2024-01-07, 13:52
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Billigt? Lindvalls är inte billigare än Löfbergs. Jag kollade precis på ICA & City Gross och det är exakt samma pris.
Åfan, ja jag har dålig koll på prisnivån på just Lindwalls. Sist jag köpte Lindwalls i en lokal lågprisbutik var det i alla fall billigare. Men det är många år sen, då ett halvkilo kostade typ 30:- och Löfbergs var 5-10 kr dyrare per paket.

Har kvaliteten på Lindwalls höjts till samma nivå också?
Citera
2024-01-07, 13:52
Medlem
Jailhouserocks avatar
Nä fan det är inget jag skulle få för mig o köpa. Löfbergs eller inget
Citera
2024-01-09, 20:24
Medlem
dåligt.
Citera
2024-01-10, 15:30
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Åfan, ja jag har dålig koll på prisnivån på just Lindwalls. Sist jag köpte Lindwalls i en lokal lågprisbutik var det i alla fall billigare. Men det är många år sen, då ett halvkilo kostade typ 30:- och Löfbergs var 5-10 kr dyrare per paket.

Har kvaliteten på Lindwalls höjts till samma nivå också?

Du har nog rätt, Lindvalls var billigare förut. Till och med Willys lågpriskaffe "Noble" har snart premium pris.
Citera
2024-01-12, 18:31
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl970
Jag har hela tiden varit trogen Löfbergs Lila, men köpte ett paket Lindvalls av ren chansning och jag kommer fortsätta köpa det hädanefter, väldigt gott kaffe.

Älskar kaffe och Löfberg lila är det sämsta kaffet jag druckit. Lindvalls e bättre. Testa tricoloren.

Arvid Nordquist fransk rost utklassar också Löfbergs lila
Citera
2024-01-12, 18:32
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jailhouserock
Nä fan det är inget jag skulle få för mig o köpa. Löfbergs eller inget

Löfbergs smakar ju skit i jämfört med halva hyllan för fan. Testa Arvid Nordquist fransk rost
Citera
2024-01-14, 17:34
Medlem
2n00b4Us avatar
Går det fortfarande o köpa deras Julkaffe?
Citera
2024-01-14, 19:46
Medlem
eldrattans avatar
Ja löfbergs smakar filtrerad kompost. Arvid snorkvist är det enda som får passera filtret i min bryggare. Är ni lite trixiga går det få det riktigt billigt. Håll utkik mellan LIDL, Ica, willys. Någon av dessa brukar köra en drive ungefär varannan vecka, där man får två paket Snorkvist för typ 50-80 spänn.
Citera
2024-01-15, 12:52
Medlem
Vem0ths avatar
Precis som all annan kaffe du hittar i butiken, det är "lagom" nivå. Jämfört med kaffet i USA och England håller vi en sjukt mycket högre standard på bönornas och rostningens kvalité samtidigt som vårt kaffe konstigt är mycket billigare. Gissar på att det är någon kartellbildning på skitkaffe till överpris där borta.

Om jag skulle placera kaffesorter i klasser hade det varit

S: Mikrorosterier som säljs på mindre kaffekedjor.
A: Nordquist
B: Lindvalls, Zoegas, Löfbergs Lila, Gevalia, Änglamark och ICAs I<3Eco.
C: All EMV-kaffe (Ärligt talat dessa smakar konstigt för mig, gissningsvis för dessa rostas inte i Sverige)
D: Allt budget som är robusta eller mix av robusta/arabica.
Citera
2024-01-15, 15:38
Medlem
Tullamores avatar
Lindvalls Premium är rätt gott.
Citera
2024-01-15, 15:48
Medlem
StigAllans avatar
Dricker inte speciellt mycket kaffe men har sett någonstans att olika rosteriers bönor passar olika bra till vattentypen som används vid bryggning.
Så ett kaffe du tycker smakar bra med vatten från ett vattenverk smakar värdelöst med vatten av en annan typ från ett annat vattenverk.
Citera
2025-08-20, 20:29
Medlem
Slutrostat på Lindvalls kaffe – efter mer än 100 år

"Trafikverket behöver lokalerna för att bygga ut järnvägen till fyrspår. Då upphör kafferosteriet Lindvalls verksamhet på Kungsgatan 60 i Uppsala.
– Det är mycket känslor idag, säger vd Ulf Lindvall"

Källa

Vad tycker du om detta?
Senast redigerad av Spikerman 2025-08-20 kl. 20:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in