2023-04-11, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Och att priset i USA samt övriga NATO-länder rusat i samma veva som Sverige, förklara vänligen.

Jag tror du mässar för redan frälsta, om du försökte rätta mig på någon punkt.
Priset gick ner men nu upp för OPEC länderna valt att minska oljeproduktionen.
De styr priset främst inte Ryssland.
Citera
2023-04-11, 22:03
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Priset gick ner men nu upp för OPEC länderna valt att minska oljeproduktionen.
De styr priset främst inte Ryssland.
Blir lite mörkrädd att tänka hur du fungerar till vardagen, då du verkar helt sakna syntax i diskussioner.
Citera
2023-04-11, 23:00
Medlem
Citat:
Blir lite mörkrädd att tänka hur du fungerar till vardagen, då du verkar helt sakna syntax i diskussioner.
Du fattar ju inte själv hur marknaden fungerar.
Opec länderna väljer att gemensamt dra ner på produktionen för att minska tillgången och därför höja priset.
Citera
2023-04-12, 00:08
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Du fattar ju inte själv hur marknaden fungerar.
Opec länderna väljer att gemensamt dra ner på produktionen för att minska tillgången och därför höja priset.
Jo det förstår jag och antytt redan från start och sagt tre gånger nu, det är vad jag menar med att du verkar efterbliven.
Citera
2023-04-12, 00:11
Medlem
Citat:
Jo det förstår jag och antytt redan från start och sagt tre gånger nu, det är vad jag menar med att du verkar efterbliven.
Så hur påverkar sanktionerna oljepriset om det är OPEC länderna främst som sätter priset?
Citera
2023-04-12, 00:14
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Så hur påverkar sanktionerna oljepriset om det är OPEC länderna främst som sätter priset?
12 inlägg upp har jag svarat på det, mongo.
(FB) Stödjer du sanktioner? Grattis din nyttiga idiot. Här kommer lite färska siffror.

Edit: okej jag läste inte ens vad du skrev, då du redan framstått som en idiot. Men varför derailar du en grundfråga och dessutom går OT?
Senast redigerad av psykoshippien 2023-04-12 kl. 00:18.
Citera
2023-04-12, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
https://twitter.com/RobinBrooksIIF/s...189121/photo/1

Börjar bli pinsamt nu. Hur lång tid ska det ta innan folk inser att detta var HELT förväntat? Är det vi eller Putin som är fienden?
Var gömmer sig ts nu? Verkar gått bra för pissrysslans som nu tvingat alliera sig med Nordkorea, Eritrea och Kongo blandannat😂
Citera
2023-04-12, 00:45
Medlem
Citat:
12 inlägg upp har jag svarat på det, mongo.
(FB) Stödjer du sanktioner? Grattis din nyttiga idiot. Här kommer lite färska siffror.

Edit: okej jag läste inte ens vad du skrev, då du redan framstått som en idiot. Men varför derailar du en grundfråga och dessutom går OT?
Men är du efterbliven? Tror du inflationen i Sverige beror på kriget i första hand?
Citera
2023-04-12, 00:47
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Men är du efterbliven? Tror du inflationen i Sverige beror på kriget i första hand?
Har aldrig påstått det, varför jag repetitivt uppmärksammar att du är efter i pallet.
NATO-länderna har gjort affär av kriget i Ukraina. Vårt försvar är förvisso försvagat men SAAB och Bolund har att göra, pengar in ... detsamma gäller övriga "allierade".
Citera
2023-04-12, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Var gömmer sig ts nu? Verkar gått bra för pissrysslans som nu tvingat alliera sig med Nordkorea, Eritrea och Kongo blandannat😂

Sorry att jag inte svarade inom 2 minuter. Den här tråden har aldrig handlat om "pissrysslan" Men du glömde nämna Kina, Iran, Saudi, och fortsatt vänskap med Indien. Men ok.

