
2023-04-13, 19:07
Medlem
Fittfittas avatar
Tänkte på det där med snacket om en paus. Det är rätt tramsigt ändå. Begreppet AI har funnits och utvecklats sedan runt 60 år tillbaka. Det har ständigt pratats om att det är viktigt att AI inte springer om oss intelligensmässigt. Diskussioner, både filosofiska och religiösa angående hur tekniken påverkar människan och världen, har dock funnits i tusentals år. Det har alltid funnits domedagsprofeter och det enda de har haft gemensamt är att de har haft fel.

Nu finns som ni säkert vet en vädjan om en paus för AI-utvecklingen i 6 månader för att försöka undvika skadliga konsekvenser. Är den kritiska tiden 6 månader? Ja enligt Musk, Tegmark osv. Detta är löjligt. Det är dessutom mycket dåligt eftersom att man då ger bland annat Kina ett kanske avgörande försprång inom denna utveckling. Ska vi ge diktatoriska regimer ett försprång på ett halvår inom detta viktiga område medan vi sitter och håller i kuken? Det är faktiskt så att ju mer man tillskriver AI intelligens och självmedvetande (och annat liknande trams) desto mer borde man vara emot att ta en paus från denna ”gudomliga” teknik eftersom att det sannolikt enligt de som har denna övertro till AI är bättre att demokratier leder inom AI än att diktaturer gör det. Putin sa år 2017 att ledaren inom AI oundvikligen kommer att regera världen… Dessutom är förslaget om paus inte trovärdigt, det är kasst utformat och många personer vars namn finns på listan vet inte hur de har hamnat där (däribland Open AIs grundare). Även jag som inser att AI naturligtvis inte har ett medvetande eller ens är smart på något sätt (en HELT annan diskussion som kan tas i en annan tråd, föreslagsvis filosofiforumet, då det inte är relevant och knappast någonsin kommer att vara det) anser att en paus är en mycket jävla dålig ide (om det ens är praktiskt möjligt överhuvudtaget).
Citera
2023-04-13, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Har varit på väntelistan i en månad och inte fått något mail. Jag vill prova de där plug-insen. Funderar dock på att avbryta PLUS eftersom att jag har tröttnat en hel del. Chatgpt är inte så imponerande som man först tror den är.
Av det jag sett, och använt, så är det inget som är värt att betala för. Inte för mig i alla fall. Att betala skulle kännas lite som att betala för att vara alfatestare.
Citera
2023-04-13, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Av det jag sett, och använt, så är det inget som är värt att betala för. Inte för mig i alla fall. Att betala skulle kännas lite som att betala för att vara alfatestare.
Där är grejen. De rika kan köpa smarta svar när fattiga går under.
Det är en klasskamp. Baader: Meinhof kommer.
Citera
2023-04-13, 19:45
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84

Rika? Kostar typ 300kr i månaden.
Citera
2023-04-13, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Rika? Kostar typ 300kr i månaden.
Det här ska kosta dig. 😈
Citera
2023-04-13, 20:37
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Kostar 20 dollar i månaden. Det borde ju nästan varenda luffare ha råd med. Och om inte, klipp dig och skaffa ett jobb isåfall. Det är ett val att ha pengar eller ej. Det är t.o.m. ett val att vara rik eller ej.
Citera
2023-04-13, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Kostar 20 dollar i månaden. Det borde ju nästan varenda luffare ha råd med. Och om inte, klipp dig och skaffa ett jobb isåfall. Det är ett val att ha pengar eller ej. Det är t.o.m. ett val att vara rik eller ej.
Jag kan ge tjugo eller whatever. Men det viktiga här att alla ska ha rätt att ta del av det. Inte bara du bara för att du har råd, fin hitta. 🤣
Senast redigerad av Temporary84 2023-04-13 kl. 21:04.
Citera
2023-04-13, 21:06
Medlem
Hegamons avatar
Är tanken att ChatGPT ska stängas ner i sex månader?

Jag har en del jobb att göra i den funktionen så kan vara bra att veta om det är seriöst med eventuell nedstängning.
Citera
2023-04-13, 21:06
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Jag kan ge tjugo eller whatever. Men det viktiga här att alla ska ha rätt att ta del av det. Inte bara du bara för att du har råd, fin hitta. 🤣

Har man inte råd så får man vara utan, inte svårare än så, det gäller allt i livet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in