2023-04-12, 23:41
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Varför pratar du om någon annan plats än Bachmut i tråden om Bachmut? Artemovsk(sic!) hittar jag inte på kartan. Jag hittar det inte ens med korrekt svensk stavning: Artiomovsk.
Samma stad, två olika namn.
2023-04-12, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Ukrainarna försöker hålla staden till ett väldigt högt pris, jag tror inte Zelensky bryr sig om hur många män han offrar där, ukrainarna har postat klagomål på nätet och undrat varför de ska försvara staden till varje pris. Och det är föga troligt att de kommer kunna återta hela Bakhmut. Det kommer även uppgifter på att motoffensiven är försenad.

Därför att de kan mala ner stora delar utav Rysslands styrkor till köttfärs med minimala egna förluster.
2023-04-13, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Därför att de kan mala ner stora delar utav Rysslands styrkor till köttfärs med minimala egna förluster.
Ja du, jag tror att det är tvärtom gällande förlusterna. Minimala förluster har ukrainarna definitivt inte haft, du hittar bara på.

Tror du att ukrainarna kommer att återta Bakhmut? Det är en genuin undran.
Senast redigerad av Liljor 2023-04-13 kl. 00:09.
2023-04-13, 00:09
Medlem
Citat:
Ja du, jag tror att det är tvärtom gällande förlusterna. Minimala förluster har ukrainarna definitivt inte haft, du hittar bara på.

Tror du att ukrainarna kommer att återta Bakhmut? Jag undrar genuint.

Så antingen har Ukraina halva sin arme i Bachmut eller så är Ryssen extremt inkompetent med andra ord?

Återta? De har inte förlorat den ännu.
2023-04-13, 00:18
Medlem
Citat:
Så antingen har Ukraina halva sin arme i Bachmut eller så är Ryssen extremt inkompetent med andra ord?

Att ukrainarna endast kontrollerar en mindre del kan man ju kalla för att de nästintill har förlorat Bakhmut. Den ukrainska sidan är alltid sen på bollen med att uppdatera sina kartor och erkänna sina förluster och ni copyar här så gott ni kan. Du förstod dessutom frågan, men vågar inte svara på om ukrainarna kommer pusha ut ryssarna.

Ukrainarna gör ett bra motstånd men de blir ändå utpushade bit för bit. Så har det åtminstone sett ut de senaste veckorna.
Senast redigerad av Liljor 2023-04-13 kl. 00:20.
2023-04-13, 00:23
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Att ukrainarna endast kontrollerar en mindre del kan man ju kalla för att de nästintill har förlorat Bakhmut. Den ukrainska sidan är alltid sen på bollen med att uppdatera sina kartor och erkänna sina förluster och ni copyar här så gott ni kan. Du förstod dessutom frågan, men vågar inte svara på om ukrainarna kommer pusha ut ryssarna.
Snart.. snart faller Bachmut.
Det har ni sagt i 6 månader.
Tror du Bachmut är slaget om Iwo Jima eller slaget om Stalingrad?
En skitstad utan strategisk betydelse som ryzzen inte klarat av att ta på 8 månader..
Bachmut är fönstret som visar ryzzens oduglighet.
2023-04-13, 00:34
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Varför pratar du om någon annan plats än Bachmut i tråden om Bachmut? Artemovsk(sic!) hittar jag inte på kartan. Jag hittar det inte ens med korrekt svensk stavning: Artiomovsk.

Kan du peka ut det på kartan?
Ja, de är märkliga dessa "svenska" rysspatrioter som kallar Bachmut för Artemovsk.
I sann traditionell sovjetisk anda är Artemovsk Sovjets namn på Bachmut för att hylla en trogen gammelkommunist och tydligen ligger det i svenska ryssvänners intressen att torgföra stalinistisk kommunistisk propaganda att stöpa om orter enligt kommunistisk modell.
2023-04-13, 02:03
Medlem
Citat:

Ukrainarna gör ett bra motstånd men de blir ändå utpushade bit för bit. Så har det åtminstone sett ut de senaste veckorna.

Om de förlorat Bachmut undrar man ju varför det dör så många när Ryssar de försöker ta en promenad i staden.

Om bit för bit är i hastigheten centimeter/dag så visst.
2023-04-13, 02:41
Medlem
Citat:

Tror du att ukrainarna kommer att återta Bakhmut? Det är en genuin undran.
Varför vill Ukraina så gärna återta Bakhmut. Det verkar strategiskt som en dålig idé.
2023-04-13, 06:45
Medlem
Superkufs avatar
Citat:

Naturligtvis. På samma sätt som att sovjeterna hösten 1942 blev utpushade från Stalingrad bit för bit.

Vad gäller den ukrainska våroffensiven har nog ingen förväntat sig att den skulle börja mitt i gyttje-perioden, utan vänta åtminstone till maj.
2023-04-13, 08:28
Bannlyst
Citat:
Det är nog bara du och några av dina gelikar som tror på det, sanningen är tvärtom
2023-04-13, 08:31
Bannlyst
Citat:

Du menar att alla Ukrainare inte är döda ännu, himla tråkig syn på liv en del har, måste alla dö.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in