2023-04-08, 21:40
Medlem
Jag kan absolut köpa att ett litet barn kan dö av att bli olyckligt tappad ner med huvudet före i ett hårt klinkersgolv tex.
Kanske hade hon precis badat och var hal och mamman tappade henne. Sånt kan hända tyvärr.
För ett tag sen var det en ettåring som slog ihjäl sig efter att ha fallit från skötbordet.
Men det jag inte får ihop är de skadorna som barnet beskrevs ha haft när hon kom in till sjukhuset: "Skadorna i ansiktet beskrevs som "kraftiga blånader" över kindben/kindbenen (minns inte om det var bara på ena sidan eller båda och en illa tilltygad näsa med sår och ett stort jack i. Mycket blod i ansiktet.
Mycket blod i bakhuvudet med och man kunde känna genom huden i bakhuvudet flertalet frakturer i skallbenet.
Barnet var mycket svårt skadat. De som tog emot henne och "arbetade" med henne var erfarna läkare och sjuksköterskor som sett en hel del men flera var märkbart tagna i dagar efter denna händelsen."

Alla dessa synliga skador efter att blivit tappad i golvet?
Citera
2023-04-09, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Jag kan absolut köpa att ett litet barn kan dö av att bli olyckligt tappad ner med huvudet före i ett hårt klinkersgolv tex.
Kanske hade hon precis badat och var hal och mamman tappade henne. Sånt kan hända tyvärr.
För ett tag sen var det en ettåring som slog ihjäl sig efter att ha fallit från skötbordet.
Men det jag inte får ihop är de skadorna som barnet beskrevs ha haft när hon kom in till sjukhuset: "Skadorna i ansiktet beskrevs som "kraftiga blånader" över kindben/kindbenen (minns inte om det var bara på ena sidan eller båda och en illa tilltygad näsa med sår och ett stort jack i. Mycket blod i ansiktet.
Mycket blod i bakhuvudet med och man kunde känna genom huden i bakhuvudet flertalet frakturer i skallbenet.
Barnet var mycket svårt skadat. De som tog emot henne och "arbetade" med henne var erfarna läkare och sjuksköterskor som sett en hel del men flera var märkbart tagna i dagar efter denna händelsen."

Alla dessa synliga skador efter att blivit tappad i golvet?

Finner det osannolikt att de avskrivit det som en olycka om de skadorna stämmer. De utreder alla andra märkliga skador på barn väldigt grundligt (efter att ha läst otaliga fupar) så frågan är vad sin stämmer här
Citera
2023-04-09, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koppen83
Pratade med en säker källa igår och hon sa att mamman hade tappat barnet på toalettgolvet… Det hade barnets mormor sagt i alla fall.

Skitsnack säger jag.

Men det står att en man är anhållen, eller stod!
Citera
2023-04-09, 12:30
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahajahaja
Men det står att en man är anhållen, eller stod!
Jag hittar bara att det stod ”vuxen person”.
Citera
2023-04-13, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jag hittar bara att det stod ”vuxen person”.

https://www.jp.se/2023-03-03/man-slappt-pa-fri-fot-efter-spadbarnets-dod-ar-fruktansvart-tragiskt
Citera
2023-04-13, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahajahaja
https://www.jp.se/2023-03-03/man-slappt-pa-fri-fot-efter-spadbarnets-dod-ar-fruktansvart-tragiskt
Hur kom de fram till att det var en olycka?
Citera
2023-04-14, 14:58
Medlem
Vad jag vet från säker källa så var mamman inte hemma.
Citera
2023-06-21, 20:31
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Kan barnet ha drunknat i badkaret utan uppsikt?

Det mest troliga.
Citera
2023-06-21, 21:31
Medlem
Hon hade ju allvarliga skador i huvudet och ansiktet, jag tror inte att hon drunknat.
Citera
2023-06-21, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koppen83
Pratade med en säker källa igår och hon sa att mamman hade tappat barnet på toalettgolvet… Det hade barnets mormor sagt i alla fall.

Skitsnack säger jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Sakoanro
Vad jag vet från säker källa så var mamman inte hemma.

Olika bud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in