Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Du vill alltså implementera ett (obligatoriskt?) extralager som ligger mellan köpare och handlare, som ska hantera betalningen och identifiera köparna samt sköta alla regulatoriska krav.
Om det är vad som gör att butikerna kan använda det överlägsna, decentraliserade Bitcoin nätverket och fortfarande uppfylla alla regulatoriska krav dom har på så sig, så visst. Varför inte?
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Vi kanske ska kalla detta lager för en bank?
Så otroligt dumt att kalla det "bank". Vet du ens vad en "bank" är?
Låt oss kalla det "skript" istället. Eller kanske "smart kontrakt" om du vet vad vad det är?
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Att blockkedjan är publik har ingenting med saken att göra. Inga transaktioner eller wallets är knutna till någon fysisk person. Du kan skapa hur många adresser du vill. Stopp.Belagg har gjort många inlägg om hur man kan hålla sig helt anonym. Varför skulle du vilja att alla dina köp ska vara publika??
Om jag inte kan köpa en Lambo såvida inte transaktionen kan spåras till mig så har jag två val:
* Följa de protokoll som krävs för att köpa Lambon
* Skita i att köpa Lambon
Skillnaden mellan mig och Stopp.Belägg är att jag talar om att följa dagens regler.
Stopp.Belägg vill ändra dagens regler om jag förstår honom rätt. I en Bitcoinisierad värld kommer han inte kunna köpa en Lambo utan att befintliga regleringar ändrat på sig. Jag är inte främmande för att ändra reglerna, men det är en helt annan diskussion isf.