Citat:
Ja det är fullkomligt skrämmande att se! Iskall och genom sjuk människa, fruktansvärt. Jag blev smått chockad faktiskt. Tänkte att de kanske hade fått lite distans nu och såg på saken annorlunda. Hon vet ju sanningen men väljer att ljuga. Hon är inte manipulerad eller övertalad. Hon har valt sida. Hon och David. Det är ingen slump att de två är de enda Johanna har i sitt liv. Vad vinner dem på att stå kvar vid Johannas sida, som precis alla andra lämnat?! Jo de har en hemlighet tillsammans såklart. Aki! Möjligt Julia och Jaffar även kände till mord planerna mot morföräldrarna också. Jävligt troligt faktiskt! Nu när jag ser personlighetsdragen hos Julia, kan jag nästan tänka mig att hon och Johanna var ett Team, vad gällde ALLT. Tom mormor har räknat ut och konfronterat dem om lögnerna!
Önskar så innerligt att Jaffar kunde komma fram med sanningen! Vad stoppar honom? Hans inblandning givetvis, men han hade nog kunnat snacka till sig ett lägre straff och komma ut sen och tjäna pengar på historien! Johanna behöver han inte vara rädd för, hon kommer aldrig komma ut.
Önskar så innerligt att Jaffar kunde komma fram med sanningen! Vad stoppar honom? Hans inblandning givetvis, men han hade nog kunnat snacka till sig ett lägre straff och komma ut sen och tjäna pengar på historien! Johanna behöver han inte vara rädd för, hon kommer aldrig komma ut.
Exakt, hon känner ju till saker, alternativt är medskyldig. Möller är redan dömd till livstids fängelse, hon har inget att förlora, men hon kan ju hota Julia med att berätta om mordet på Aki och avslöja hennes och hennes killes inblandning t ex, om hon inte stöttar henne.
Olustigt att man väljer att göra en intervju med Julia som sitter och försvarar en mördare. Dessutom kan man starkt misstänka att hon vet sanningen om Akis död, som hans anhöriga aldrig fått minsta upprättelse för. Respektlöst mot dem att hon får sitta och göra intervjuer. Hans nära anhöriga inkluderar ju t o m hennes egna syskon.