2023-04-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Var det någon hemma i bostaden? Med tanke på att uppgifterna inte kom till polisen förrän på morgonen. Eller är det som du skriver. Är man inblandad i något är polisen inte det första man tänker på.

Vet du vilken tid det skedde?

Jag har inte de uppgifterna men om jag ska spekulera utifrån vad mina erfarenheter av såväl henne som gärningsmännen säger mig så var hon absolut hemma. Satt säkert och småpundade där hemma. Gm kör förbi och skjuter rakt in genom ett fönster vid cirka 02-03 (enligt snacket i byn, jag har ännu inte hört från GM exakt vad som hände eller vilken tid). *m*li* ville nog inte ringa snuten eftersom hon var hög som ett jävla hus och troligen satt på lite tjack och piller som hon inte vill bli av med om snuten kommer dit. Paranoid och psyksjuk också.

På morgonen ringde hon säkert snuten, eller kanske någon granne.
Citera
2023-04-12, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpngx
Vanliga Vadstenafolket klarar sig från den smutsiga delen av Vadstena men om man har insyn inser man att Vadstena inte är så fint som alla försöker få det att framstå som. Här finns hemlösa, sprutnarkomaner, vapen och droger i mängder. Precis som överallt annars. Det är dock bara när sånt här händer som det kommer upp till ytan liksom.

Hemlösa har jag inte sett men hört om. Pundare finns ju överallt typ och tyvärr sjukt mycket droger
Citera
2023-04-12, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggers
Hemlösa har jag inte sett men hört om. Pundare finns ju överallt typ och tyvärr sjukt mycket droger
Jag känner 2 personer som har varit hemlösa i Vadstena senaste tiden. Det finns ju möjlighet till hjälp från soc men då måste man sluta knarka eller åtminstone dyka upp på avtalade möten och troligen gå till öppenvård med mera. Vill man fortsätta knarka får man klara sig utan soc hjälp helt enkelt.
Citera
2023-04-12, 20:00
Medlem
Citat:
Jag känner 2 personer som har varit hemlösa i Vadstena senaste tiden. Det finns ju möjlighet till hjälp från soc men då måste man sluta knarka eller åtminstone dyka upp på avtalade möten och troligen gå till öppenvård med mera. Vill man fortsätta knarka får man klara sig utan soc hjälp helt enkelt.

Exakt så.
Är tälten nere vid reningsverket kvar?
Citera
2023-04-12, 20:02
Medlem
Citat:
Exakt så.
Är tälten nere vid reningsverket kvar?
Nja han har flyttat till Mjölby för tre veckor sedan men mig veterligen har han svårt att släppa campet😅
Citera
2023-04-12, 20:10
Medlem
Citat:
Nja han har flyttat till Mjölby för tre veckor sedan men mig veterligen har han svårt att släppa campet😅

Det bodde väl ett antal personer där 😅
Citera
2023-04-12, 20:12
Medlem
Citat:
Det bodde väl ett antal personer där 😅
Egentligen bara en, han som byggde det. Men han har fått egen lägenhet. *m*lie bodde också där under en period. Sen hade de ofta fester med mera där nere, slog i sig tjack och knallade varandra in till sent på småtimmarna. Fan att jag missade de festerna 🤣🤣🤣
Citera
2023-04-12, 20:13
Medlem
Blev så ivrig så jag stavade fel. Knallade, inte knallade 🤣
Citera
2023-04-12, 20:15
Medlem
Citat:
Egentligen bara en, han som byggde det. Men han har fått egen lägenhet. *m*lie bodde också där under en period. Sen hade de ofta fester med mera där nere, slog i sig tjack och knallade varandra in till sent på småtimmarna. Fan att jag missade de festerna 🤣🤣🤣

Jo jag hörde det. Att hon bodde där i vintras typ ☺️
Ja där njöt hon nog 😂
Citera
2023-04-12, 20:19
Medlem
Citat:
Jo jag hörde det. Att hon bodde där i vintras typ ☺️
Ja där njöt hon nog 😂

Fy faaan sån trasig brud. Jag tyckte såå synd om henne, tills jag lärde känna henne och insåg att det är snarare de avdankade halvkriminella tjackisarna som hon manipulerar, misshandlar och bedrar som de är synd om.
Citera
2023-04-12, 20:23
Medlem
Citat:
Fy faaan sån trasig brud. Jag tyckte såå synd om henne, tills jag lärde känna henne och insåg att det är snarare de avdankade halvkriminella tjackisarna som hon manipulerar, misshandlar och bedrar som de är synd om.

Sant. Hon manipulerar alla hon kan. Hon är ju sjukt snuskig också o stora pattar så säkert många som blir sugna 😅
Citera
2023-04-12, 20:28
Medlem
Citat:
Sant. Hon manipulerar alla hon kan. Hon är ju sjukt snuskig också o stora pattar så säkert många som blir sugna 😅
Jo men efter 10 min med henne vågar man knappt vända ryggen till eftersom hon lätt skulle kunna sätta en yxa i ryggen på en. Och det är sånt beteende hon nu straffas för. Det enda jag ibte vet är hur faan hon hamnade här? Första gången jag träffade henne bodde hon hos en snubbe men blev typ utslängd därifrån och hamnade hos Vadstenas största mytoman som sedermera misshandlade henne och slängde ut henne. Då hamnade hon nere i campet vid reningsverket..sen fick hon egen lägenhet men kan nog räkna med att bli vräkt ganska snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in