2023-04-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kankje AE ble fraktet kun et lite steinkast fra Sv4 i et kjøretøy som ble kjørt til en garasje el.l. i nærområdet og at GM deretter plasserte AE i et annet kjøretøy før han kjørte videre? Kanskje sistnevnte kjøretur eventuelt ble foretatt i GMs egen bil samtidig som han hadde en "uskyldig" grunn for å kjøre den strekningen? ("Uskyldig" grunn som f.eks å kjøre til jobb, på hytta, til arbeidsoppdrag som håndtverker)?

Her er alt mulig. Selv tror jeg hun ble kjørt rett til stedet som var tiltenkt henne. Et sted noens tilstedeværelse ikke ville vekke noens opppmerksomhet denne dagen.
Jeg tror den som foretok transporten var ferdig med denne jobben og tilbake et sted hvor TH på sin vei hjem kunne observere at jobben var utført. Med det ingen risiko for førerens del i form av ulike observasjoner som kunne gjøres av denne og av denne dennes handlinger som kunne medført et raskt funn av liket i det TH kontaktet politiet med sin røverhistorie.
Citera
2023-04-11, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Her er alt mulig. Selv tror jeg hun ble kjørt rett til stedet som var tiltenkt henne. Et sted noens tilstedeværelse ikke ville vekke noens opppmerksomhet denne dagen.
Jeg tror den som foretok transporten var ferdig med denne jobben og tilbake et sted hvor TH på sin vei hjem kunne observere at jobben var utført. Med det ingen risiko for førerens del i form av ulike observasjoner som kunne gjøres av denne og av denne dennes handlinger som kunne medført et raskt funn av liket i det TH kontaktet politiet med sin røverhistorie.
Det kan ha vært slik som du skrev.
Citat:
Et sted noens tilstedeværelse ikke ville vekke noens opppmerksomhet denne dagen
Kan dette bety et øde sted?
Kan det også bety et sted der sjåføren har vært før (i uskyldige ærend) og at ingen vil reagere på det av den grunn?
Eller et sted der mange kommer for å levere noe, og at det derfor ikke vekker noens oppmerksomhet?
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-11 kl. 15:45.
Citera
2023-04-11, 15:48
Medlem
Citat:

Kan det også bety et sted der sjåføren har vært før (i uskyldige ærend) og at ingen vil reagere på det av den grunn?

Jeg tror ikke nødvendigvis hun er på et øde sted, da i form av langt inni skauen for eksempel. Og jeg tror ikke hun er langt fra der hun bodde, SV4. Jeg har vel nevnt det før, sett passerspissen i SV4 på kartet, trekk ut blyanten til omkring en diameter som angir maks 5 kilometer, lag en sirkel og start letinga.

Jeg tror hun ble fraktet vekk fra boligen rundt 10. 50, deromkring. Reisevei til, reisevei fra. TH reiser vei hjem rundt, var det 13.30? Et par timer til rådighet der da for å få liket av henne skjult.
Senast redigerad av Kokadu 2023-04-11 kl. 16:05. Anledning: Tillegg
Citera
2023-04-11, 16:06
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Hva to personer kan klare er en ting. Ikke at jeg lar meg overbevise om at de klarer lage troverdige slepespor på denne måten. Men hvorfor skulle de skulle få opp i hue at å spare på avføring fra et toalettbesøk, deretter kline det rundt på Fru Hagen og at hun skulle la seg slepe av en annen mot utgangsdøra fra et toalettrom var en smart greie i dette? Det finnes tydelig ikke grenser for hva man kan produsere for å få alle brikker til å passe i et egenregissert GG manus.
Du har rett i at teorien er egenprodusert som de fleste teoriene her men grunnen er at saken er en gåte og at politiet ikke har løst den. De har i tillegg opplyst at flere brikker er en gåte.

Hvis du vil drepe henne i annenhvert innlegg så får du gjøre det, men tenker at det ikke holder å raskt konkludere med at hun ble drept basert på enkelte spor og brikker - alle brikker må med i regnestykket.

Har du foresten sett filmen Gone Girl? Tenker at du burde sett den før du avfeier GG-hypotesen. Godt ment tips.
Citera
2023-04-11, 16:16
Medlem
Citat:
Jeg tror ikke nødvendigvis hun er på et øde sted, da i form av langt inni skauen for eksempel. Og jeg tror ikke hun er langt fra der hun bodde, SV4. Jeg har vel nevnt det før, sett passerspissen i SV4 på kartet, trekk ut blyanten til omkring en diameter som angir maks 5 kilometer, lag en sirkel og start letinga.

