Citat:
Tack för intressanta frågor.
Synd med bara 0-0 i dag.
Du ska få mina svar, hoppas jag gör ok ifrån mig och att du vill hjälpa till lite med rättandet:
1. Nej, han sprang alltså kortare.
2. Förhör + MKs kommentar på facebook under bilden på soffan.
3. Menar du hans alibi? Ja.
4. GM agerade smart. De var tillsammans när de behövde vara det. Delade på sig direkt när det inte behövdes längre.
5. Mycket smart. Felparkering vid sjukhuset.
6. Polisen har missförstått det mesta. GM har outsmartat polisen.
Synd med bara 0-0 i dag.
Du ska få mina svar, hoppas jag gör ok ifrån mig och att du vill hjälpa till lite med rättandet:
1. Nej, han sprang alltså kortare.
2. Förhör + MKs kommentar på facebook under bilden på soffan.
3. Menar du hans alibi? Ja.
4. GM agerade smart. De var tillsammans när de behövde vara det. Delade på sig direkt när det inte behövdes längre.
5. Mycket smart. Felparkering vid sjukhuset.
6. Polisen har missförstått det mesta. GM har outsmartat polisen.
Tack för svar. Precis som utlovat skall jag hålla med dig. Det är ju din och Pudelfrillans teori... Men sedan har jag nog sagt nog. Ni får gå vidare utan mig.
1. Du har helt rätt i att MiKj sprang kortare denna natt, ungefär 0,0 meter. Det går inte att springa med en kropp och alla andra streckor har man bil/båt till.
2. Hur fick GW veta om Dillön - här fuskar du med en helgardering, det köper jag inte. I ett sammanhang nämndes Dillön, men vilket?
Varför alls nämna Dillön om det inte finns en vits med det. På papperet bodde man ju på två andra adresser.3. Helt rätt om att BW:s pök var på Dillön. Hon hade varit där hela dagen när BW var borta på resa och festade. BW berättade för polisen att han åkte till Dillön efter det att Helena lämnat honom. BW räknade helt kallt med att polisen inte skulle fråga dem som skötte färjan om det kommit en bil som hans och begärt överfart under natten. Och om de frågat skulle han berättat sanningen, att han åkte båt. Det är ju långt mycket tryggare att dra den historien än att säga att man pippat med någon i en stad där det begåtts ett mord.
4. Helt rätt, man delar på sig så fort det går och när man delat på sig så kan det vara aktuellt att få lite alibi, kanske inte för själva mordet men för att man är på en viss plats utan kropp i bilen. Kör man riktigt fort till denna plats så kanske bylingen tycker att man inte har tid för mordet heller, i synnerhet inte om bilen påpassligt nog kärvar på denna plats.
5. Du tänker verkligen rätt om felparkeringen vid sjukhuset. Det allra bästa sättet att få bekräftat att ens bil inte innehåller ett lik eller är inblandad i ett mord är att felparkera den på sjukhuset. Där finns bevakning 24/7 som stormar ut direkt och kollar igenom en felparkerad bil och även lyfter på bagageluckan och bara ser verktygslådan där. Datum, klockslag på sekunden och bilnummer registreras direkt. Vilket alibi för en bil att vara med om detta vid fyratiden(?) efter en färd på Vänern!
6. Förstår inte ditt svar, men du förstod kanske inte min fråga. Låt mig omformulera den. Om Motown har rätt så kollade man upp BW. Tror du då man kollat bilen han åkte i (som kanske är hans egen eller någon annans) och kammat noll, vad tror du då Motown får för fråga och vems bil tror du anses ha alibi?
Eftersom du inte svarat riktigt bra så får du tre frågor till...
7. Din kompis bråkar med en tjej och du har inte lyckats få honom tillbaka till bilen. Nu har han försvunnit in i lövverket så du ser inte vad som händer där inne. Kör du då runt direkt eller väntar du en stund på att han kommer tillbaka samma väg han gått? Får det någon betydelse för olika tidsflöden?
8. Alla känner till utlänningarnas bil som PeKr såg, som körde från Ekudden in till stan, men varför verkar alla tro att gärningsmännens bil stod helt ensam på Ekuddenvägen utan att några andra bilar kom? Hur kan det uppfattas om två bilar kommer nästan samtidigt från var sitt håll? Den ena kan mycket väl ha varit utlänningarnas.
9. Vem kan alltid förklara bort om hans DNA finns på skon och vem hamnar i dålig sits om det visar sig att bara hans DNA är på skon med inte den andres?
Får ni allt detta rätt så har ni alla bitar på plats. Kanske kikar in på forumet någon gång längre fram, men nu är det dags att formatera om hårddisken några gånger. Tänker inte heller svara på dina frågor. Varför ställer du frågor till mig som du själv har svaren på?
Men om du mot all förmodan skulle veta att Helena "inte ville gå hem", kan väl du lägga fram bevis för det. Att Ulrika bad Helena ta taxi är INTE ett bevis på det, utan snarare en indikation på något annat. Ett bevis däremot är att Helena frågade runt inne på Stadt om fler skulle gå åt hennes håll.