2008-05-25, 15:54
Medlem
Santadunks avatar
Lindvalls kaffe är ju ett kaffe som oftast säljs ganska billigt. Brukar se den på affärer som Netto för väldigt låga priser, men även på typ ICA om jag inte minns helt fel.
Är Lindvalls kaffe ett dåligt budgettmärke eller är det en gammal svensk kaffesort som funnits länge?

Vad tycker ni om det här kaffemärket?
Citera
2008-05-25, 19:08
Medlem
har smakat på det hos polare mm. tycker det är riktigt gott, inte så blaskigt eller med nån besk eftersmak som vissa andra "lågprismärken" förfogar över. smaken på kaffe beror dock mkt på vattnet som du brygger med. har en polare som bara brygger med mineralvatten, "för de blir bäst så"
Citera
2008-05-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaanejj
har smakat på det hos polare mm. tycker det är riktigt gott, inte så blaskigt eller med nån besk eftersmak som vissa andra "lågprismärken" förfogar över. smaken på kaffe beror dock mkt på vattnet som du brygger med. har en polare som bara brygger med mineralvatten, "för de blir bäst så"

Oj då. Är det en stor skillnad med att använda vanligt vatten än med mineralvatten? Förklara "känslan"
Citera
2008-05-25, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mweiner
Oj då. Är det en stor skillnad med att använda vanligt vatten än med mineralvatten? Förklara "känslan"

haha har själv inte provat men tydligen ska de ge en renare och jämnare smak, vattnet smakar olika beroende på vart i sverige du är eller om du är utomlands, det är tydligen mkt avgörande på hur kaffet smakar.
Citera
2023-04-11, 01:56
Bannlyst
Det är billigt och bra kaffe med en härlig smak. Det passar de flesta.
Citera
2023-04-11, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Billigt kaffe kan inte vara bra. Så enkelt är det. Man får vad man betalar för. Nu finns det ju inget svenskt industrikaffe som är bra oavsett pris, men man kan väl säga okej. Drickbart. Inte mer.

Ett allmänt tips; ju mörkare rost på industrikaffet, desto sämre kvalitet på bönorna, för då är det lättare att dölja smaken av omogna bär och annat krafs som åker med när de skördar industriellt.
Citera
2023-04-12, 20:48
Bannlyst
Jag är en storkonsument av kaffe (+5 koppar/dag) och jag tycker kaffet är en riktig höjdare.
Priset är bra också.
Citera
2023-04-12, 22:13
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Jag handlade precis kaffe hos Willys och Löfbergs kostade exakt lika mycket som Lindvalls. Det är länge sedan jag drack Lindvalls. Kaffet fick man alltid vid besök hos farmor och mormor. Det kanske var billigt förut i och med att fattigpensionärerna föredrog detta fabrikat.

Jag ska åka och köpa några paket och jämför med konkurrenterna. Troligtvis så märker man ingen större skillnad.
Citera
2023-09-22, 17:25
Medlem
Karl970s avatar
Jag har hela tiden varit trogen Löfbergs Lila, men köpte ett paket Lindvalls av ren chansning och jag kommer fortsätta köpa det hädanefter, väldigt gott kaffe.
Citera
2024-01-07, 12:40
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl970
Jag har hela tiden varit trogen Löfbergs Lila, men köpte ett paket Lindvalls av ren chansning och jag kommer fortsätta köpa det hädanefter, väldigt gott kaffe.

Hemköp där jag bor brukar inte sälja Lindvalls kaffe, men nu fanns det Mellan, Mörk, samt Tricolore i butiken.

Jag bryggde en kanna med Lindvalls Tricolore och kaffet smakar bättre än Löfbergs & Zoégas motsvarigheter.

https://lindvallskaffe.se/vart-kaffe/
Citera
2024-01-07, 12:52
Medlem
DoktorNos avatar
Finns säkert någon anledning till att Lindwalls är ett billigt kaffe men vad? Det kanske har en viss procent inblandning av kaffesurrogat, typ cikoria eller så, lägre kvalitet på bönorna?

Eller så lägger de inte lika mycket pengar på reklam som Löfbergs och Gevalia som gör att det blir billigare, vad vet jag.

Det enda jag vet är att jag inte gillar Lindwalls. Det har nån obestämbar bismak, jämfört med Löfbergs som jag är van vid.
Citera
2024-01-07, 13:46
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Finns säkert någon anledning till att Lindwalls är ett billigt kaffe men vad? Det kanske har en viss procent inblandning av kaffesurrogat, typ cikoria eller så, lägre kvalitet på bönorna?

Eller så lägger de inte lika mycket pengar på reklam som Löfbergs och Gevalia som gör att det blir billigare, vad vet jag.

Det enda jag vet är att jag inte gillar Lindwalls. Det har nån obestämbar bismak, jämfört med Löfbergs som jag är van vid.

Billigt? Lindvalls är inte billigare än Löfbergs. Jag kollade precis på ICA & City Gross och det är exakt samma pris.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in