Jeg tror hun ble fraktet vekk fra boligen rundt 10. 50, deromkring. Reisevei til, reisevei fra. TH reiser vei hjem rundt, var det 13.30? Et par timer til rådighet der da for å få liket av henne skjult.
Tenker du at AE ble skjult et sted som er maks 5 km fra Sv4 og at hun fremdeles er der?
Er det sannsynlig at hun ble nedgravd i jord el.l. eller senket ned i en myr el.l.?
Citera
2023-04-11, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Du har rett i at teorien er egenprodusert som de fleste teoriene her men grunnen er at saken er en gåte og at politiet ikke har løst den. De har i tillegg opplyst at flere brikker er en gåte.

Hvis du vil drepe henne i annenhvert innlegg så får du gjøre det, men tenker at det ikke holder å raskt konkludere med at hun ble drept basert på enkelte spor og brikker - alle brikker må med i regnestykket.

Har du foresten sett filmen Gone Girl? Tenker at du burde sett den før du avfeier GG-hypotesen. Godt ment tips.

Jeg mener dette manuset er et hån mot offeret i dette og at de bak denne stadige repeteringen av dette som en mulighet ikke nødvendigvis har som ønske å finne noen løsning på saken, selv om det er det de hevder å ha. Det som skal fremstilles som gode intensjoner, kan i realiteten like gjerne være av det motsatte, dårlige.

Jeg dreper henne i hvert innlegg fordi hun med stor sannsynlighet er nettopp det, drept. Dette grunnet i en siktelse mot hennes ektemann, ikke minst beskrivelser fra åstedet som underbygger at dette er et drap og at det er ingenting opplyst som vitner om en reell kidnapping. Og jeg kommer til å fortsette med akkurat det.
Senast redigerad av Kokadu 2023-04-11 kl. 16:30. Anledning: Rette
Citera
2023-04-11, 16:25
Medlem
Citat:
Tenker du at AE ble skjult et sted som er maks 5 km fra Sv4 og at hun fremdeles er der?
Er det sannsynlig at hun ble nedgravd i jord el.l. eller senket ned i en myr el.l.?

Personen i dette som transporterte henne vekk har i hvertfall ikke hatt tid til å grave opp et sted for å få henne ned i og deretter grave igjen i det jeg tenker i forhold til dette. Så da må det eventuelt ha vært gravd opp allerede, at det stod klart. Jeg tror ikke noen har forsøkt skjule liket av henne ved hjelp av kvister/stein heller, da hadde hun sannsynlig vært funnet nå.
Jeg tenker hennes levninger fortsatt befinner seg der liket av henne ble dumpet en oktoberdag i 2018 og at dette stedet er i en omkrets av maks 5 kilometer fra SV4. Dette for at man skal ha tid til å skjule liket og det godt, innenfor et gitt tidsrom.
Senast redigerad av Kokadu 2023-04-11 kl. 16:30. Anledning: Rette
Citera
2023-04-11, 16:33
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg mener dette manuset er et hån mot offeret i dette og at de bak denne stadige repeteringen av dette som en mulighet ikke nødvendigvis har som ønske å finne noen løsning på saken, selv om det er det de hevder å ha. Det som skal fremstilles som gode intensjoner, kan i realiteten like gjerne være av det motsatte, dårlige.

Jeg dreper henne i hvert innlegg fordi hun med stor sannsynlighet er nettopp det, drept. Dette grunnet i en siktelse mot hennes ektemann, ikke minst beskrivelser fra åstedet som underbygger at dette er et drap og at det er ingenting opplyst som vitner om en reell kidnapping. Og jeg kommer til å fortsette med akkurat det.
Det er greit men synes det kan være et hån mot henne å ikke lete etter henne hvis hun ble lurt og manipulert av noen, eller hvis det skjedde en anderledes kidnapping og hun f.eks satt i Ås bilen. Skriver for å hjelpe henne.

Sett gjennom teorien kan f.eks TH være skyldig i konemishandling som førte til at AEH var i en sårbar situasjon - hvis det hjelper å tenke på.
Senast redigerad av Legokatt 2023-04-11 kl. 16:38.
Citera
2023-04-11, 18:00
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Eller et sted der mange kommer for å levere noe, og at det derfor ikke vekker noens oppmerksomhet?

