2023-04-12, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Patetiskt att inte erkänna att man är inblandad i kriget fullt ut. Du kan kalla det för icke-stridande eller rådgivande eller tränare eller vad f*n som helst, det är vad det är.

Om Ryssland skulle kriga mot Sverige och Kina tränar och spanar åt Ryssland så är väl Kina lika inblandade som Ryssland?

Ditt användarnamn är väl den där gamla nazisten från Värmland eller har jag fel? Är det en förebild eller ett skämt?

Mvh

USA har ju soldater i både Ryssland och i Ukraina, betyder det alltså att USA har stridande förband på båda sidor i konflikten? Låter inte det väldigt schizofrent?

USA har även soldater i Sverige (marinkårsförband), betyder det att USA har stridande förband i Sverige och att USA därmed har anfallit Sverige?
Citera
2023-04-12, 13:21
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Givetvis har NATO specialtrupper och rådgivare på plats i Ukraina. Att tro något annat är lite väl naivt. Inte bra att det blir offentligt dock. Nu kommer ryssarna sluta sig sig ännu tightare runt Putin och säga - Vad var det vi sa?

Är det inte jobbigt att skriva som du gör? Vad skulle hända om du råkar glömma bort det en gång? Kraftig ångest? Snabbt klicka på redigeringsknappen och rätta till misstaget och hoppas att ingen hann se?

Haha, jag var tvungen att redigera för jag missade fetstila en. Förlåt, men de är så många...

Hahaha exakt min tanke. Orkade inte ens läsa inlägget.

Men till ämnet så tror jag att det finns folk på marken där. Främst rådgivare men även en hel del frivilliga soldater.

Jag menar, bara för att Klaus från Tyskland eller Maciek från Polen är där så innebär ju inte det automatiskt att NATO är där och härjar.
Det kanske de redan gör, jag vet inte.

Hoppas bara det slutar snart i vilket fall. Krig är fan rätt pissigt.
Citera
2023-04-12, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Enligt de läckta dokumenten framgår det också att flera natoländer inklusive USA har specialförband som strider i Ukraina.
Bifogar länk till BBC om detta.
https://www.bbc.com/news/world-europe-65245065

The US government says it is investigating the source of the leak.
According to the document, dated 23 March, the UK has the largest contingent of special forces in Ukraine (50), followed by fellow Nato states Latvia (17), France (15), the US (14) and the Netherlands (1).

Känner en kosovoalban som slogs mot serbierna då USA hjälpte till med bombning från luften, den gången var det inte känt USA hade trupper på marken, men det kunde min bekant bekräfta för han stred med dem. Jag lämnar han anonym. Nu tycks USA och vissa andra NATO länder ge sig in i krig i smyg.
Jag stöder Ukraina som drabbats av Rysslands stormaktsambitioner, men tycker det är en tokig politisk risk NATO länder tar för mycket begränsad effekt i Ukraina ! Kriga utan krigsförklaring. Eskalationsrisken ! Vad tycker ni ? Eller är rapporten felskriven, rör det sig om frivilliga som gör detta utan order från hemlandet? Antalet kan tyda på detta.

Finns väl inte en konflikt på denna jord där USA och andra Nato medlemmar är inblandade på ett ellrg annat sätt?
Citera
2023-04-12, 14:12
Medlem
HRTs avatar
Utbildning, planering, beslut, liason officer mellan annat land o Ukraina i ex. information, underrättelse där finns dessa. Det är standard.
Stridande, knappast
Citera
2023-04-12, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det spelar ingen roll om EU och USA hjälper eller inte hjälper Ukraina. Går RyZZland segrande ur detta så ligger vi rejält pyrt till ändå eftersom ett av de stora målen med RyZZens krig mot den fria världen är att ta bort EU och USA's status som herrar i den ekonomiska världen. De vill sänka oss i generationer av fattigdom. Så att hjälpa Ukraina är att hjälpa oss själva i det avseendet.

