2024-11-10, 00:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Sa pa en nattklubb i en smastad dar alla kanner alla och dar en tjej sparlost forsvinner sa tar det 25 ar innan nagon uppmarksammar i media att samma tjej hade offentligt narganget umgange med en kille nagra timmar innan hon forsvann ? Hmm.

Borde ju har varit tidningsrubiker i Mariestad efter hogst en vecka. "vem ar mannen som sags med HA intimt pa Stadt innan forsvinnandet".

Finns ingen logik i detta. Igen.

Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Jag skall beratta nagot for dig, Ugglan. Tjejer snackar. Om allt. Skvallerexpressen gar blixtsnabbt.

Du kan ju fundera på följande: KM hade varit intresserad av Helena sedan en tid tillbaka innan Helena försvann. Uppenbarligen hade KM:s flickvän KB ingen aning om det. Det spelar alltså ingen roll hur mycket tjejsnacket än gick, för det verkar aldrig ha nått KB. Alltså gjorde KM allt han kunde för att dölja det här för KB. Det är väl ändå högst logiskt?!
Senast redigerad av Ugglan. 2024-11-10 kl. 01:37.
Citera
2024-11-10, 00:44
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Efterkonstruktion. Alla vet att "peka ut" betyder mer eller mindre att hon identifierat KM, antingen vid namn om hon känt till honom, eller i efterhand genom att sett honom på t.ex foto eller vittneskonfrontation, i annat fall borde det ju vara,
"Vittnet har gett så detaljerad beskrivning att polisen förstår vem hon menar"
Du litade förr inte alls på Freija21, nu anänder du henne för för att stödja dina påståenden för att du kritiskt granskat henne, fast när den kritiska granskningen skedde litade du inte alls på henne.
Hur ska du ha det?

Det här är ingen "efterhandskonstruktion". Jag har hela tiden skrivit att Freija21 skrev till mig att brovittnet hade "pekat ut" KM, ingen annat. Jag har flera gånger varit tydlig med att jag inte vet om det skedde redan 1992 eller om det skedde vid en efterföljande kontakt 1998. Jag vet heller inte exakt vad Freija21 menade med "pekade ut", men tillät mig igår att spekulera om olika möjligheter. Men vi kan ju konstatera att brovittnets "utpekande" av detaljer kring mannen på bron direkt ledde polisen till KM, så nog bör brovittnets "utpekande" ha varit tämligen "utpekande". Ok?!

Igår förklarade jag för dig turerna med Freija21. Remember? Men jag ska försöka hjälpa dig. Här kommer det igen:

"Jag vill rikta ett stort tack till dig (Tuna, min anm.), för du har just bevisat det som jag har skrivit till bland andra RFT: Att jag kritiskt granskade Freija21. Ja, jag till och med ställde Freija21 mot väggen! Tack, Tuna, du har verkligen varit till stor hjälp!

Den första kontakten med Freija21 skedde 2017-07-09, i vilken jag frågade en sak. Sedan dröjde det till 2017-07-20 innan vi fortsatte att PM:a! Och just där i början var det lite otydligt om det mesta som handlade om radiodokumentären, danujska, Zeke, vem KM var - och vem KB var. Dock: Efter bara ytterligare några PM, var allt utrett. Jag kan idag ångra att jag var väl het på gröten redan den 21:a och den 23:e."

Helt enkelt: Med tiden reddes frågetecknen ut.
Senast redigerad av Ugglan. 2024-11-10 kl. 01:02.
Citera
2024-11-10, 00:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Exakt; som Rubin22 skriver: ”vad är deras agenda”

Är det verkligen ingen mer än jag som ser att vi blir lurade av Ugglan och IB.

De två har i flera veckors styrt diskussionen till att handla om KM. Han är en bifigur. Oavsett om han och H var på bron eller ej och oavsett om han svansade efter H under kvällen. Han är inte gärningsmannen. Det säger de båda två och det är han säkert inte.

Men ändå håller Ugglan och IB igång diskussionen om honom. Och de lägger fram den ena udda teorin efter den andra om honom (han skyddar sin kusin, han är rädd att själv bli misstänkt).

Jag är av uppfattningen att de gör det enbart för att hålla diskussionen borta från vem den egentlige gärningsmannen är och hur och varför brottet skedde. T ex uppfattningen att H faktiskt kom hem, gör ju både IB och Ugglan sitt yttersta för att krossa.

