Citat:
Ursprungligen postat av
DisappointedTuna
Efterkonstruktion. Alla vet att "peka ut" betyder mer eller mindre att hon identifierat KM, antingen vid namn om hon känt till honom, eller i efterhand genom att sett honom på t.ex foto eller vittneskonfrontation, i annat fall borde det ju vara,
"Vittnet har gett så detaljerad beskrivning att polisen förstår vem hon menar"
Du litade förr inte alls på Freija21, nu anänder du henne för för att stödja dina påståenden för att du kritiskt granskat henne, fast när den kritiska granskningen skedde litade du inte alls på henne.
Hur ska du ha det?
Det här är ingen "efterhandskonstruktion". Jag har hela tiden skrivit att Freija21 skrev till mig att brovittnet hade "pekat ut" KM, ingen annat. Jag har flera gånger varit tydlig med att jag inte vet om det skedde redan 1992 eller om det skedde vid en efterföljande kontakt 1998. Jag vet heller inte exakt vad Freija21 menade med "pekade ut", men tillät mig igår att spekulera om olika möjligheter. Men vi kan ju konstatera att brovittnets "utpekande" av detaljer kring mannen på bron direkt ledde polisen till KM, så nog bör brovittnets "utpekande" ha varit tämligen "utpekande". Ok?!
Igår förklarade jag för dig turerna med Freija21. Remember?

Men jag ska försöka hjälpa dig. Här kommer det igen:
"Jag vill rikta ett stort tack till dig (Tuna, min anm.), för du har just bevisat det som jag har skrivit till bland andra RFT: Att jag kritiskt granskade Freija21. Ja, jag till och med ställde Freija21 mot väggen! Tack, Tuna, du har verkligen varit till stor hjälp!
Den första kontakten med Freija21 skedde 2017-07-09, i vilken jag frågade en sak. Sedan dröjde det till 2017-07-20 innan vi fortsatte att PM:a! Och just där i början var det lite otydligt om det mesta som handlade om radiodokumentären, danujska, Zeke, vem KM var - och vem KB var. Dock: Efter bara ytterligare några PM, var allt utrett. Jag kan idag ångra att jag var väl het på gröten redan den 21:a och den 23:e."
Helt enkelt: Med tiden reddes frågetecknen ut.