Jo RyZZen har massmördat i Ukraina. Har du helt missat allt bild och videomaterial som strömmat ut från Ukraina under senaste året?
Inte massmördat kvinnor och barn.
Citera
2023-04-12, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
1. Det är inte sanktionerade natotrupper i Ukraina utan soldater från nato-länder, detta är en stor skillnad.

2. Det rör sig till 99% om utbildare, inte stridande.
Det är elitsoldater från 5 Natoländer.
Tror inte att Ryssland tolkar det lika snällt som du gör, det vi ser nu är början på ett storkrig mellan Nato och Ryssland.
Roligt blir det inte och vi kommer alla att bli drabbade av detta.
Citera
2023-04-12, 14:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av accelerate
Jag tycker att det är helt ok för ryZZen att avrätta dessa illegala u卐卐卐raina-kombatanter eftersom genevekonventionen inte gäller för dem.
Har de uniform och strider under klar befälsordning gäller genevekonventionen. Krigsförklaringar är rätt omoderna, USA har inte ägnat sig åt någon sådan sedan WW II.
Citera
2023-04-12, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Tror inte att Ryssland tolkar det lika snällt som du gör, det vi ser nu är början på ett storkrig mellan Nato och Ryssland.

Kanske har du rätt men med den tolkningen har även vi haft "elit"soldater i Ukraina.
Citera
2023-04-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Att England har haft har väl krupit fram tidigare.

Ja då inga nyheter där. Det där handlar om folk med speciell träning som är där som frivillig och krigar loss. Handlar garanterat om fler men de flesta länder vill ju knappast skylta med vem dom räknar som specialtrupp och inte. Ser väl snarare att det är där nyheten skulle kunna ligga, hur vet man vilka 50 uk har på marken och vilket register framkommer det.
Citera
2023-04-12, 15:28
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800

Oroa dig inte, Ryssland har ingen chans mot Polen, allra minst NATO. Det blir inget krig mellan Ryssland och något västland då Ryssland helt enkelt inte mäktar med ens Ukraina.
Citera
2023-04-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Att England har haft har väl krupit fram tidigare.

SAS!

Ingen, speciellt inte ryssland skulle upotäcka att dom är i Ukraina.

Tror Frankrike och Usa också har några specialförband inne i Ukraina.

Som sagt en död ryss är en bra ryss! Hoppas dessa Nato förband dödar många ryssar.
Citera
2023-04-12, 15:39
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
För det första så verkar det som att många dokument är förfalskade av RyZZen. Så man ska nog inte dra för stora växlar på sanningen i det.
Däremot så är vi vana vid att en vålds-diktator som Putin kan nöja sig med att prångla ut den informationen till sina medborgare och efter det motivera användningen av kärnvapen. Så det spelar nog egentligen ingen roll om Nato-länder har eller inte har styrkor inblandade i Ukraina.

För det andra så har inte RyZZen med saken att göra hur Ukraina planerar sitt försvar eller med vem. RyZZen är fri att vända hem vilken dag som helst. RyZZen gör varje dag ett aktivt val att fortsätta attackera en fri och fredlig nation.

Länder som stödjer RyZZen ska dock klämmas hårt, för de stödjer ett lands rätt att valfritt åka in i ett land och massmörda kvinnor och barn, helt utan konsekvens. Om FN hade fungerat så skulle FN-styrkor styrt både RyZZland, Kina, Nord Korea, Turkiet och övriga såna hemska länder som nu styrs av en diktator med våld.

Men jag tror att innan året är slut så har NATO öppet förklarat att de har gått in i kriget. Vi kommer bli tvungna ändå eftersom RyZZen inte har för avsikt att "nöja" sig med några delar av Ukraina. Deras plan är att ta hela Ukraina och sen ge sig på ytterligare några länder. Det har varit öppet från RyZZk sida i över tio år.

NATO har såklart inga trupper i Ukraina. Först får de lämna sina positioner de redan har, sen dyker de upp som frivilliga i Ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in