Citat:
Ursprungligen postat av
offlife
Var gömmer sig ts nu? Verkar gått bra för pissrysslans som nu tvingat alliera sig med Nordkorea, Eritrea och Kongo blandannat😂
Sorry att jag inte svarade inom 2 minuter. Den här tråden har aldrig handlat om "pissrysslan" Men du glömde nämna Kina, Iran, Saudi, och fortsatt vänskap med Indien. Men ok.
I övrigt ser vi redan konsekvenserna i de siffror som kommer in nu. Pandemi+Inflation+energibrist borde göra att vi ser höga siffror istället för att de ligger och pendlar runt 0% (+1 eller -1%) Man har lånat cash och ändå är det 10-15% i inflation.
Det var dock glädjande att Tyskarna drog igång massor av kolkraft, väntade med att stänga sina kärnkraftverk helt och fick en varm vinter. Tyvärr står vi inför samma situation, fast värre efter att denna sommar är över. Som tur är levererar Ryssland både olja och gas i mängder trots kriget.
Det spelar alltså ingen roll varifrån energin kommer, den är livsavgörande i de fattigare delarna av Europa och väldigt väldigt viktig för oss. Men men, folk får gärna fortsätta med denna hysteri och skrika rysstroll åt alla 24/7.
Nu ska jag sova och jag kommer inte svara på inlägg från vissa användare, särskilt inte de som citerar sönder ett inlägg med 30000000000000 citat.