Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Det där är inget svar på min fråga varför LR och ett litet fåtal andra kvinnor finner kåkfarare och missbrukare intressanta? De flesta kvinnor vill inte ha män som suttit i fängelse i 12 år för våldsbrott. Varför accepterade LR en nymuckad missbrukare till pojkvän? Hade inte hon något eget ansvar för vilka män hon släppte in i sitt liv?
Det är ett mycket vägledande svar jag gav:
"De som begriper sig på psykopati kommer göra ett igenkännande."
Jag skrev också att du högst troligt inte kunde begripa innebörden och hade rätt.
Problemet med ditt resonemang är följande:
1. För det första försöker du framhäva att Lotta är nåt hon inte är.
Du försöker klassificera henne som groupie, nån som ränner efter kriminella och kör hybristophilikortet i tråden.
SG gör samma sak med sitt "kåkfarargroupie".
I brist på underlag så ljuger du om muckarfester.
Sen följer en hel radda med nedlåtande epitet och raljerande samt försök att likställa Lotta och MJ.
Vilket är dömt att misslyckas.
2. Det du fokuserar på är att kvinnor söker sig till farliga män. Kvinnor gör fel val och så ägnar du ditt heltid på offret snarare än förövaren.
I det här fallet psykopat och manipulativ.
Det hoppar du över helt. Likt övriga drevet du allierat dig med.
Försöker trivialisera, minimera och lägga fokus bortom MJ och tjatar om yttre attribut.
Ni är som två tummar i samma röv.
Citat:
MJ har inte lyckats trolla bort att han satt 12 år i fängelse eller att han var missbrukare. Det är nog snarare du som försöker manipulera tråden.
Ja du påstår det.
Jag påstår med vind i seglen (alla beskrivningar om MJ) att han lyckats manipulera alla i sin omkrets. Vidare är han psykopat och kvalar in via vissa väldigt avgränsade störda karaktärsdrag.
Det är inte ett dugg märkligt att han är öppen med sin bakgrund och absolut inte ett tecken på nån ärlighet.
Han vet att hans bakgrund är uppenbar och behöver modifiera bilden till helylle-Martin.
Ljuger vid behov om sin skam och ånger. Påstår att han vill ta tag i tillvaron. Uppenbart inte, hans manliga vän MB beskriver hur de försökt hjälpa honom men han vill inte.
Finns ingen psykopat som vill ändra sig med tanke på deras karaktärsdrag grandiositet.
Han ser sig som förmer och att det snarare är omgivningen som är löss.
Han förmedlar dock bilden av att vara schysst mot polarna.
Mot sina partners är det växelverkan.
Slår, ber om förlåt. Köper utemöbler, fjäskar med blommor och ljuger om både psykopati och tonar ner bilden av våld.
Beskyller offret, beskyller droger, beskyller barndom.
A beskrev att han satt och bölade VARJE GÅNG de festade.
Citat:
Vem som helst accepterar dessutom inte heller kåkfarare som suttit hela12 år i fängelse för våldsbrott. I själva verket ignorerar de flesta kvinnor denna typ av män. Frågan är dock varför LR inte gjorde det. Kanske hade hon en fetisch för tatuerade fängelsekunder?
Ja, där kom det som ett brev på posten.
Fokus på offret, börjar dravla om hybristofili.
Citat:
Order? Om vi tittar lite närmare på sms-konversationerna så framträder ingen bild av en kvinna som tog order.
H fick order att filma lägenheten för att MJ krävde detta.
Svartsjuk, makt och kontroll.
Citat:
Din uttjatade teori om att han är kvinnohatare känns osannolik med tanke på att han slagit på ännu fler män genom årens lopp. Eller hatar han män också?
Det där var väl ändå bottennapp med tanke på vittnen och historik.
Han beskriver dels själv att han slår kvinnor för att han hatar sin mor.
Framställer sig som kvinnornas riddare, påstår han hatar kvinnomisshandel.
Kvinnlig vän:
"– Offentligt och utåt sett är kvinnor gudinnor. Han sa att han hatade kvinnomisshandel, att han aldrig skulle göra något."
" mån om att visa världen att han var en kvinnobeskyddare. Han brukade säga att han skulle “passa upp” på kvinnor, berättar hon."
A*ngelica:
"När han blev sur så kunde det komma på tal att mina kompisar är äckliga. Det verkade vara nåt kvinnohat i botten. Han sa att mina kompisar är slampor. Han sa att han alltid blivit nedtryckt av sina flickvänner att de klankade på hans utseende. "
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04
Citat:
Då valde hon fel strategi. Läs sms-konversationerna. De talar ett annat språk. Hon ville ha kvar MJ i sitt liv.
Jag läser inte din, SG eller forna sno's vinklade och lösryckta propaganda.
Ja, hon valde fel. Vilket jag skrivit till dig tidigare - och det är inte annat än tragiskt.
Mot slutet trodde hon att det lugnat ner sig.
Det var snarare lugnet före stormen.
MJ är nämligen driven av makt och kontroll. Ville bestämma när eller om det tog slut.
Hon hade gjort slut och det tålde inte den lättkränkta jäveln.
Vanligt mönster vid våld i relationer och ett farligt skede speciellt när en person som är så störd som MJ och har psykopati.
Citat:
Deras relation pågick för fullt i slutet av maj och i början av juni.
Nej. Det var slut.
Lotta hade gjort slut.
Syns mycket väl hur han växlar mellan fjäsk och hot sista tiden.
Syns likaväl att Lotta försöker spela med.
Han tar genomgående kontakt och de träffas i begränsad form.
Vilket är i paritet med det hon beskriver till mängder av vittnen; att hon försöker hitta en strategi att ta sig ur.
Dagen innan mord vill hon inte ens träffa honom.
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04
Det är ju något märkligt att rättsväsendet och RPU begriper vad som försiggår men du är helt wacko.
Ses via brottsrubriceringar om olaga hot och grov kvinnofridskränkning likaväl som kommentaren i RPU.
Att han tar till våld för att det är slut.