2023-04-12, 21:56
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Fast om strypgreppet på J är en lögn, då behövs ju heller inte M:s händer?

Jodå, för att hålla ner T mot badrumsgolvet och hålla bort Ts händer från att slå vilt omkring sig och skada JJ och MH.
Citera
2023-04-12, 21:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Vad är ”efter en stund”?
Det beror nog på hur illa man gör sig. Jag slant med yxa en gång och fick den i foten. Då kom smärtan efter ca 20 min.
Citera
2023-04-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Om T hade haft armarna fria innan hon tog strypgrepp på J hade J garanterat haft motvärnsskador.

Js lögner är väl inbäddade. Den borne manipulatören. Oavsett om Ts stryptag kom före eller efter Js, går det inte ihop sig i slutändan. Att T tog stryptag är en väl anpassad lögn, men utan den blir det svårt att få in Ms medverkan.

Jag vet inte, MH kan väl ändå hålla tillbaka händerna på en TT som kämpar för sitt liv.

Jag menar att det i sig inte utesluter MHs medverkan. TT kanske fäktade med armarna för att skada JJ och JJ omvandlar hennes fäktande till ett stryptag för att förmildra hennes egna stryptag.
Citera
2023-04-12, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Fast om strypgreppet på J är en lögn, då behövs ju heller inte M:s händer?
Jag tror att det var ett tumult i badrummet och att M hjälpte till att brotta ner/hålla ner T. Jag tror att hon höll i Ts händer för att T annars kunde ta sig ur Js grepp, eller riva J eller dyl.

Motfråga: är det endast om T tagit ett strypgrepp på J som du kan se någon anledning för M att ta tag i Ts händer?
Senast redigerad av Zurfarn08 2023-04-12 kl. 22:04.
Citera
2023-04-12, 22:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det kan det vara. Varken J eller M är ju sanningsenliga.
Precis!
Skillnade är att J väver ihop sina lögner till ett svårgenomskådat nät, medan Ms är klumpigt taffliga.
Citera
2023-04-12, 22:05
Medlem
TheTerminators avatar
[quote=LeeVan|84131239]Håller inte helt med om det. Obestridligt är att J avsåg att konfrontera T när hon kom ut från nöjet. Mest troligt en utskällning och en begäran om ursäkt. J har ingen tidigare historia av att slåss och bli fysisk i konfrontationer.

Ang. det fetade: Förvisso, men eftersom JJ har en historik av att misstänkas ha försökt bränna inne både TT, MT och deras pappa, samt sitt (JJs) ex HK enl. FUP, kvarstår ändå en rimlighet i att JJ "varit öppen" för mord denna kväll 🤔
Citera
2023-04-12, 22:05
Avslutad
Citat:
Precis!
Skillnade är att J väver ihop sina lögner till ett svårgenomskådat nät, medan Ms är klumpigt taffliga.
Haha, det motbevisas ju av att alla bedömer att J ligger mycket sämre till i rättegången. Jag tycker tvärtom att M är den mest slipade lögnaren.
Citera
2023-04-12, 22:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Jag vet inte, MH kan väl ändå hålla tillbaka händerna på en TT som kämpar för sitt liv.

Jag menar att det i sig inte utesluter MHs medverkan. TT kanske fäktade med armarna för att skada JJ och JJ omvandlar hennes fäktande till ett stryptag för att förmildra hennes egna stryptag.
Att T skulle fäktat med armarna i luften utan att röra J tycker inte jag låter så troligt.
Citera
2023-04-12, 22:09
Medlem
Citat:
Om T hade haft armarna fria innan hon tog strypgrepp på J hade J garanterat haft motvärnsskador.

Js lögner är väl inbäddade. Den borne manipulatören. Oavsett om Ts stryptag kom före eller efter Js, går det inte ihop sig i slutändan. Att T tog stryptag är en väl anpassad lögn, men utan den blir det svårt att få in Ms medverkan.
Ja att T tog strypgrepp kan troligtvis vara lögn
Men det betyder inte att T armar viftar och far och att M hjälper till att hålla fast armar /händer

T försvarar sig så gott hon kan och det vore mer konstigt att hon ligger helt stilla
Citera
2023-04-12, 22:09
Avslutad
Citat:
Att T skulle fäktat med armarna i luften utan att röra J tycker inte jag låter så troligt.
För att? Jämför med Js redogörelse för bråket på Nöjet där hon säger att T slog henne i ansiktet (inte hårt) och rev henne. Det fick Maja att ingripa. Det kanske var i badrummet det där hände egentligen?
Citera
2023-04-12, 22:12
Medlem
Citat:

Ursäkta att jag använder fel ordval. Menar självklart att hon gör försök till försvar som jag klumpigt skrev som fäktande.
Citera
2023-04-12, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
När beräknas domarna falla? Hittar inget datum på förstasidan.

19 april

Men den är ju inte super intressant då den garanterat kommer överklagas och utfallet i hovrätten kan bli ett helt annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in