IB och Ugglan har gemensam agenda, så tror jag, och den uppfattningen är jag ju inte ensam om att ha. För att detta inte ska bli allt för tydligt, så har de delvis olika åsikt om en del saker.

Varför gör de detta? Jo, jag tror (precis som flera andra här) att de skyddar någon eller ett par av de namn som figurerar i diskussionen. Kanske på uppdrag av en viss person/personer.

Därför borde vi ignorera deras snack om KM och fokusera på det väsentliga: vem, hur och varför.

Du är helt genomkorkad, va? Ser spöken överallt? Eller är du den mest energiske/fanatiske av KM:s "försvarare"? Du har faktiskt börjat lägga dig till en mycket otrevlig sida och ton det senaste.

När det gäller att Helena skulle ha kommit hem, är det faktiskt så att absolut ingenting tyder på det. Och ingen i tråden kan anföra ett enda bevis för det. Jag "krossar" alltså ingenting, utan konstaterar bara att det spåret är helt "tomt".

Jag och IB03 har ingen "gemensam agenda". Vi inte ens PM:ar med varandra. IB03 gillar nämligen inte att jag lyfter fram PU som gärningsman. Har du missat det?

Och därmed: Jag gör ingenting för att "hålla diskussionen borta från den egentliga gärningsmannen". Jag lyfter ju för fan fram PU!
Senast redigerad av Ugglan. 2024-11-10 kl. 01:31.
Citera
2024-11-10, 00:52
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Ingen normalt funtad person misstar sej på Ugglans och IBs agenda i denna Helenatråd, de är här i tråden av en enda anledning och det är att förhindra att sanningen om vad som egentligen hände den juninatten med Helena ska få se dagens ljus! Som du nämner så är det fullständigt förbjudet att ens närma sej hemmet, det är ett absolut måste att placera henne på bron med KM, det senare är ju för att om hon går på bron med KM så vet båda två att fallet aldrig kommer lösas iom att det är en lögn och dödar hennes egentliga hemresa som gick med bil direkt från Stadt.

Polisen borde rimligen följa denna tråd och då har de ju bollen lite upplagd på straffpunkten, nästan utan målvakt dessutom, sök svaret på varför dessa två vaktar tråden och fallet löser sej självt!

(En notis, de är faktiskt fler och fler som förstått detta med Ugglan och IB.)

Du tycker inte att det blir lite konstigt att jag har haft kontakt med Peter Thylén på Kalla fall? Eller att IB03 har haft kontakt med Pernilla? Ser det ut som att vi ber om att "åka dit"?
Citera
2024-11-10, 05:47
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Du kan ju fundera på följande: KM hade varit intresserad av Helena sedan en tid tillbaka innan Helena försvann. Uppenbarligen hade KM:s flickvän KB ingen aning om det. Det spelar alltså ingen roll hur mycket tjejsnacket än gick, för det verkar aldrig ha nått KB. Alltså gjorde KM allt han kunde för att dölja det här för KB. Det är väl ändå högst logiskt?!
Men herregud, detta har du ju tjatat om hur många gånger som helst!
Så sluta nu upprepa din goja i absurdum!
Citera
2024-11-10, 07:50
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Genom att använda ordet ”uppenbarligen” ger du din, på inget sätt förankrade, spekulation en aura av att vara ett faktum.

Du har inga bevis för detta, eller hur? Har du kontakt med KM’s dåvarande sambo?

Du anklagar vissa trådanvändare för att vara mer eller mindre vettlösa när de framför spekulationer kring att H faktiskt kan ha kommit hem. Det är ingen som kategoriskt hävdar det. Man framlägger en spekulation.

Du, å andra sidan, använder ordet ”uppenbarligen” som kategorisk bevismarkör för en spekulation som du med emfas torgför.

Det borde stå klart för alla och envar att du har en agenda, vilken innefattar att föra bort diskussionen från ett visst eller ett par namn.

Du har torgfört PU som tänkbar gärningsman. Du har alla möjligheter att i dina inlägg fokusera på honom. Det gör du inte. Du fokuserar på KM. Varför?

Jag är uppriktigt intresserad av hur du resonerar när du misstänker PU som gärningsman. Jag kan inte därvid göra en bedömning huruvida du har fog eller ej för dina misstankar. Redogör för dem och bidra till att diskussionen kommer ur den återvändsgränd den nu hamnat i.

