2023-04-06, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Nån som vet vilken firma som är starkast i Sverige just nu och hur skulle den firman stå sig emot typ Galatasarays motsvarighet?

Wm hade tagit Gala i grusgrop? Svar ja.
Citera
2023-04-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timo91
Lägg ner bara.. du har ingen som helst koll, de hör jag. Du vet sånt märks rätt omgående här inne. Känns totalt meningslöst att överhuvudtaget gå in på de där med dig men jag gör ett undantag nu.

När jag uttrycker mig ”tyngsta” i såna här sammanhang så syftar inte jag på kroppsvikt men där tänker du och jag uppenbarligen helt annorlunda. Att man sen såg att dom skulle få så jävla mycket pisk säger sig självt när dom kliver in där med sina undernärda pojkkroppar. Som du själv är inne på, totalt chanslösa med sina 75 kilon. Men att man fortfarande hade handplockat sina grabbar bland toppledet kvarstår fortfarande. Allting annat är lögn och blir därför otroligt tröttsamt att höra på. Däremot att man med sina 75 kilo faktiskt tar fighten mot den som väger säg de dubbla är i mina ögon så otroligt jävla vackert. Vinst eller förlust, de spelar ingen roll. Viljan att vilja slåss och inte visa den minsta fruktan. Där pratar vi äkta rätt igenom. Med de sagt, att dom ställer upp är respekt på alla sett och vis. Har inte påstått något annat. Men att dom åkte runt som en smutstvätt i en torktumlare är fakta och svarar för de jag ville få sagt där och då!
Vet flertalet namn som var med i snacket från början. Det spred sej till kampsportsförbundet, vill inte losa sina tävlingslicenser mm. All credd till dem som åkte, grymma fighters
Citera
2023-04-06, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timo91
Lägg ner bara.. du har ingen som helst koll, de hör jag. Du vet sånt märks rätt omgående här inne. Känns totalt meningslöst att överhuvudtaget gå in på de där med dig men jag gör ett undantag nu.

När jag uttrycker mig ”tyngsta” i såna här sammanhang så syftar inte jag på kroppsvikt men där tänker du och jag uppenbarligen helt annorlunda. Att man sen såg att dom skulle få så jävla mycket pisk säger sig självt när dom kliver in där med sina undernärda pojkkroppar. Som du själv är inne på, totalt chanslösa med sina 75 kilon. Men att man fortfarande hade handplockat sina grabbar bland toppledet kvarstår fortfarande. Allting annat är lögn och blir därför otroligt tröttsamt att höra på. Däremot att man med sina 75 kilo faktiskt tar fighten mot den som väger säg de dubbla är i mina ögon så otroligt jävla vackert. Vinst eller förlust, de spelar ingen roll. Viljan att vilja slåss och inte visa den minsta fruktan. Där pratar vi äkta rätt igenom. Med de sagt, att dom ställer upp är respekt på alla sett och vis. Har inte påstått något annat. Men att dom åkte runt som en smutstvätt i en torktumlare är fakta och svarar för de jag ville få sagt där och då!

Jag har ingen koll på scenen, helt korrekt. Jag förstår vad du menar med "tyngsta" men om detta är det tyngsta en av de ledande firmorna i Sverige har att erbjuda (eller hade att erbjuda när klippet spelades in) så undrar man ju lite var nivån ligger och det var dit jag ville komma. Uttryckte mig säkerligen oklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
varför tjatar ni om dom där mma-fighterna? det var väl åratal sen?

Jag blev bara lite förvånad över hur WMs "topboys" såg ut. Här har man gått runt med någon bild att de bästa av de bästa i Sverige ska vara 185+, väga över 90kg, se hårda ut med tatueringar och vara uppumpade på roids osv så kraschas bilden totalt av att det är massa undernärda innebandyspelare och en av de som slängs in i den polska köttkvarnen är en 168 cm lång dvärg som väger typ 65. Herrejösses så fel man kan ha!
Citera
2023-04-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Jag har ingen koll på scenen, helt korrekt. Jag förstår vad du menar med "tyngsta" men om detta är det tyngsta en av de ledande firmorna i Sverige har att erbjuda (eller hade att erbjuda när klippet spelades in) så undrar man ju lite var nivån ligger och det var dit jag ville komma. Uttryckte mig säkerligen oklart.

Jag blev bara lite förvånad över hur WMs "topboys" såg ut. Här har man gått runt med någon bild att de bästa av de bästa i Sverige ska vara 185+, väga över 90kg, se hårda ut med tatueringar och vara uppumpade på roids osv så kraschas bilden totalt av att det är massa undernärda innebandyspelare och en av de som slängs in i den polska köttkvarnen är en 168 cm lång dvärg som väger typ 65. Herrejösses så fel man kan ha!

Hjärtat är det inget fel på iallafall. Många ser ut som din bild av ligister,problemet är bara att polackerna är ännu större och ännu vildare. Storlek är inte avgörande men när de samtidigt har hjärta och skills så blir det tufft.
Citera
2023-04-07, 02:55
Medlem
Gardenhose88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux

WM har blivit mycket mer stabilare sen dess. Sök wisemen king of the streets nu är det inte pinnar utan roidade mma fighters
Citera
2023-04-07, 04:18
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veteesset
Turkarna kör väl inte uppstyrt på samma sätt, de kaosar med en mobb beväpnade med knivar och tillhyggen. My 5 cents - inga svennar.

Besiktas kör uppstyrt, körde mot Dortmund. Enkel vinst för Dortmund.
Citera
2023-04-07, 18:56
Medlem
Kadeks avatar
För kanske 20 år sen var jag på en dejt i en park i Stockholm och bevittnade inledningen på ett enormt slagsmål. Ena gänget hade blåa munskydd och en var beväpnad med krycka.

Vad kan det ha vart?
Citera
2023-04-07, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
För kanske 20 år sen var jag på en dejt i en park i Stockholm och bevittnade inledningen på ett enormt slagsmål. Ena gänget hade blåa munskydd och en var beväpnad med krycka.

Vad kan det ha vart?

Vasaparken, Dfg (idis)

Hur gick dejten?
Citera
2023-04-08, 09:30
Medlem
Needs.more.brandys avatar
DIFpodden kom ut med ett avsnitt igår som handlar om Järngänget, Babyfirman och DFG. 31 min 25 sek. Finns på Spotify. Sök på "DIFpodden"!

Jag är inte djurgårdare men kan ändå tycka att det är relevant och intressant för trådens ämne.
Citera
2023-04-08, 10:33
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
DIFpodden kom ut med ett avsnitt igår som handlar om Järngänget, Babyfirman och DFG. 31 min 25 sek. Finns på Spotify. Sök på "DIFpodden"!

Jag är inte djurgårdare men kan ändå tycka att det är relevant och intressant för trådens ämne.
Tydligen finns det ännu mer material men då bakom betalvägg. 200 kr tänker jag inte sponsra med. Någon som kan lägga upp?
Citera
2023-04-08, 15:41
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangoinstruktoren
Vasaparken, Dfg (idis)

Hur gick dejten?

Idis? Han är kristen numer
Citera
2023-04-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Idis? Han är kristen numer

Hoppade på frihetsrörelsen, finns en dokumentär på SVT play där idis är med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in