I övrigt ser vi redan konsekvenserna i de siffror som kommer in nu. Pandemi+Inflation+energibrist borde göra att vi ser höga siffror istället för att de ligger och pendlar runt 0% (+1 eller -1%) Man har lånat cash och ändå är det 10-15% i inflation.

Det var dock glädjande att Tyskarna drog igång massor av kolkraft, väntade med att stänga sina kärnkraftverk helt och fick en varm vinter. Tyvärr står vi inför samma situation, fast värre efter att denna sommar är över. Som tur är levererar Ryssland både olja och gas i mängder trots kriget.

Det spelar alltså ingen roll varifrån energin kommer, den är livsavgörande i de fattigare delarna av Europa och väldigt väldigt viktig för oss. Men men, folk får gärna fortsätta med denna hysteri och skrika rysstroll åt alla 24/7.

Nu ska jag sova och jag kommer inte svara på inlägg från vissa användare, särskilt inte de som citerar sönder ett inlägg med 30000000000000 citat.
Citera
2023-04-12, 02:06
Medlem
Såklart vi stödjer sanktionerna. Dessa är ju inte ens egentligen sanktioner utan helt naturliga effekter utav ett österländskt parasiterande. De borde införts redan år 2, men tyvärr var vi alldeles för vänliga i vårat sätt att inkludera alla. Låt oss hoppas att sanktionerna varar så länge att även den krigiska idioten i öst fattar var skåpet står denna gången. Det bästa är att det har prövats förr....med bra resultat dessutom. Finns en anledning till vi håller Japan och Korea som broderfolk. Svaret på frågan finns där .

Låt Ryssland eller Kina börja bräka ja. För all del, men hoppas de är redo på att möta sin verklighet. Man kan inte komma 80 år senare och säga - nu har vi kopierat och utnyttjat er tillräckligt för att börja skrika. Det är inte så det fungerar och självklart heller inte kommer fungera oavsett kostnad
Citera
2023-04-12, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Sorry att jag inte svarade inom 2 minuter. Den här tråden har aldrig handlat om "pissrysslan" Men du glömde nämna Kina, Iran, Saudi, och fortsatt vänskap med Indien. Men ok.

I övrigt ser vi redan konsekvenserna i de siffror som kommer in nu. Pandemi+Inflation+energibrist borde göra att vi ser höga siffror istället för att de ligger och pendlar runt 0% (+1 eller -1%) Man har lånat cash och ändå är det 10-15% i inflation.

Det var dock glädjande att Tyskarna drog igång massor av kolkraft, väntade med att stänga sina kärnkraftverk helt och fick en varm vinter. Tyvärr står vi inför samma situation, fast värre efter att denna sommar är över. Som tur är levererar Ryssland både olja och gas i mängder trots kriget.

Det spelar alltså ingen roll varifrån energin kommer, den är livsavgörande i de fattigare delarna av Europa och väldigt väldigt viktig för oss. Men men, folk får gärna fortsätta med denna hysteri och skrika rysstroll åt alla 24/7.

Nu ska jag sova och jag kommer inte svara på inlägg från vissa användare, särskilt inte de som citerar sönder ett inlägg med 30000000000000 citat.

Snacka om sorti ja! Är du säker på att du inte missade en nolla eller två i ditt usla försk att komma undan din egen frågeställning här? Med andra ord var du egentligen inte särskillt intresserad utav lösningarna som "väst" redan anammat och ordnat, utan det handlade om hur ledsen i ögat du blev över att de inte valde den degenererade ryssens väg. Trodde du verkligen att utvecklade människor skulle vara så jävla korkade att de skulle välja rysslands väg? Vi har ju till och med varnat och förklarat för dem att det inte fungerar på det viset och ändå fattade de inte. Ta du dina 3+nollor i ofantlighet och sov gott med dem som att de är beviset på hur tokigt det kan gå när man inte lyssnar på verkligheten. Självvalt och mer än väl förtjänat för den stackars ryssen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in