2023-04-09, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
För kanske 20 år sen var jag på en dejt i en park i Stockholm och bevittnade inledningen på ett enormt slagsmål. Ena gänget hade blåa munskydd och en var beväpnad med krycka.

Vad kan det ha vart?

Det slagsmålet pratas det om i DIFpoddens senaste avsnitt, en av de intervjuade är han med kryckor
Citera
2023-04-09, 16:46
Medlem
donenzo123s avatar
Vet nån om Norrköping har någon firma? Har aldrig hört om dem har en och det måste dem väl ändå ha för deras fanbase och historia
Citera
2023-04-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donenzo123
Vet nån om Norrköping har någon firma? Har aldrig hört om dem har en och det måste dem väl ändå ha för deras fanbase och historia

De hade för drygt 10 år sedan en tafatt fraktion som kallade sig för ” Norrköpings grabbar”. Efter en incident 2011 som resulterade i att en FB nästan förlorade livet så la Norrköpings grabbar ner verksamheten.
Senast redigerad av Matadorerna 2023-04-09 kl. 20:54.
Citera
2023-04-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadorerna
De hade för drygt 10 år sedan en tafatt fraktion som kallade sig för ” Norrköpings grabbar”. Efter en incident 2011 som resulterade i att en FB nästan förlorade livet så la Norrköpings grabbar ner verksamheten.

Det var ingen fb grabb utan yyy. Dom verkar ju ha något gäng då dom fick däng av dif.
Citera
2023-04-09, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Det var ingen fb grabb utan yyy. Dom verkar ju ha något gäng då dom fick däng av dif.

Så kanske det var, minnet sviker lite.
Det är möjligt att en ny fraktion startats där som fått pisk, annars har ju Peking Ultras och deras youngsters i puppies hållt scenen vid liv i Peking de senaste åren, iaf fram till internboxet förra året.
Citera
2023-04-10, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Det är gruppen “Divisionen” som körde.
Citera
2023-04-10, 18:39
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Vilken firma har bäst kärna i Stockholm? Jag har hört på gatan att de äldre i dfgs kärna är riktigt stabila. De höll flanken mot Gnaget i det där industriområdet för ett gäng år sen när Djurgårn hade röda tröjor och gnaget svart klädsel. Syns tydligt på videon vart de fina grabbarna viker först.

Dfg var nog riktigt fina för 10- 20 år sen, sen började det gå utför. Gullö och kompani kan ju inte dra hela lasset.

Vilka är värst idag? Är det smutsiga Bajen?
Citera
2023-04-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Vilken firma har bäst kärna i Stockholm? Jag har hört på gatan att de äldre i dfgs kärna är riktigt stabila. De höll flanken mot Gnaget i det där industriområdet för ett gäng år sen när Djurgårn hade röda tröjor och gnaget svart klädsel. Syns tydligt på videon vart de fina grabbarna viker först.

Dfg var nog riktigt fina för 10- 20 år sen, sen började det gå utför. Gullö och kompani kan ju inte dra hela lasset.

JG har väl aldrig åkt mot någon på stan 1vs1? Tror inte PB heller gjort det när vi snackar gamla ligan,LM är och jävligt stabil för att nämna några. Sämre koll på de andra firmornas gamla top-gubbar men känns som Djurgår’n grabbar är mer omtalade på stan och med högre Street cred. Vet två vassa grabbar som kört för Bajen men det var nog mer en slump då de inte var överdrivet intresserade av sport.
Citera
2023-04-11, 23:12
Medlem
avbitarns avatar
Gällande Norrköping var det väl flera händelser på kort tid som gjorde att dom var utkastade och inte längre välkomna på scenen.

- Ett yngre box mot en Stockholms-liga där man kom med hela sin firma och bröt överenskommelse om både ålder och nummer.
- Box mot Linköping där man gjorde bort sig rejält med kraftiga övertramp. Kördes på en åker där Norrköping vann, men istället för att nöja sig med vinst - jagade dom efter Linköpings grabbar till där dom parkerat sina bilar. Där fortsätter man med sparkar och slag mot enskilda grabbar som ligger utslagna på marken samt slår sönder varje ruta på alla bilar. Ryktades även om stölder av personliga tillhörigheter som mobiltelefoner, plånböcker etc. Allt fastnade på video, från box till övertramp.
Riktigt smutsigt och var en del snack bland dom större ligorna om det skulle utdelas en tillrättavisning.
- Droppen som fick bägaren att rinna över var boxet där AIKs grabb vart påkörd av en bil som rattades av en Norrköpings grabb i samband med fighten.

Ryktas om ett möte efter det med tongivande personer och efter det så var Norrköping borta från scenen.
Citera
2023-04-12, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson

Fattar inte din frågeställning. Inte för att jag sitter på svaret heller, men för 20 år sedan i Bajen var det tre kärnor som var tighta - Sätra, Tumba och Tyresö. Sen var det de yngre förmågorna som senare blev ett hörn av KGB. Hur det ser ut idag har jag ingen aning om. Dock minns många att det ständigt bråkades mellan Tumba och Tyresö på matcherna när det inte fanns motståndarsupportrar.
Ser ibland någon gammal gubbe på matcherna och de har väl bättre för sig nu för tiden kan man gissa, de är ju mellan 55-60 bast idag...
Citera
2023-04-12, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veteesset
Fattar inte din frågeställning. Inte för att jag sitter på svaret heller, men för 20 år sedan i Bajen var det tre kärnor som var tighta - Sätra, Tumba och Tyresö. Sen var det de yngre förmågorna som senare blev ett hörn av KGB. Hur det ser ut idag har jag ingen aning om. Dock minns många att det ständigt bråkades mellan Tumba och Tyresö på matcherna när det inte fanns motståndarsupportrar.
Ser ibland någon gammal gubbe på matcherna och de har väl bättre för sig nu för tiden kan man gissa, de är ju mellan 55-60 bast idag...

Förlåt, 20 år sedan är 2003. Jag måste rätta mig själv, menar snarare slutet på 1980-talet och 90-talet. Men som sagt, många var aktiva rätt länge. OT kanske
Citera
2023-04-12, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avbitarn
Gällande Norrköping var det väl flera händelser på kort tid som gjorde att dom var utkastade och inte längre välkomna på scenen.

- Ett yngre box mot en Stockholms-liga där man kom med hela sin firma och bröt överenskommelse om både ålder och nummer.
- Box mot Linköping där man gjorde bort sig rejält med kraftiga övertramp. Kördes på en åker där Norrköping vann, men istället för att nöja sig med vinst - jagade dom efter Linköpings grabbar till där dom parkerat sina bilar. Där fortsätter man med sparkar och slag mot enskilda grabbar som ligger utslagna på marken samt slår sönder varje ruta på alla bilar. Ryktades även om stölder av personliga tillhörigheter som mobiltelefoner, plånböcker etc. Allt fastnade på video, från box till övertramp.
Riktigt smutsigt och var en del snack bland dom större ligorna om det skulle utdelas en tillrättavisning.
- Droppen som fick bägaren att rinna över var boxet där AIKs grabb vart påkörd av en bil som rattades av en Norrköpings grabb i samband med fighten.

Ryktas om ett möte efter det med tongivande personer och efter det så var Norrköping borta från scenen.

Hahaha kommer ihåg att de låg ute på tuben för många år sedan. Har för mig de sas att Nkpg hade bjudit med några fega förortsblattar som sparkade på de utslagna och slog sönder bilrutor.

Fanns ett annat bra klipp på tuben när en Nkpggrabb däckar en tjock hammarbyare med en skurhink när de är bråk utanför en bar hahaha.

Gotta love football.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in