Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Det här anser jag som ett mycket troligt händelseförlopp!
Jag har vacklat fram och tillbaks sedan dag ett om det var planerat av både J och M, alt bara J, eller om det skedde nån provokation i lägenheten som fick det att brinna till i J s skalle. För tillfället tror jag att J bestämde sig för att ha ihjäl henne när dom stod utanför Nöjet och berättade det för M.
Dom var säkert chockade som du skriver. Men även fysiskt trötta och behövde hämta andan och förståndet direkt efter mordet. Men oj vad snabba dom var med att undanröja spår och göra sig av med kropppen!
Tack!
Ja - har det gått till så här skulle det förklara i stort sett alla funna skador på Ts kropp, alla dunk- och sparkljud, MHs telefonrörelser, att ingen öppnade när det ringde på och med viss frisering även stämma med JJs vittnesmål.
Dessutom förklara varför JJ inte hade några motvärnsskador - i mitt tycke ett väldigt viktigt observandum.
Det är bara MHs berättelse om sin icke-närvaro och sovstund som sticker ut och skiljer sig.
En berättelse vars sanningshalt nog måste övervägas ordentligt och ifrågasättas.