2023-04-13, 16:21
Medlem
hakro807s avatar
Hur gamla var barnen? Tänker om det var femtonåringar som han bjöd på skjuts och började tafsa på eller 5-åringar som han kidnappade.
Citera
2023-04-13, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Hur gamla var barnen? Tänker om det var femtonåringar som han bjöd på skjuts och började tafsa på eller 5-åringar som han kidnappade.

Du förstår inte hur svensk lag fungerar, antingen är du inte från Sverige eller så riskerar du också att bli åtalad
Citera
2023-04-13, 16:48
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Du förstår inte hur svensk lag fungerar, antingen är du inte från Sverige eller så riskerar du också att bli åtalad
Vad menar du? Oavsett vad lagen säger bör du väl hålla med om att de två scenarion som jag målade upp är väldigt olika?
Citera
2023-04-14, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickemongos
Jag undrar hur man hittar hur detta går

Framställan om förlängd åtalstid

Citat:
Förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid Förlängning begärs därför till den 27 april 2023. De restriktioner som tingsrätten beviljat sedan tidigare behövs alltjämt.
Sedan förra åtalsförlängningen har sedvanligt utredningsarbete bedrivits. Framför allt har arbetet med att
analysera innehållet i telefoner och datorer fortsatt. De sannolika skäl som tingsrätten tidigare funnit för den aktuella brottsligheten har på intet sätt försvagats.
Det som återstår nu är framför allt arbetet med att fortsätta tömma och analysera innehållet i alla mobiler och datorer, vari vi förväntar oss att finna bevis för de brott som Johansen är häktad för. Det återstående arbetet är omfattande. Den nu begärda tvåveckorsperioden kommer inte att räcka till. Ytterligare förlängning av åtalstiden kommer att behövas. Vidare skall flera ytterligare förhör hållas. Framför allt med målsägandena och den misstänkte.
Citat:
T*immy J*ohansen har gått med på detta.

https://gofile.io/d/BoF4qU

.
Senast redigerad av .kungen77 2023-04-14 kl. 10:35.
Citera
2023-04-14, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Framställan om förlängd åtalstid

.
Såg att det var andra datum på dessa brottsoffer
är det nya som tillkommit eller är det 5 st eller 11st
Citera
2023-04-30, 12:08
Medlem
Om personen på facebooklänken är samme person som den omhäktade, är det bekräftat, så har han jobbat på westernparken High Chaparral. Det greps 2015 en pedofil i Kristianstad som också jobbade på samma park. Finns det kanske en koppling?
Citera
2023-04-30, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Fence
Om personen på facebooklänken är samme person som den omhäktade, är det bekräftat, så har han jobbat på westernparken High Chaparral. Det greps 2015 en pedofil i Kristianstad som också jobbade på samma park. Finns det kanske en koppling?

Det är samma person som på facebook länken men om det finns kopplingar vet jag inte
Citera
2023-05-08, 14:13
Medlem
Ingen som vet när rättegången kommer igång
Eller om någon sitter med mera info
Citera
2023-05-08, 16:42
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickemongos
Ingen som vet när rättegången kommer igång
Eller om någon sitter med mera info
Inget åtal väckt ännu. I nuläget väntar vi på besked från åklagaren om detta senast den 11/5
Citera
2023-05-11, 14:38
Medlem
Citat:
Förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid. Förlängning begärs därför till den 25 maj 2023. De restriktioner som tingsrätten beviljat sedan tidigare behövs alltjämt.
Sedan förra åtalsförlängningen har sedvanligt utredningsarbete bedrivits. Bland annat har arbetet med att analysera innehållet i telefoner och datorer fortsatt. Ytterligare förhör har hållits. De sannolika skäl som tingsrätten tidigare funnit för den aktuella brottsligheten har på intet sätt försvagats.
Det som återstår nu är framför allt arbetet med att fortsätta tömma och analysera innehållet i alla mobiler och datorer (som är ett 20 tal till antalet) vari, vi har, och förväntar oss att finna bevis för de brott som J*ohansen är häktad för. Det återstående arbetet är omfattande. Den nu begärda tvåveckorsperioden kommer inte att räcka till. Ytterligare förlängning av åtalstiden kommer att behövas. Vidare ska fler förhör hållas med både målsägandena och andra. Utöver detta ska även andra utredningsåtgärder vidtas.
Med hänsyn till de allvarliga brott han är häktad för, med tillhörande höga straffvärde, samt med beaktande av att de återstående utredningsåtgärderna är nödvändiga för ett framtida åtal, är ett förlängningsbeslut proportionerligt. Av samma skäl torde tingsrätten kunna ta beslutet på handlingarna.

.
Citera
2023-05-21, 04:45
Medlem
hoppas han åker in långt det jävla svinet jag och hans knarkar kompis är med häktad har jag fått till mig porr stångs nissen hoppas dom brinner i helvetet dom jävla asen
Senast redigerad av herrlotus 2023-05-21 kl. 04:50.
Citera
2023-05-21, 05:52
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrlotus
hoppas han åker in långt det jävla svinet jag och hans knarkar kompis är med häktad har jag fått till mig porr stångs nissen hoppas dom brinner i helvetet dom jävla asen
Och på Svenska? Har svårt att få till ett vettigt budskap av ditt inlägg :/
Några punkter eller komman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in