Kan være en fyllplass. Jeg har tidligere foreslått søppelkrematoriet på Klemetsrud.
"Fun fact" - MZ, RUs eks-business-partner, har visst jobbet som kundebehandler
eller selger hos Fortum, som bl.a. drifter nevnte anlegg. Varmen fra forbrenningen
benyttes til såkalte fjernvarmeanlegg.

Citat:
synes det kan være et hån mot henne å ikke lete etter henne hvis hun ble lurt og manipulert av noen, eller hvis det skjedde en anderledes kidnapping og hun f.eks satt i Ås bilen. Skriver for å hjelpe henne.

Hvem utenom politiet burde gå i bresjen for å lete etter henne, tenker du?
Hun er jo meldt savnet internasjonalt. Hvis det mot formodning skulle være
slik du har skissert, at hun har stukket av, så ville det kanskje være naturlig
at hun gjorde sitt ytterste for å ikke bli funnet. Da er det verre enn å lete etter
nåla i høystakken. Likevel er sjansene svært små for at hun har krysset Norges
grenser i live, gitt det vi vet.
Senast redigerad av Svartediket 2023-04-11 kl. 18:05.
Citera
2023-04-11, 18:01
Medlem
Citat:

Sett gjennom teorien kan f.eks TH være skyldig i konemishandling som førte til at AEH var i en sårbar situasjon - hvis det hjelper å tenke på.

To fluer i en smekk der.
Ser ikke bort fra at TH kan være skyldig i konemishandling og med det at hun var i en sårbar situasjon.

I motsetning til det du tenker, tenker jeg at det er mer sannsynlig at den som mishandlet henne gjennom kanskje større deler av et ekteskap i tilfelle da også er den som faktisk drepte henne. Da særlig i og med at hun sannsynlig ble utsatt for grov vold, ribbet for klær/smykker, så kvalt før hun ble slept til ytterdøra for frakt vekk fra sitt eget hjem.
Citera
2023-04-11, 19:42
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvem utenom politiet burde gå i bresjen for å lete etter henne, tenker du?
Hun er jo meldt savnet internasjonalt. Hvis det mot formodning skulle være
slik du har skissert, at hun har stukket av, så ville det kanskje være naturlig
at hun gjorde sitt ytterste for å ikke bli funnet. Da er det verre enn å lete etter
nåla i høystakken. Likevel er sjansene svært små for at hun har krysset Norges
grenser i live, gitt det vi vet.
Ja det virker håpløst men håper at noe leter og tenker litt nytt. Noen må jo vite noe.

Har også tenkt at hun neppe dro langt hvis hun flyktet. Chattet litt med ChatGPT og den mener det er mulig å kjøpe falsk identitet på darkweb, men en falsk identitet kan by på problemer ved en grensekontroll der pass må vises frem. Så i dette scenarioet dro hun neppe langt.

Et annet håp kan være hvis de løser krypto-rigget, men «amatør-opplegget» var vist ikke så amatørmessig som først antatt.

Citat:
To fluer i en smekk der.
Ser ikke bort fra at TH kan være skyldig i konemishandling og med det at hun var i en sårbar situasjon.

I motsetning til det du tenker, tenker jeg at det er mer sannsynlig at den som mishandlet henne gjennom kanskje større deler av et ekteskap i tilfelle da også er den som faktisk drepte henne. Da særlig i og med at hun sannsynlig ble utsatt for grov vold, ribbet for klær/smykker, så kvalt før hun ble slept til ytterdøra for frakt vekk fra sitt eget hjem.
At GM fikk av henne gifteringen er rart.
I tillegg gikk GM rundt med telefonen hennes. En merkelig GM.

Ja, ellers kan hun ha blitt mishandlet en god stund dessverre. Vi har jo hørt om ekteskapsproblemer i lang tid. Synd at hun ikke dro før. Man kan lure på om hun ikke turte å dra tidligere på «vanlig måte».
Citera
2023-04-11, 19:54
Medlem
Det må være kjipt for TH, selv etter å ha hatt et jerngrep rundt AEHs liv i alle år og likevel ha all verdens penger til å kjøpe det en vil og komme unna med det meste, å vite at han aldri kunne kjøpe seg ekte kjærlighet. (Om man skal tolke media riktig med at hun virket ulykkelig og hadde tanker om skilsmisse i mange år.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in