2023-04-11, 13:48
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Med skillnaden att vi inte behöver dyra, tröga, centraliserade banker med begränsade upptider att göra det om man kan göra det med smarta kontrakt eller andra skript.
Vet du varför de är "dyra"? För att det krävs mycket personal för att sköta det du tror att ett "smart kontrakt" () eller ett skript kan göra. Men visst, det finns säkert mån för förbättringar i deras verksamhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Absolut inte.
Kan du kopplas till en transaktion som kommer från colombianska drogkartellen, så gäller det att du har bra advokater. Som sagt, blockkedjan är publik till skillnad från cash hanteringen.
Tror du underskattar hur lätt det är att bedriva kriminalitet med Bitcoin och komma undan med det. Det är därför som sådant tenderar att skötas med cash vars transaktioner iaf inte är publika.

Alla invändningar du har är baserade på okunskap. Bäst att du accepterar det istället för att tro att dina killgissningar är sanning.
Så du menar att alla mina privata transaktioner ska vara fullt synliga och spårbara för hela världen? Och att vi därigenom även stävjar betalningar till colombianerna?

Konstigt att det tvättas så ofantligt mycket pengar genom krypto idag då. Låter dumt när allt är publikt.
Citera
2023-04-11, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Ckskf frågade hur han gör när förbudet börjat.

De skrev han väl också? Då hodlar han tills förbudet har slutat.
Citera
2023-04-11, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
De skrev han väl också? Då hodlar han tills förbudet har slutat.

Börjar tro ni är tvillingar eller nåt.

När förbudet kommit, och du vill köpa krypto efter, HUR GÖR DU DÅ?
Är väl ganska enkel fråga?
Citera
2023-04-11, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ckskf
Är du autistisk?
Eller full?

Hur
Gör
Du
För
Att
Köpa
Btc
När
Banker
Och
myndigheter
Blockar
Dig
?

Ett barnsligt exempel. Man för över pengar till Mufasa i Mozambique som köper Bitcoin åt dig till din wallet. Finns det problem finns det lösningar.

Låt oss måla upp ditt scenario där myndigheter lyckas blocka dig på alla sätt och vis och har total kontroll över hur du sköter din ekonomi. Då har vi nått 1984 gånger tusen och frågan handlar då inte om hur vi kan köpa Bitcoin utan hur vi vinner kriget.

Kriget har redan startat, börja kämpa https://twitter.com/VigilantFox/status/1645593427143213057?s=20
Citera
2023-04-11, 14:00
Medlem
Citat:
Börjar tro ni är tvillingar eller nåt.

Det har jag i och för sig svarat på tidigare i den här tråden. Sök på min historik om du är intresserad av hur man kan göra då.
Citera
2023-04-11, 14:12
Avslutad
Citat:

Hur fick man tag i alkohol när det förbjöds förr i tiden? Hur får man tag i olagliga droger i dagens samhälle? Hur köper man Bitcoin när det förbjuds? I alla ovanstående exempel så kan man swisha AgentofSith som uppenbarligen fyllt sitt skafferi 😉🤣
Citera
2023-04-11, 14:14
Medlem
Citat:
Det har jag i och för sig svarat på tidigare i den här tråden. Sök på min historik om du är intresserad av hur man kan göra då.

Syftar du på när du skrev detta?
"Blir den olaglig att inneha och använda så kommer den endast kunna användas på svarta marknaden, ja.

För att detta skulle bli ett riktigt allvarligt problem för bitcoin så skulle den behöva förbjudas över hela världen. Annars blir det snarare att vissa länder eller delar av världen utestänger (eller försöker utestänga) sig själva och sina undersåtar från bitcoin, liksom Kina brukar göra med jämna mellanrum och som Nordkorea rent av kan ha lyckats med."

Ok, säg att usa och europa länderna förbjuder bitcoin.
Hur ska du lyckas föra över pengar till en kryptobörs i kina?
Citera
2023-04-11, 14:16
Medlem
Citat:
Syftar du på när du skrev detta?
"Blir den olaglig att inneha och använda så kommer den endast kunna användas på svarta marknaden, ja.

För att detta skulle bli ett riktigt allvarligt problem för bitcoin så skulle den behöva förbjudas över hela världen. Annars blir det snarare att vissa länder eller delar av världen utestänger (eller försöker utestänga) sig själva och sina undersåtar från bitcoin, liksom Kina brukar göra med jämna mellanrum och som Nordkorea rent av kan ha lyckats med."

Ok, säg att usa och europa länderna förbjuder bitcoin.
Hur ska du lyckas föra över pengar till en kryptobörs i kina?

Bland annat. Jag drogs in i en lång diskussion och skrev nog minst fem inlägg i ämnet.
Citera
2023-04-11, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woundsinmysalt
Hur fick man tag i alkohol när det förbjöds förr i tiden? Hur får man tag i olagliga droger i dagens samhälle? Hur köper man Bitcoin när det förbjuds? I alla ovanstående exempel så kan man swisha AgentofSith som uppenbarligen fyllt sitt skafferi 😉🤣

Skulle nog gå att få tag i btc trots ett hårt förbud, men skulle bli helt otroligt mycket svårare än vad det är idag.

Kan tänka mig att du skulle behöva använda nån sida på darknet och först köpa presentkort på amazon som du sedan växlar till btc för 30% avgift.
Men om sagts innan, kryptomarknaden skulle åka 10 år tillbaka i tiden.
Citera
2023-04-11, 14:19
Medlem
Citat:
Bland annat. Jag drogs in i en lång diskussion och skrev nog minst fem inlägg i ämnet.

Då får du länka till det inlägget där du svarar på hur du skulle göra, för jag hittar det inte.
Citera
2023-04-11, 14:20
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Så du menar att alla mina privata transaktioner ska vara fullt synliga och spårbara för hela världen? Och att vi därigenom även stävjar betalningar till colombianerna?
Nej vet inte hur du drog den slutsatsen?
Vi stävjer cash betalningar till drogkarteller idag på olika sätt, gör vi inte?

Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Konstigt att det tvättas så ofantligt mycket pengar genom krypto idag då. Låter dumt när allt är publikt.
Pengar tvättas främst genom banksystemen, det kom vi fram till härom veckan. Låtsas inte som du inte var med i den diskussionen.

Citat:
Global anti-money laundering fines surge 50%

New data fuels doubts over effectiveness of crackdown on financial crime since 2008 crisis

Banks and other financial institutions were fined almost $5bn for “anti-money laundering” infractions, breaching sanctions and failings in their “know your customer” systems in 2022, bringing the total since the global financial crisis to almost $55bn, data from compliance firm Fenergo shows.
https://www.ft.com/content/7a4821e6-96f1-475c-ae55-6401e402061f

Och för att förekomma dig vifta med ditt "whataboutism" som någon jubelidiot som försöker komma ur hörnet han målat in sig i:
Man kan inte vara emot Bitcoin med argumentet att det förekommer pengatvätt den vägen om alternativet är banksystemen där det tvättas betydligt (!) mer pengar.

Brinner du för att bekämpa pengatvätt, så ge dig på bankerna istället för Bitcoin vet ja...
Citera
2023-04-11, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ckskf
Är du autistisk?
Eller full?

Hur
Gör
Du
För
Att
Köpa
Btc
När
Banker
Och
myndigheter
Blockar
Dig
?

Du har fått svar på detta, och därmed avslutar jag diskussionen oss emellan.
Tack för din medverkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in