Med önskan till dig om en trevlig söndag.
Senast redigerad av RFT 2024-11-10 kl. 08:27.
Citera
2024-11-10, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
.
.
...
Norra Jylland som dumpningsplats. Där skall jag säga så är jag inte lika säker på det längre för jag har inte hittat någon mer dansk person som kan ha känt Helena och vart hon bodde. PN och ErAn är kvar som närvarande på platsen och inblandade men de visste ej vem Helena var och visste ej vart hon bodde.

...

Var du inte helt bombsäker på detta och tyckte dig ha bevisat det för ett par månader sedan? Sa inte kloka personer i tråden att du kommer ändra dig på samma sätt som du gjort med dina andra sagor du varit lika säker på?
Citera
2024-11-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vradr
Var du inte helt bombsäker på detta och tyckte dig ha bevisat det för ett par månader sedan? Sa inte kloka personer i tråden att du kommer ändra dig på samma sätt som du gjort med dina andra sagor du varit lika säker på?
Några fler Danskar fanns det ju som kände HA , att kroppen skulle ha tagits med till jyllan tror jag inte på!
Citera
2024-11-10, 19:01
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
Några fler Danskar fanns det ju som kände HA , att kroppen skulle ha tagits med till jyllan tror jag inte på!

Tala gärna om vilka.
Citera
2024-11-11, 18:35
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men herregud, detta har du ju tjatat om hur många gånger som helst!
Så sluta nu upprepa din goja i absurdum!

Nej, det här har inte tagits upp alls, vad jag kan minnas.
Citera
2024-11-11, 18:45
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Genom att använda ordet ”uppenbarligen” ger du din, på inget sätt förankrade, spekulation en aura av att vara ett faktum.

Du har inga bevis för detta, eller hur? Har du kontakt med KM’s dåvarande sambo?

Du anklagar vissa trådanvändare för att vara mer eller mindre vettlösa när de framför spekulationer kring att H faktiskt kan ha kommit hem. Det är ingen som kategoriskt hävdar det. Man framlägger en spekulation.

Du, å andra sidan, använder ordet ”uppenbarligen” som kategorisk bevismarkör för en spekulation som du med emfas torgför.

Det borde stå klart för alla och envar att du har en agenda, vilken innefattar att föra bort diskussionen från ett visst eller ett par namn.

Du har torgfört PU som tänkbar gärningsman. Du har alla möjligheter att i dina inlägg fokusera på honom. Det gör du inte. Du fokuserar på KM. Varför?

Jag är uppriktigt intresserad av hur du resonerar när du misstänker PU som gärningsman. Jag kan inte därvid göra en bedömning huruvida du har fog eller ej för dina misstankar. Redogör för dem och bidra till att diskussionen kommer ur den återvändsgränd den nu hamnat i.

Med önskan till dig om en trevlig söndag.

Jag kan omformulera mig:

"Du kan ju fundera på följande: KM hade varit intresserad av Helena sedan en tid tillbaka innan Helena försvann, men av allt det som vi känner till hade KM:s flickvän KB ingen aning om det." Bättre så?

Du har precis hela tiden så fel. Jag har ju skrivit tiotals gånger de senaste månaderna att jag inte tror att KM är gärningsmannen. Jag har till och med med emfas skrivit det! Är du helt sinnesslö som inte har sett det? Jag har däremot fokuserat på att jag menar att det var KM och Helena som gick på bron. Har du svårt för att hålla isär saker?

När det gäller PU har jag SÅ MÅNGA GÅNGER (!!!) DETALJERAT beskrivit varför jag misstänker PU. Och just DU (!) har varit närvarande i tråden tillräckligt länge för att ha kunnat ta del av allt som jag har skrivit. Nu får du fan i mig ge dig och läsa på. Jag är inte din dagisfröken.

PS. Jag börjar alltid dagen med att läsa nya avstängningar. Lika spännande varje gång! Man kan ju undra varför avstängningarna för brott mot 1.06 står som spön i backen i den här tråden. DS.
Senast redigerad av Ugglan. 2024-11-11 kl. 18:47.
Citera
2024-11-11, 21:33
Medlem
Citat:
Tala gärna om vilka.
Det fanns flera som bland annat jobbade på elux flera återvände till Danmark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in